A Malév egy éve, a gazdasági világválságra reagálva vezette be új kereskedelmi stratégiáját. Ennek eredményeként 2009 áprilisa óta 10%-kal nőtt a légitársaság utasforgalma, 6% ponttal a járatok telítettsége és 2 százalékponttal piaci részesedése. 2009-ben így a telítettség elérte a 65,6%-ot, a Malév piaci részesedése a 43,5%-ot. A globális verseny miatt eközben a jegyárbevétel 20%-kal csökkent.
„Ha nem lépünk időben és nem újítjuk meg gyökeresen kereskedelmi tevékenységünket, a Malév utasforgalma és bevételei soha nem látott mélységbe zuhantak volna. Ezzel szemben a magyar nemzeti légitársaság kitűnően szerepelt különösen közép- és kelet-európai versenytársaihoz képest - jelentette be Karim Makhlouf kereskedelmi vezérigazgató-helyettes.
A konkrét lépések között szerepelt a létszámleépítés, a flottaracionálás, egyes veszteséges útvonalak bezárása (pl. München, Genf), járatritkítás (pl. Zürich), mindez összességében 11%-os járatszám-csökkentést jelentett 2009-ben.
A Malév erősíteni kívánja a charterüzletágat, ezért az idén nyárra az utazásszervezők által fel nem használt helyeket egyéni utasoknak értékesíti Krétára és Mallorcára. Elképzelhető, hogy télire Dubaiba kínálnak majd chartert hasonló rendszerben.
Külföldön több kereskedelmi képviseletet (pl. Izrael, Németország) bezárt a Malév, és helyi vezérügynököket nevezett ki helyettük. Az elmúlt 12 hónapban éves szinten több mint 300 millió forintos költségcsökkentést ért így el a vállalat.
A Duna Club törzsutas-program is átalakult, új logót kapott, továbbá új szegmens alapú pontelszámolási rendszert és kártyaszint megfelelési akciót vezettek be.
Átszervezték a Malév Air Tours-t (MAT): a légitársaság utazási irodája mindenekelőtt olyan kedvező csomag-ajánlatokat kínál, melyek a Malév hálózatán megtalálható célállomásokra vonzanak több turistát. A MAT két hete nyitotta meg új irodáját az V. kerületben, ahol Malév ügyfélszolgálati tevékenységet is ellát.