A kutatásból többek között kiderült, hogy honfitársaink döntő többsége, mintegy 63 százaléka tervez tengerparti üdülést 2006-ban. 20 százalékuk városlátogatásra készül, 13 százalékuk venne részt wellnessüdülésen, és 11 százalékuk menne hegyvidékre kikapcsolódni. A megkérdezettek 86 százaléka tervez belföldi utazást. Az úti célok között Horvátország vezet, a második helyen Görögörszág, a harmadikon pedig Olaszország áll. A válaszadók 50 százaléka veszi igénybe utazási iroda szolgáltatásait. Az internetet 75 százalékuk használja információszerzésre, 50 százalékuk az úti cél kiválasztására is igénybe veszi, a foglalásra már jóval kevesebben, csak 22 százalékuk szánja rá magát. A kérdőívet kitöltők 76 százaléka találja úgy, hogy a világhálón szereplő utazási információk naprakészek. 63 százalékuk egyetért azzal az állítással, hogy kényelmes az utazás on-line foglalása, felük állítja, hogy több információhoz jut a neten, mint az utazási irodákban. A válaszadók 76 százaléka véli úgy, hogy az interneten egyszerűen összehasonlíthatók a különböző utazási irodák ajánlatai. 16 százalékuknak vannak fenntartásaik az on-line vásárlással szemben. Ők úgy érzik az elektronikus foglalások kevésbé megbízhatók, mint a személyes bukkolás. Még mindig sokan, a megkérdezettek 23 százaléka vélekedik úgy, hogy nem biztonságos az internetes vásárlás során személyes adatokat, például bankkártyaszámot megadni. A kérdőívet kitöltők számára a legfontosabbnak az bizonyult egy internetes foglalással kapcsolatban, hogy sok ajánlat közül lehessen válogatni. Komoly hangsúlyt helyeztek arra is, hogy olcsóbb legyen az ajánlat, mint az irodában, hogy tudjanak segíteni nekik a választásban, és hogy értesítést kapjanak az akciós utakról. Kisebb részben volt számukra lényeges, hogy a cég, ahol befizetnek, rendelkezzen hagyományos utazási irodával is. Egy utazási ajánlat mérlegelésekor a fizetés biztonsága és az információ minősége óriási szereppel bír, lényeges az ár is, a kényelem és az összehasonlíthatóság már kisebb szereppel bír, a személyes kapcsolat pedig csak közepesen fontos.
Még mindig kevesen foglalnak
Március közepén zárult le a Fotexnet Research felmérése a magyar utazási szokásokról és a hazai e-turizmus trendjeiről. A HurráNyaralunk.hu online utazási iroda saját tájékozódására rendelte meg a független felmérést.
1. www.hurranyaralunk.hu 71
2. www.lastminute.hu 51
3. www.budavartours.hu 47
4. www.vendegvaro.hu 47
5. www.nagyutazas.hu 32
6. www.go.hu 29
7. www.travelport.hu 26
8. www.vilaglato.hu 18
9. www.nettravel.hu 13
10. www.nu.hu 8
Forrás: Fotexnet Research
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.