Az easyJet több mint 3200 fő részvételével készített hazai online felmérése szerint a magyarok is rákaptak a repülés ízére: a válaszadók 54%-a évente legalább 1-2 alkalommal utazik a felhők felett. Az emberek 29%-a általában pár napra, 54%-a pedig egy hétre csomagol, a tíz napnál hosszabb utazásokra viszont már kevesen vállalkoznak.
Az úti cél kiválasztásánál leginkább a kíváncsiság motivál: a válaszadók több mint fele olyan helyre utazik, ahol még nem járt azelőtt. A magyarok egyharmada a kedvező árú repülőjegyekre vadászik, tehát a fapados légitársaságok aktuális áraihoz és kínálatához igazítja az utazási terveit.
Gyorsan pakolnak a férfiak
A válaszadók több mint fele néhány óra alatt pakol össze egy utazásra, a leggyorsabb 20%-nak azonban akár 30 perc is elég erre a műveletre. Nem meglepő, hogy az utóbbi csoportba főként a férfiak tartoznak: közülük 40% képes fél órán belül összepakolni, míg a nőknél ez csak 17%-nak sikerül. Ezzel áll összefüggésben az is, hogy amíg a férfiak fele többnyire megelégszik a kézipoggyásszal, addig a hölgyeknek már csak 35%-a hajlandó erre a kompromisszumra.
Feladjam?
Akik a kézipoggyászt választják, 43%-ban azzal indokolják, hogy kisebb csomaggal könnyebb közlekedni az utazás alatt, míg a plusz díjak 33%-ot tartanak vissza a csomagfeladástól. A feladott poggyász híveinek 40%-a eleve sok csomaggal utazik, 27% pedig szívesen vásárol külföldön, ezért szüksége van a helyre. Utazásaik alatt legtöbben emléktárgyakat és ajándékokat vásárolnak a családtagoknak és a barátoknak, de népszerűek még a különleges élelmiszerek és italok is. A ruhatárukat is szívesen frissítik fel néhány új ruhával, cipővel vagy táskával – ez ugyanúgy igaz a férfiakra is, mint a nőkre.
Mi kerül a csomagba?
Ami nélkül soha nem indulna útnak, az a válaszadók 38%-ának a laptop és a telefon, 25%-ának pedig a kozmetikumok, de olyan is akad, aki a futócipője, a kedvenc plüssállata, a hangszere vagy a hajvasalója nélkül nem tenne egy lépést sem. A többség egyébként ragaszkodik hozzá, hogy a személyes kozmetikumait magával vigye, még akkor is, ha ezekből helyben is tudna vásárolni. Ha pedig helyet kell szorítani a csomagban, akkor annak először a törölköző esik áldozatul.
Fizetünk a kilátásért
A magyarok híres árérzékenységét jól mutatja a fapados légitársaságok előretörése, és az is, hogy még mindig relatíve kevesen vesznek igénybe extra szolgáltatásokat az alapdíjon felül. Az utazók mindössze 10%-a hajlandó kicsivel többet áldozni a kényelemért: közülük 40% az ablak melletti helyek megszerzéséért, 28% pedig az elsőbbségi beszállásért fizet plusz pénzt. Ezeken felül népszerű szolgáltatás az extra méretű lábhely is, nem meglepő módon inkább a férfiak körében.
Az easyJetről
Az easyJet repülőgépei több mint 750 útvonalon közlekednek, 31 ország 130 repterét érintve. Évente 66 millió utast szállít, köztük 12 millió üzleti utazót. Az easyJet számára fontos a fenntartható környezet. A légitársaság befektet a legújabb technológiába, hatékonyan működik, és üléshelyei legtöbbjét kihasználja, így 22 százalékkal kevesebb az utasonként egy kilométerre jutó CO2 kibocsátás, mint egy hagyományos légitársaság ugyanazon útvonalán.