Már 70 milliárdért fejlesztettek Ferihegyen

2021 első 8 hónapjában újabb nagyszabású beruházások történtek a budapesti légikikötőben. Ezzel az elmúlt két és fél év alatt megvalósult fejlesztések összértéke megközelítette a 200 millió eurót, átszámítva 70 milliárd forintot - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport.

2019-ben nagyszabású fejlesztéssorozatot indított el a Budapest Airport. Az elmúlt két és fél év alatt a repülőtér üzemeltetője közel 200 millió eurót – azaz 70 milliárd forintot – fordított infrastruktúrafejlesztésre, kapacitásbővítésre, digitalizálásra és egyéb háttérfejlesztésekre, amelyeknek köszönhetően nagymértékben nőtt a repülőtéren elérhető szolgáltatások köre és színvonala, és ezáltal a repülőtér regionális jelentősége.

A fejlesztéseket a koronavírus-járvány sem tudta megállítani. A Budapest Airport a drasztikusan visszaeső utasforgalom és bevételek ellenére úgy döntött, hogy folytatja a repülőtéri beruházásokat; sőt, bizonyos fejlesztéseket előrébb is hozott az alacsony utasforgalmi időszakra, amelyek így könnyebben, gyorsabban és egyszerűbben kivitelezhetővé váltak. Annak ellenére, hogy a repülőtér üzemeltetője minden idők legnehezebb évét zárta 2020-ban, 110 millió eurós (38 milliárd forintos) veszteséggel, közel 80 millió eurót (28 milliárd forintot) fordított beruházásokra. Ez a tendencia az idei év első felében is folytatódott, tovább fejlesztve és modernizálva a repülőteret és környezetét.

2021 első hat hónapjában több, jelentős volumenű nagyberuházás valósult meg vagy indult el a légikikötő területén. A repülőtér gurulóútjain és szervizútjain számos felújítás történt: több fázisban megújult öt gurulóút és a hozzájuk tartozó padkák, teljes burkolatcsere és közvilágítás-fejlesztés valósult meg az egyik, összesen három kilométer hosszú szervízúton, valamint több fénytechnikai modernizálás is történt, az 1. Terminál előterén lévő aszfaltot pedig nagy szilárdságú és rendkívül jól terhelhető bazaltbetonra cserélték. A repülőtér légi oldalán az Aeroplex of Central Europe (ACE) megkezdte új, 8000 négyzetméteres hangárjának építését, eközben pedig a Budapest Airport a műszaki előtér alatt húzódó esővíz-elvezető gerinccsatorna jelentős szakaszát lecserélte.



A következő hetekben kerül átadásra a repülőtér megközelítését megkönnyítő új főporta, ami 440 négyzetméteres épülettel és a korábbinál két és félszer nagyobb kapacitással várja majd a repülőtér üzemi területére belépő munkavállalókat, bérlőket és partnereket.

Június végén elkészült a B oldali utasmólón kialakított új mozgólépcső. Ezzel egyidőben a terminálokon található liftek modernizálása is befejeződött, azzal, hogy a 2A Terminál indulási és érkezési szintjét összekötő második felvonó is megújult. A 2B Terminálon is zajlottak felújítások; az érkezési szinten, az útlevélkezelő fülkék környezetében a repülőtér-üzemeltető lecserélte az álmennyezetet, ezzel egyidőben a fénycsöves világítást modern és energiatakarékos LED világításra cserélte.

Az informatika terén is jelentős modernizáció történt az év első felében; az alacsony utasforgalmat kihasználva négy jelentős rendszerfejlesztés is befejeződött. A hardver- és szoftvereszközök cseréjének köszönhetően új funkciókkal bővültek a repülőtér kiemelten fontos IT rendszerei. A technológiaváltás nagyobb kapacitású és jobb minőségű rendszereket biztosít a belső felhasználóknak és az üzleti partnereknek egyaránt. A csomagosztályozó rendszer megújításának részeként pedig az első félévben sor került a védelmi megfigyelő munkaállomások egységesítésének előkészítésére, valamint a régi röntgenek kiemelésére, továbbá folyamatban van a SkyCourt és 2A Terminál csomagosztályozóihoz tartozó valamennyi ipari gyorskapu megújítása is.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kifejtette: „Az elmúlt évek sikeres gazdálkodása megteremtette a lehetőségét annak, hogy a 2020-tól, a járvány hatására tapasztalt forgalomkiesés ellenére is stabilan tudjunk működni; sőt, a tervezett fejlesztések szinte mindegyikét meg tudjuk valósítani. A tulajdonosok és a vezetőség egyaránt úgy gondolja, hogy a repülőtéri szolgáltatások folyamatos fejlesztése régiós viszonylatban is feljebb pozícionálja a budapesti repülőteret, az utasélmény és a növekedés tekintetében egyaránt. A fejlesztések az idei évben tovább folytatódnak majd, megerősítve helyünket ebben a régiós versenyben.”

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósult beruházások érezhető emelkedést hoztak a repülőtér megítélésében, a negyedévente elvégzett ASQ (airport service quality) felmérések eredményeiben is folyamatosan visszaköszönnek, továbbá az elmúlt hónapokban odaítélt díjak kapcsán is érzékelhetők. A repülőtér üzemeltetője augusztus elején nyerte el az egyik legfontosabb iparági elismerést, a Skytrax díjat, ráadásul az egymást követő nyolcadik évben. A Skytrax-díj odaítéléséről évről-évre – a repülőterektől teljesen független – több tízezer utas által kitöltött elégedettségi felmérés alapján döntenek, ahol a repülőtéri szolgáltatásokról, egyebek mellett az utasfelvételről, az utasszolgáltatások minőségéről és a biztonsági színvonalról kérdezik az utazóközönséget.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.