Nem ez lesz két fapados piros betűs ünnepnapja

Komoly bírságot szabott ki az olasz versenyjogi hatóság a Ryanair és Wizz Air fapados légitársaságokra kézipoggyász szállítás ügyében. Itt a Wizz Air válasza is.

A Ryanairnek hárommillió, a Wizz Airnek egymillió euró bírságot kell fizetnie. Az olasz versenyhatóság azzal indokolta a döntést, hogy a kézipoggyász szállítása alapvető eleme a légi utasszállításnak, mint szolgáltatásnak, ezért nem lehet érte külön díjat kérni. A légi utasszállítás európai szabályozása szerint a szolgáltatás előre látható és elmaradhatatlan függelékeit az alapszolgáltatás árába kell beépíteni, és a legelső ajánlatnak ezt az árat kell tartalmaznia.

Az alábbiakban olvasható a Wizz Air hivatalos közleménye az olasz versenyhivatal csütörtöki határozata kapcsán: „A Wizz Air megerősíti, hogy megkapta az olasz versenyhatóságnak a légitársaság poggyászszabályzatával kapcsolatos döntését. A cég nem ért egyet a versenyhatóság határozatával, így indítványozza majd annak bírósági felülvizsgálatát, ahogyan azt sikeresen tette korábban is, amelynek során az olasz bíróság felfüggesztette a versenyhatóság októberi ideiglenes intézkedését, ami megtiltotta a Wizz Air jelen poggyászszabályzatának alkalmazását. Álláspontunk, hogy a 2018 októberében bevezetett, kiterjedt hálózatában mindenhol érvényes poggyászszabályzata átlátható és a jogszabályoknak teljes mértékben megfelel, amely garantálja, hogy minden utas ingyen felvihessen egy darab kézipoggyászt a fedélzetre, miközben hozzájárul a gyorsabb és kényelmesebb beszálláshoz. A szabályzat a választás lehetőségét biztosítja az utasok számára, akik a fedélzeti és a feladott poggyászokat kombinálva több mint 50 különböző variációt állíthatnak össze egyéni igényeik szerint. Az utasaink továbbra is csak azokért a szolgáltatásokért fizetnek, amelyeket igénybe kívánnak venni. Mivel folyamatban lévő ügyről van szó, így a továbbiakban nem kívánjuk kommentálni az olasz versenyhatóság döntését.”

Forrás: Szöveg: Euronews/MTI, fotó: bud.hu


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.