A Magyar Turizmus Zrt. és a MÁV-START Zrt. között létrejött stratégiai együttműködési megállapodás célja egyrészt, hogy erősítsék a magyarországi úti célok ismertségét, ösztönözzék a turisztikai bevételek növekedését, valamint elősegítsék a MÁV-START Zrt. belföldi utasforgalmának bővülését. Ennek jegyében a két társaság közös marketing-kommunikációs akciókat szervez a hazai turizmus élénkítése és a belföldi vasúti utasforgalom növelése érdekében. Az együttműködés részeként az MT Zrt. és a MÁV-START Zrt. egyezteti a közös marketingaktivitások során alkalmazott üzeneteit, továbbá prezentációk, sajtótájékoztatók alkalmával, valamint a sajtóközleményeikben is lehetőség szerint megemlítik egymást. Mindezen kívül saját online és egyéb médiafelületeiken népszerűsítik Magyarországot és hazánk turisztikai régióit, illetve a MÁV-START Zrt. szolgáltatásait.
A stratégiai együttműködési megállapodás a MÁV-START Zrt. és az MT Zrt. partnerei közötti szakmai kapcsolat és együttműködés elősegítésére és hatékonyabbá tételére is kiterjed. Ennek érdekében olyan közös, a belföldi turizmus növelését célzó marketingakciókat szerveznek, amelyekbe partnereiket is bevonják. A megállapodás keretében a két társaság továbbá megosztja egymással az utasforgalommal, utazási szokásokkal, utazási motivációkkal kapcsolatos publikus adatokat, kutatási eredményeket és tanulmányokat is.
A benzinár és a vasúti szolgáltatások színvonalának emelkedése egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy egyre többen választják a vonattal való utazást. A MÁV-START Zrt. adatai szerint 2012. első hat hónapjában közel 72 millióan utaztak vonattal, ami 800 ezerrel több utast jelent 2011 azonos időszakához képest. Az év első felében a fizető utasok 68 millió kilométerrel többet utaztak, mint az előző év hasonló időszakában.
A nemzetközi utasforgalom is jelentősen megélénkült, összességében közel 86 ezerrel több utas választotta a vasutat nemzetközi utazásaihoz az idei első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest. Az utazási szokásokhoz alakított menetrend és a kedvezményes ajánlatok is hozzájárultak a forgalom számottevő bővüléséhez. Jelentős, közel 57 ezerrel több beutazó nemzetközi utas jelent meg a vasúthálózaton, akiknek nagy része Ausztriából (+26%), Németországból (+32%), Ukrajnából (+70%), Svájcból (+37%) és Csehországból (+28%) érkezett hazánkba. Az utasok között egyre népszerűbb az internetes jegyvásárlás.