Leáll az ukrán légitársaság? (Frissítve)

A Budapest Airport értesülései szerint rövid időn belül leállhat az Aerosvit ukrán légitársaság. A cég honlapján később megjelent közlemény szerint azonban mégsem állnak le!

A Budapest Airport 13 óra 15 perckor arról tájékoztatta az utasokat, hogy leállhat az Aerosvit ukrán légitársaság. Közleményüket idézzük: 

"Az Ukrajnából kapott hírek szerint a Kijevi Nemzetközi Repülőtér leállította az Aerosvit ukrán légitársaság gépeinek kiszolgálását, ami gyakrolatilag a légitársaság leállását jelenti. A pénzügyi nehézségekkel küzdő ukrán légitársaság gépei Budapestre is repültek, ezért akinek az Aerosvit járataira volt jegye Kijevbe, kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot az Aerosvit légitársaság képviselőivel."

Kicsit később az MTI az alábbi hírt adta ki:

Felfüggesztette az AeroSvit kiszolgálását a kijevi repülőtér

A kijevi Boryspil nemzetközi repülőtér fizetések elmaradása miatt felfüggesztette az AeroSvit ukrán légitársaság kiszolgálását - közölte pénteken az ukrán KyivPost hírportál a repülőtér üzemeltetőjének Facebook-oldalán megjelent bejelentésre hivatkozva. "Az AeroSvit fizetéseinek elmaradása korábban már több, főként oroszországi repülőteret is hasonló intézkedésre kényszerített" - írja a kijevi repülőtér üzemeltetőjének a közleménye. Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére közölte: az AeroSvit a Budapest Airportnál is előre fizetett a szolgáltatásokért - leszállási illeték, üzemanyag stb. -, így nincs a budapesti repülőtérrel szemben fennálló tartozása.

Ha nem változik a helyzet Kijevben, úgy várhatóan az AeroSvit esti budapesti VV 201-es járatát is törölhetik, amely pénteken 20 óra 50 perckor érkezne Budapestre, illetve szombaton 8 óra 40 perckor repülne vissza VV 202 járatszámmal - tette hozzá.

Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy Budapest és Kijev között eddig az AeroSvit és 2012. decembere óta a Wizz Air repül. A kommunikációs igazgató azt tanácsolta, hogy az AeroSvit járatára jeggyel rendelkező utasok a légitársaságnál érdeklődjenek az indulásról. Tartozásai miatt az AeroSvit 2012. novemberétől előre fizetett a kijevi Boryspil repülőtér szolgáltatásaiért, az elkövetkező néhány napra azonban nem teljesítette fizetési kötelezettségeit, ezért a repülőtér felfüggesztette szolgáltatásait.

Az illetékes kijevi bíróság az AeroSvit kérelmére 2012. december 29-én indította el a csődeljárást a légitársaság ellen. A bíróság csődgondnokot jelölt ki a légitársaság aktíváinak kezelésére. A légitársaságnak 2012. december 27-én 4,27 milliárd hrivnya (118 milliárd forint) adóssága volt. Könyveinek 2012. szeptember 30-ai állása szerint aktíváinak összértéke pedig 1,467 milliárd hrivnya.

A kijevi Boryspil International Airport az egyetlen nemzetközi légikikötő Ukrajnában és az ország légi utasforgalmának 65 százalékát bonyolítja. Az AeroSvit 1994-ben alakult meg, központja a kijevi Boryspil International Airport. A légitársaság járathálózata 34 ország 80 célállomására terjed ki.

Nem áll le az Aerosvit!

Az AeroSvit nem állítja le járatait, közölte január 4-én 15.41-kor honlapján a légitársaság. A légitársaság december 29-én kérvényt nyújtott be a Kijevi Regionális Kereskedelmi Bírósághoz, hogy csődeljárást kérjen maga ellen azzal a céllal, hogy el tudja indítani a társaság átszervezését, helyreállítsa fizetőképességét, beleértve a hitelezői igények teljes mértékű kielégítését. A légitársaság nem fizetésképtelen, nem állítja le működését, és folytatja szerződéses partnerei felé vállalt kötelezettségei teljesítését - értesítette honlapján az érdeklődőket a légitársaság. „A légitársaság menedzsmentje változatlanul működik tovább, akárcsak maga a légitársaság. A cég tervezett átszervezése napirenden van annak érdekében, hogy helyreálljon a légitársaság működési hatékonysága és nőjenek a bevételek” – írják közleményükben.

Forrás: MTI / turizmusonline.hu


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.