Az első, teltházzal érkező járat köszöntőjekor az első megszólaló, Szíjjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter „ellopta a show-t” az utána következők elől, ugyanis minden fontos tényt felsorolt, ami csak a kanadai járattal, és a Budapest Airporttal kapcsolatban elmondható. Többek közt megemlítette, hogy Észak-Amerika háromszor is legjobbnak ítélt szabadidős légitársasága, az Air Transat legújabb nyári, az észak-amerikai országot Magyarországgal összekötő közvetlen járata jelentős beruházási kedvet, turisztikai fellendülést és nemzetpolitikai segítséget jelenthet hazánknak.
Csak úgy záporoztak a számok, adatok: 2013-ban a kanadai befektetők 500 millió dollárt hoztak hozzánk, és a kormány biztos abban, hogy ez az összeg idén alaposan nőni fog. 2014-ben pedig 34 ezer kanadai turista látogatott hozzánk, az október 7-ig működtetett közvetlen járat segítségével nyilván idén ennél jóval többen látogatnak majd hozzánk a hatalmas észak-amerikai államból. És nemzetpolitikai jelentőségű, hogy 316 ezer magyar él Kanadában (csak Torontóban 53 ezren) nyilván a most létesült légihíd segít abban, hogy az ott élő magyarok itthon lévő rokonaikkal, ismerőseikkel könnyebben tarthassák a kapcsolatot.
Majd a miniszter még hozzátette, a kormány elkötelezett a téren, hogy Budapest Airportot mindenben támogassa újabb és újabb közvetlen járatok indítására távoli célországokba.
Lisa Helfand, Kanada Budapestre akkreditált nagykövetasszonya (aki maga is torontói) rövid köszöntőjében az Air Transat szabadidős légitársasági jelentőségét emelte ki,
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója pedig megjegyezte, különösen annak örül, hogy a Malév 7 évvel ezelőtti torontói, és 2008-ban véget ért New York-i járatának megszüntét követően végre ismét közvetlen járat köti össze a magyar fővárost az észak-amerikai kontinenssel.
Nicole Conrad, a csütörtökön megérkezett járat üzemeltetőjének, az Air Transat közép-európai igazgatója hozzátette, mivel az idén nyáron a tervezett 6 ezres utasszámot minden bizonnyal teljesítik (az idáig tapasztaltak alapján minden induló és érkező járatuk teltházas lesz), ezért a jövő nyári szezonban sűrítik majd járataik számát.
Tóth Attila pedig, a hazai általános értékesítési ügynök Aviareps magyarországi igazgatója arról beszélt, hogy az elsősorban nyaralásra, városlátogatásra és családaikhoz érkező turisták oda-vissza útja felhőtlen lesz, hiszen a 345 fő befogadására alkalmas Airbus A330-as fedélzetén tökéletes a kiszolgálás, gourmet cateringet szolgálnak fel, és még olyan apróságra is odafigyelnek, hogy a gép szórakoztató programjait (film, tévé, muzsika) bárki letöltheti a fedélzeti wi-fivel saját okos mobil eszközére is. De csak a régebbi, A310-es típusokon. Ezektől az évtized végéig megválik a vállalat. Az Air Transat Budapestre is közlekedő A330-200-asán 12 ülés található a magasabb komfortot nyújtó Club osztályon, 333 a turistán.
A meghívott vendégek végül feljuthattak az éppen Budapestről Montreálba, illetve Torontóba induló (első) utasokat váró gépre is, ahol bemutatót kaptak a kényelmes kék bőrülések mélyén, hogy miféle káprázatos színkombinációt tudnak varázsolni a gép belsejében a kabinvilágítással: más-más színvilágban történik az ételek felszolgálása, az éjszakai pihenés ideje, a felszállás és a landolás is.
Mindeközben szépen, csendbenMeglehet, a Air Transat masinája az Atlanti-óceán fölötti egyik futóáramlást meglovagolva jóval a közönsége érkezése előtt tette le kecsesen kerekeit a ferihegyi betonra, a másik kanadai versenyző beelőzte csütörtök reggeli torontói járatával. Denis R. Codere valóban nem a levegőbe beszélt a június 4-én készült interjúban. A kanadai-görög üzletemberek által gründolt SkyGreece Airlines kereskedelmi igazgatóhelyettese szólt: június 18-án jönnek. Azonban az Air Transat beelőzése azonos napon nem valami kampányfogás volt részükről, hiszen a tervek szerint május 21-én nyitották volna a járatot, ami egyebek mellett az útvonalat repülő Boeing 767-es elhúzódó ferihegyi nagyjavítása miatt tolódott. Úgy tűnik a 767-essel akadnak gondok: a társaság június 14-i Athén-Toronto járatát repülve a kabinnyomás hirtelen csökkenése miatt vissza kellett fordulnia a görög fővárosba. Az esetet kivizsgálják, a június 18-i budapesti járatot pedig egy a portugál HiFly-tól bérelt Airbus A330-243-as repülte. |