Rajongók hada búcsúzott a nyugdíjazott repülőgéptől

A KLM 800 rajongó bevonásával „nyugdíjazta” MD11-es típusú repülőgépeit. A három „Búcsújáratra” percek alatt elfogytak a jegyek.

2014. október 26. a KLM életében egy korszak végét jelenti. A légitársaság ugyanis ezen a napon kivonta forgalomból MD11-es gépeit. A KLM 1993-tól napjainkig tíz MD-11-est működtetett.

A Douglas repülőgépgyártó vállalat és a holland királyi légitársaság közötti partneri kapcsolat több mint nyolcvan évig tartott, ami egyedülálló a polgári repülés történetében. 1934 óta a KLM volt az egyetlen légitársaság a világon, amely az összes Douglas márkájú sorozatgyártott típust működtette, a DC-2-estől a DC-10-esig.

Az elmúlt néhány évben a KLM egy modern, hatékony üzemanyag-felhasználású, fenntartható flottát épített fel, amelybe az MD-11-es már nem illik bele. Ezért ezt a típust a Boeing 787-9 Dreamliner követi majd 2015-ben. A Boeing Dreamliner 294 utast képes szállítani, mintegy 30 százalékkal több üzemanyagot takarít meg, valamint kisebb a zaj- és a szén-dioxid kibocsátása is. Így járul hozzá a KLM egy fenntarthatóbb légiközlekedési ágazat létrehozásához. Az új Dreamlinerek megérkezéséig Airbus A330 és Boeing 777 típusok pótolják majd a nyugdíjba vonuló MD-11-eseket.

Az MD11 utolsó, hivatalos repülése: {youtube|id=abNBGI52y9w}


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.