Megindult a légi forgalom Nagy-Britanniában

Megindult a légi forgalom Nagy-Britanniában, miután kedden késő este a brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) váratlanul bejelentette a hat nappal korábban életbe léptetett brit légtérzárlat fokozatos feloldását. Szakértők szerint azonban hosszú időbe telik, mire teljesen normalizálódik a helyzet a brit repülőtereken.

A CAA bejelentése szerint mostantól a légitársaságok felelősségi körébe tartozik a vulkáni hamu jelentette kockázatok megítélése. A hatóság a légtérnyitásról szóló közleményében leszögezte: a légitársaságoknak minden repülés előtt és után "intenzív" átvizsgálásnak kell alávetniük a repülőgépeket a vulkáni hamu okozta esetleges károk feltárására, és a hamuval kapcsolatos bármilyen incidenst jelenteniük kell a CAA-nek.

A légtérzárlat feloldásával szinte egy időben megérkezett az első járat a legnagyobb brit repülőtérre, a londoni Heathrow-ra. A British Airways Boeing 747-ese a kanadai Vancouverben szállt fel, és az utasok az érkezés után a BBC-nek elmondták: egészen az út végéig nem volt biztos, hogy hol szállnak le. Az eredeti célállomás az írországi Shannon lett volna, de végül a pilóta közölte, hogy megkapta a leszállási engedélyt Heathrow-n. Ez volt az utolsó olyan járat, amely a légtérzár elrendelése előtt, múlt csütörtökön elindult London felé, ám két órával a felszállás után visszatért Vancouverbe, és azóta ott vesztegelt.

A Heathrow-ról a British Airways naponta három járatot közlekedtet Budapestre. A repülőtér járatinformációja szerda hajnalban még csak annyit írt ki a szerdai budapesti járatok mellé, hogy az utasok érdeklődjenek a légitársaságnál.

A legnagyobb brit repülőtér-üzemeltető cég, a Heathrow-t is birtokló BAA szerda hajnalban maga is nyomatékosan arra hívta fel az utazók figyelmét, hogy a zárlat feloldása ellenére sem fog azonnal minden járat elindulni, és az utasoknak továbbra is légitársaságuknál kell érdeklődniük.

A brit repülőterek naponta átlagosan 5500 járatot és több mint félmillió utast fogadnak és indítanak. A brit utasforgalom felét a két legnagyobb londoni repülőtér, Heathrow és Gatwick bonyolítja le. Heathrow-n naponta átlagosan 1250 járat és 180 ezer utas, Gatwicken hatszáz járat és 77 ezer utas fordul meg.

Willie Walsh, a British Airways vezérigazgatója kedd este kijelentette: hetekbe is beletelhet, mire a légi forgalom normalizálódik. Walsh hozzátette: véleménye szerint már napokkal ezelőtt meg lehetett volna nyitni a brit repülőtereket. A CAA szerint azonban a légi járatok újraindítása előtt a fő akadály az volt, hogy ki kellett deríteni a repülőgépek "hamutűrő" képességének mértékét. A légügyi hatóság a világ vezető légi ipari mérnökeinek és szakértőinek véleményét kérte ki. A szakértői elemzések és a kiterjedt adatgyűjtés - köztük a próbarepülésekből származó új adatok értékelése - új szabvány kidolgozását és európai szintű bevezetését tette lehetővé - állt a légtérnyitást indokló közleményben. A CAA szerint mindezek alapján a hajtóműgyártó cégek megnövelt tűréshatárokat fogadtak el az alacsony hamusűrűségű térségekre. (MTI)


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.