Madridban a város legfontosabb sugárútjának számító Paseo de la Castellanát mintegy három kilométer hosszan taxik foglalják el, csupán a buszsávot hagyva szabadon. Hasonló a helyzet Barcelonában a Gran Vía mintegy két kilométeres belvárosi szakaszán, ahol mintegy 1500 autó képez blokádot már napok óta. A kelet-spanyolországi Valenciában az útlezárások mellett forgalomlassító demonstrációkat is tartanak a taxisok.
Egyre több spanyol városban csatlakoznak a munkabeszüntetéshez, legutóbb például a baszkföldi Bilbaóban és az andalúziai Sevillában hirdettek meg, egyelőre 48 órás sztrájkot. Az érintett városokban a taxik csak minimális szolgáltatásokat nyújtanak, vagyis kizárólag a kisgyerekes családokat, időseket, betegeket, és mozgáskorlátozottakat szállítják, őket viszont ingyen, önkéntes alapon.
A városi közlekedési vállalatok járatsűrítésekkel igyekeznek megoldani az utasok szállítását, elsősorban a repülőterek, a busz- és vasútállomások vonalán. A taxisok követelik, hogy a spanyol fejlesztési minisztérium garantálja, nem adnak ki a törvényi előírásnál több működési engedélyt az olyan alternatív személyszállító cégeknek mint az Uber és Cabify, emellett legyen tisztességes verseny, és legyenek egyformák a követelmények az ágazat minden szereplőjére nézve.
Spanyolországban az Uber és a Cabify működését úgynevezett VTC-engedélyhez köti a törvény, és számukat maximálja is: 30 taxisonként 1 VTC-engedélyt lehet kiadni. Az El País című napilap a szaktárcára hivatkozva korábban azt közölte: jelenleg több mint 64 ezer taxi-, és mintegy hétezer VTC-engedély van érvényben az országban. A fejlesztési minisztérium hétfőn ült tárgyalóasztalhoz a taxis érdekképviseletekkel, kedden pedig a VTC-szektor képviselőit fogadja.
Forrás: MTI