Tekintettel arra, hogy a közeli napokban a fogyatékosok ezrei utaznak versenyzőként vagy szurkolóként Londonba, a rendelet kiegészült a sportszerek ingyenes szállítására vonatkozó előírással is.
A gyakorlati probléma minden esetben az szokott lenni, hogy a szállítók félnek a fogyatékosok utaztatásától, külön kísérőt próbálnak előírni, a kerekes székeket, mankókat, botokat, stb. poggyász túlsúlyként kezelik, amitől rendkívül megdrágul az utazás.
Pedig a szabály nagyon egyszerű: minél előbb, de legalább 48 órával indulás előtt kell a helyfoglalást elvégezniük, minden az utasra és az egészségügyi kisegítő felszerelésére, sportszerére vonatkozó adatot (darab szám, súly, méretek) meg kell adni. Nagyon lényeges az, hogy az utas tud-e a repülő ülésben ülni, vagy a fedélzeten is kerekesszékhez kötött. Utóbbi esetben az ügy komplikáltabb, mert annak rögzítését is meg kell oldani. A gyakorlatban ilyenkor hordágyat javasolnak, melynek a rögzítése egyszerűbb, de a költsége magasabb. (Általában három ülést kell kifizetni.)
A rendelkezés egyetlen hiányossága, hogy az EU-n belül és azon kívül is minden IATA-ban regisztrált légi szállítóra vonatkozik, de a „low cost” járatokra nem. Mint általában a rendelkezésekkel, ezzel is alkalmanként visszaélnek a szolgáltatók.
A tolókocsis szolgáltatás minden repülőtéren ingyenes, az átszálló utasok egy része így előre megrendelheti a kerekes széket és a hozzá tartozó személyzetet, hogy egyszerűen és gyorsan eljusson a csatlakozó járat beszálló pontjára.