Az érdelődés jelentős megnövekedése az utazási irodákban foglaló utasokat érinti.
Ugyan a városlátogató utak jelentős részét az olaszok egyénileg szervezik meg, az utóbbi időben megfigyelhető, hogy az internet dominanciája kis mértékben csökkent az utazási irodák javára.
Az irodák forgalmának egy jelentős részét azok az egyéni turisták adják, aki az esetek többségében interneten informálódnak, viszont az iroda segítéségével szervezik meg a személyre szabott utazásaikat.
Mindemellett Budapest népszerű az interneten foglaló olaszok körében is. Az olasz nyelvű Expedia foglalási portál forgalmi adatai alapján Budapest 6 helyet lépett előre a rangsorban a 2009. évi adatokhoz képest.
A Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviselete több nyári akciójában ismerteti a nyári Budapest turisztikai kínálatát. Többek között a dél-olaszországi off-line és on-line sajtó képviselői kaptak információkat a magyar főváros nyári ajánlatairól a WizzAir légitársaság dél-olaszországi járatnyitásának apropójából.