Már 70 milliárdért fejlesztettek Ferihegyen

2021 első 8 hónapjában újabb nagyszabású beruházások történtek a budapesti légikikötőben. Ezzel az elmúlt két és fél év alatt megvalósult fejlesztések összértéke megközelítette a 200 millió eurót, átszámítva 70 milliárd forintot - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport.

2019-ben nagyszabású fejlesztéssorozatot indított el a Budapest Airport. Az elmúlt két és fél év alatt a repülőtér üzemeltetője közel 200 millió eurót – azaz 70 milliárd forintot – fordított infrastruktúrafejlesztésre, kapacitásbővítésre, digitalizálásra és egyéb háttérfejlesztésekre, amelyeknek köszönhetően nagymértékben nőtt a repülőtéren elérhető szolgáltatások köre és színvonala, és ezáltal a repülőtér regionális jelentősége.

A fejlesztéseket a koronavírus-járvány sem tudta megállítani. A Budapest Airport a drasztikusan visszaeső utasforgalom és bevételek ellenére úgy döntött, hogy folytatja a repülőtéri beruházásokat; sőt, bizonyos fejlesztéseket előrébb is hozott az alacsony utasforgalmi időszakra, amelyek így könnyebben, gyorsabban és egyszerűbben kivitelezhetővé váltak. Annak ellenére, hogy a repülőtér üzemeltetője minden idők legnehezebb évét zárta 2020-ban, 110 millió eurós (38 milliárd forintos) veszteséggel, közel 80 millió eurót (28 milliárd forintot) fordított beruházásokra. Ez a tendencia az idei év első felében is folytatódott, tovább fejlesztve és modernizálva a repülőteret és környezetét.

2021 első hat hónapjában több, jelentős volumenű nagyberuházás valósult meg vagy indult el a légikikötő területén. A repülőtér gurulóútjain és szervizútjain számos felújítás történt: több fázisban megújult öt gurulóút és a hozzájuk tartozó padkák, teljes burkolatcsere és közvilágítás-fejlesztés valósult meg az egyik, összesen három kilométer hosszú szervízúton, valamint több fénytechnikai modernizálás is történt, az 1. Terminál előterén lévő aszfaltot pedig nagy szilárdságú és rendkívül jól terhelhető bazaltbetonra cserélték. A repülőtér légi oldalán az Aeroplex of Central Europe (ACE) megkezdte új, 8000 négyzetméteres hangárjának építését, eközben pedig a Budapest Airport a műszaki előtér alatt húzódó esővíz-elvezető gerinccsatorna jelentős szakaszát lecserélte.



A következő hetekben kerül átadásra a repülőtér megközelítését megkönnyítő új főporta, ami 440 négyzetméteres épülettel és a korábbinál két és félszer nagyobb kapacitással várja majd a repülőtér üzemi területére belépő munkavállalókat, bérlőket és partnereket.

Június végén elkészült a B oldali utasmólón kialakított új mozgólépcső. Ezzel egyidőben a terminálokon található liftek modernizálása is befejeződött, azzal, hogy a 2A Terminál indulási és érkezési szintjét összekötő második felvonó is megújult. A 2B Terminálon is zajlottak felújítások; az érkezési szinten, az útlevélkezelő fülkék környezetében a repülőtér-üzemeltető lecserélte az álmennyezetet, ezzel egyidőben a fénycsöves világítást modern és energiatakarékos LED világításra cserélte.

Az informatika terén is jelentős modernizáció történt az év első felében; az alacsony utasforgalmat kihasználva négy jelentős rendszerfejlesztés is befejeződött. A hardver- és szoftvereszközök cseréjének köszönhetően új funkciókkal bővültek a repülőtér kiemelten fontos IT rendszerei. A technológiaváltás nagyobb kapacitású és jobb minőségű rendszereket biztosít a belső felhasználóknak és az üzleti partnereknek egyaránt. A csomagosztályozó rendszer megújításának részeként pedig az első félévben sor került a védelmi megfigyelő munkaállomások egységesítésének előkészítésére, valamint a régi röntgenek kiemelésére, továbbá folyamatban van a SkyCourt és 2A Terminál csomagosztályozóihoz tartozó valamennyi ipari gyorskapu megújítása is.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kifejtette: „Az elmúlt évek sikeres gazdálkodása megteremtette a lehetőségét annak, hogy a 2020-tól, a járvány hatására tapasztalt forgalomkiesés ellenére is stabilan tudjunk működni; sőt, a tervezett fejlesztések szinte mindegyikét meg tudjuk valósítani. A tulajdonosok és a vezetőség egyaránt úgy gondolja, hogy a repülőtéri szolgáltatások folyamatos fejlesztése régiós viszonylatban is feljebb pozícionálja a budapesti repülőteret, az utasélmény és a növekedés tekintetében egyaránt. A fejlesztések az idei évben tovább folytatódnak majd, megerősítve helyünket ebben a régiós versenyben.”

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósult beruházások érezhető emelkedést hoztak a repülőtér megítélésében, a negyedévente elvégzett ASQ (airport service quality) felmérések eredményeiben is folyamatosan visszaköszönnek, továbbá az elmúlt hónapokban odaítélt díjak kapcsán is érzékelhetők. A repülőtér üzemeltetője augusztus elején nyerte el az egyik legfontosabb iparági elismerést, a Skytrax díjat, ráadásul az egymást követő nyolcadik évben. A Skytrax-díj odaítéléséről évről-évre – a repülőterektől teljesen független – több tízezer utas által kitöltött elégedettségi felmérés alapján döntenek, ahol a repülőtéri szolgáltatásokról, egyebek mellett az utasfelvételről, az utasszolgáltatások minőségéről és a biztonsági színvonalról kérdezik az utazóközönséget.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.