A Graz melletti Untermpremstättenben szervezett kétnapos rendezvényen a szervezők várakozásaitól némileg elmarad az érdeklődés, mert a tavalyi évhez képest a vásáron kevesebb érdeklődés mutatkozott a szervezett utazások iránt. Az MT Zrt. országperezentációja után a magyar szolgáltatóknál ugyanakkor jelentősebb igény mutatkozott az egyéni utazással megoldható wellness ajánlatok után. A hétvégi vásár- és workshop tanulságaként megállapítható, hogy az osztrákok jövőre sem kívánnak lemondani az utazásokról és a szabadáságolásról, hiszen ez a „mindennapi élet részévé vált”, ugyanakkor előnyben részesítik a rugalmasan alakítható, önálló utazással lebonyolítható, közeli desztinációkba szóló ajánlatokat.
A KSH kimutatása szerint a hazánkba érkező osztrák látogatók 99 százaléka közúton érkezik, s alig 1 százalékuk vesz utazási irodát, vagy közvetítőt igénybe. Az MT Zrt. ausztriai külképviselete a téli hónapokban intenzív forgalomélénkítő kampányt folytat az osztrák piacon, amelynek középpontjában a kedvezményes hazai turisztikai ajánlatok állnak. A kampány egyes részleteiről további információk a külképviselet honlapján: http://www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php. (Magyar Turizmus Zrt, Bécs)