Az amerikai hatóság szerda esti, frissített közleménye szerint az országban forgalomban lévő gépek 62 százaléka mindenféle korlátozás nélkül használhatja a leszállás során az automata rendszereket és eljárásokat azokon a repülőtereken, amelyek környezetében C-Band sávtartományt is használó 5G bázisállomás működik.
Korábban ez az arány 42 százalék volt, a hosszútávú járatok teljesítésére hasznát Boeing 777-es és Airbus A380-as is megkapta az engedélyt, ugyanakkor a 787-esek továbbra is korlátozottan használhatók az érintett repülőtereken. Az FAA egy külön direktívát is kiadott a Dreamliner mindhárom változatára, amelyben felhívja a pilóták figyelmét, hogy a repülőgép rendszereiben egy esetleges interferencia esetén a leszállást követően a repülőgép automatikus fékezési mechanizmusai későn léphetnek működésbe, amely nedves vagy havas időjárás esetén túlfutáshoz is vezethet.
Több külföldi légitársaság is azért kényszerült a járatok felfüggesztésére, mert Boeing 777-essel, vagy Airbus A380-assal teljesítették amerikai járataikat, de a lazítás után a JAL és az Emirates is bejelentette, hogy visszaállítják a menetrendbe a korábban törölt járatokat.
Az FAA bővítette azon repülőterek listáját is, ahol nem kell korlátozásra számítani, jelenleg 75 repülőtér van a felsorolásban, köztük a legnagyobb nemzetközi forgalmat kiszolgáló légikikötők is.
Forrás: Airportal.hu