Jelentős változást jelentenek a Ryanair korábban megszokott üzletpolitikájához képest azok az újdonságok, amelyekről a légitársaság első embere beszélt. A légitársaság leegyszerűsítené, a felhasználók számára könnyebben kezelhetővé tenné weboldalát, amelyet könnyebben tudnának szkennelni az árakat összehasonlító screen scraper oldalak is, emellett utazási irodákkal is együttműködne. A légitársaság több távolabbi célállomásra tervez repülni, és hosszú távon közlekedő légitársaságokkal is együttműködne.
A weboldal átalakításának terveit hivatalosan a részvényesek éves ülésén, szeptember 20-án jelenti be a légitársaság ügyvezetője. A lap szerint O’Leary-re nagy nyomás nehezedik, mióta szeptember 4-én bejelentette, hogy a társaság idei várható nyeresége elmaradhat a tervezettől; a cégvezető a légitársaság üzemelését és árképzését is felülvizsgálja. O’Leary bejelentése szerint a Ryanair kész arra, hogy utazási irodákon keresztül is értékesítse jegyeit, mellyel ügyfélköre üzleti utazókkal bővülhet.
Az ír fapados támogatja a Stansted repülőteret üzemeltető Manchester Airports Group törekvését, hogy hosszú távon repülő társaságokat nyerjenek meg a londoni repülőtérnek. O’Leary reményei szerint a távoli desztinációkról érkező utasok a Ryanair európai hálózatán repülnének tovább. Az ügyvezető nem akarja azonban, hogy járatai a hosszú távú útvonalak feederei legynek. Az együttműködésre nyitottak, szövetségre lépni azonban egyetlen nagy hagyományos társasággal sem szeretnének, hangsúlyozta.
O’Leary azt is elmondta, nem kizárt, hogy a jövőben Izraelbe, Egyiptomba és Észak-Afrikába is járatot nyitnak, a következő öt évben azonban elsősorban a nyugat-európai célállomásokra koncentrálnak. A Ryanair nem tett le arról sem, hogy az USA-ba repüljön, ehhez azonban várhatóan egy új márkanevet vezetnek piacra. Az ügyvezető elmondása szerint évente hét géppel növelnék új, széles törzsű repülőgépflottájukat, míg a nagy távolságra üzemelő géppark elérné a 40-50 repülőgépet.
Forrás: Bloomberg