A ferencvárosi pályaudvar közelében, a MÁV Vasútőr Kft. központjában 50,5 millió forintból kialakított biztonságirányítási és felügyeleti központban március elején kezdődött meg az üzemeltetés. A nemzetközi vasúti és hazai ipari tapasztalatok alapján megtervezett központ jelenleg mintegy 200 darab térfigyelő kamera képét, valamint riasztó, nyitás- és mozgásérzékelő jeleit fogadja a Déli- és a Nyugati pályaudvarról, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a ceglédi, a szolnoki, a tatabányai, a vecsési és az üllői állomások területéről, továbbá a Déli összekötő vasúti hídról. A rendszer további bővítése jövő évben megtörténhet, amikor a tervek szerint más hazai vasúti helyszíneket (pl. Keleti pályaudvar, Győr vasútállomás, Budapest–Székesfehérvár vonal állomásai) is bekapcsolnak.
A központ kialakítása biztosítja, hogy az egyes helyekről érkező riasztások esetén – a figyelmeztető akusztikus jelzésen kívül – azonnal megjelenjen a szolgálati hely képe a monitorokon, ezzel segítve a helyszín gyors behatárolását és a szükséges intézkedések megtételét. Ha a riasztási esemény helyszínén tartózkodik mobil járőr vagy vasútőr, annak értesítése és helyszínre irányítása valós időben, a feladat meghatározással együtt megtörténhet. A magán- illetve vasúti vagyont érintő, hatósági intézkedést igénylő esetekben a szolgálatot teljesítő vasútőr a rendőrséget is értesíti. Az események folyamatos figyelemmel kísérése és az elkövető mozgásának követése révén a rendszer segíti a felderítést, miközben a rendőrség vagy a mobil járőr folyamatos tájékoztatást kap a személyazonosításra alkalmas, az elkövető elfogását lehetővé tevő adatokról, információkról.
A vasúttársaság háromfokozatú védelmi felépítésének csúcsát jelentő biztonságtechnikai rendszer amellett, hogy érzékelhetően javíthatja az utasok biztonságérzetét, vagyonvédelmi funkciója révén és az évente 2,2 milliárd forintba kerülő élőerős őrzés egy részének kiváltásából adódóan hosszabb távon jelentős költségmegtakarítást eredményezhet.