Megkezdődött a Neszmély-Dunaradvány közötti komp építése

A fejlesztéssel 40 kilométeres útvonal takarítható meg Szlovákia felé.

Janovics István (független) tájékoztatása szerint a beruházással a magyar és szlovák oldalon egyaránt kiépítik a kompkikötőhöz vezető útcsatlakozást, a kikötő fogadóépületét, valamint a rámpákat. A part szlovák szakaszán 9, a magyar oldalon 28 parkolót hoznak létre. A komp naponta 172 autót képes áthajózni, valamint számos gyalogos és kerékpáros turista átkelési lehetőségét biztosítja.

Az átkelő lábakon álló neszmélyi épületének alapterülete 170 négyzetméter, a létesítményben 100 négyzetméteres emeleti teraszt is kialakítanak. A fejlesztés költsége csaknem 1,8 milliárd forint, a beruházás 85 százalékát európai uniós forrásokból, 15 százalékát magyar és szlovák költségvetési forrásokból fedezik.

Magyar részről a projekt vezetője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a komp beszerzéséért és üzemeltetéséért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. felelős, a szlovák oldalon megvalósuló fejlesztéseket az Ister-Granum EGTC végzi el. A polgármester felidézte, a két ország kormánya 2014-ben állapodott meg a határátkelők számának növeléséről. A 677 kilométeres határszakaszon jelenleg 33 helyen lehet átkelni, a ciklus végéig hat új átkelő jön létre. A megépülő komp 40 kilométeres kerülőt szüntet meg.

Forrás: MTI


Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.
Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados

Egyedi megjelenésű géppel ünnepel a születésnapos ultrafapados 

Az Airbus hamburgi gyárában tartott eseményen bemutatták a Wizz Air flottájának legújabb, 132. tagját, a 9H-WNM lajstromszámú Airbus A321neo--t, amelyik a légitársaság 20. születésnapja alkalmából egyedi festést kapott.
Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait

Elkerülhetetlenek a késések, de a légitársaság nem hagyja magára utasait 

A légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a késésekből keletkezett kellemetlenségeket enyhítse.
Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában

Csúcsot döntött a vonattal utazók száma Ausztriában 

Ausztriában rekordot döntött a vasúttal utazók száma. Módosították a vasúti közlekedésről szóló törvényt.
Hasít a lett légitársaság

Hasít a lett légitársaság 

A légitársaság továbbra is elkötelezett abban, hogy a legjobb összeköttetést kínálja a Baltikum és a világ több része között.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.