A nyári szezon végén a teljes hosszú távú flottát (a Karib-térségben és Indiai-óceán területén működő Boeing 777-es repülőgépek és a szolgálatban lévő A380-as repülőgépek kivételével) felszerelik az új Premium Voyageur kabin osztállyal. Az economy és a business osztály közötti kabint, a Premium Voyageur osztályt a nagyobb kényelmet igénylő ügyfeleknek kínálják a business osztálynál elérhetőbb áron. A kabint új székekkel szerelik fel, amik 40%-al több helyet nyújtanak a Voyageur (economy) osztályhoz képest. A hosszú távú hálózaton a rendelkezésre álló kapacitás keveset változik (0,1%-os növekedés). Érdemes megjegyezni, hogy a Premium Voyageur osztály bevezetése nélkül a kapacitás 3,2%-al növekedett volna. A középtávú hálózaton rendelkezésre álló kapacitás 3,7%-al csökken. Az ágazat eredményei folyamatosan csökkentek az utóbbi években, és ez tovább romlott a gazdasági világválság következtében. Az Air France gazdasági modelljét tovább kellett fejleszteni az ügyféligények jobb kielégítése és ugyanakkor a költségek csökkentése céljából. A 2009-ben ebben a kontextusban indított módosítási terv a járatok célállomásonkénti gyakorisága és a repülőgépek átlagos mérete közötti jobb egyensúlyt eredményezte.
Repülőgép-flotta
Az Air France 2009. óta az egyetlen A380-as repülőgépet üzemeltető európai légitársaság. Ezt a típust kezdetben a New York járaton, majd a Johannesburg járaton vezették be februárban, de a nyári szezon végéig összesen négy ilyen repülőgép fog működni az Air France hálózatában. Tokió lesz a következő célállomás, amit A380-as repülőgéppel nyújtott járatokkal érnek el a nyár végén. A középtávú hálózaton a menetrend módosítása 16 repülőgép kivonását eredményezte az Air France és leányvállalati flottájából. Ugyanakkor az Air France fokozatosan vezeti be az új, könnyebb és nagyobb lábteret nyújtó üléseket a rövidtávú járatain (A319, A320 és A321).
Hosszú távú hálózat (0,1 %-os növekedés)
Észak Amerikában az Air France három új járatot vezet be San Francisco-ba a nyári csúcsszezonban (június 22. – szeptember 4.), így összesen heti tíz járatot nyújt majd. A Delta felfüggeszti a harmadik Atlantába, fő csomópontjába közlekedő járatát, így napi három járatot üzemeltet Párizsból, beleértve az Air France által üzemeltetett B747-400 járatot is.
Latin-Amerikában az Air France egy újabb járatot vezet be Santiagóba szeptembertől kezdődően, így a chilei fővárosba összesen heti hat járatot közlekedtet majd. 12 járat indul hetente Sao Paulóba, mely járatokat B777-es repülőgépekkel üzemeli az Air France, de szeptemberre már a tizenharmadik járat bevezetését tervezik. A Venezuelában dúló válság és a bolivar elértéktelenedésének következtében a Caracasba tartó járatokat kisebb kapacitású repülőgépekkel üzemeltetik (A330-200).
Ázsiában Tokió fogadja majd az A380-as repülőgépet a szezon végén, amikor heti két járat üzemel majd (egy A380 és egy B777-300 repülőgéppel). Addig is az Air France tovább üzemelteti a heti 27 járatát, beleértve a közös üzemeltetési megállapodás keretében a JAL által nyújtott 7 járatot is. Indiában a Bangalore szolgáltatás heti hétről hat járatra csökken.
Afrikában a kapacitás 2,9%-al növekedett a több célállomás felé bevezetett kiegészítő járatoknak köszönhetően, mint amilyen Bangui a Közép-Afrikai Köztársaságban (heti 2 járat), Lomé Togóban (heti 4 járat), Pointe Noire és Brazzaville Kongóban (heti 4 járat) és Libreville, feltéve, ha a gaboni hatóságoktól sikerül megszerezni a forgalmi jogokat (heti 5 járat). Az Air France új célállomást vezet be Bata, Egyenlítői-Guinea irányába (feltéve, ha sikerül megszerezni a forgalmi jogokat). Heti két járatot nyújtanak majd Batába Malabón keresztül, ahová viszont napi rendszerességű szolgáltatást vezetnek be. A nyári csúcsszezonban szétválasztják az Ouagadougou (napi egy járat) és Niamey (heti 3 járat) szolgáltatást. A Johannesburg járatot napi rendszerességgel működtetik A380-as repülőgéppel a B777-el nyújtott heti 12 járat helyett. A Labdarúgó-világbajnokság öt hete alatt az Air France további napi 3 járatot indít ezen célállomás irányába.
A középtávú hálózaton erőteljes kapacitás-növekedés történt (5%-os növekedés) a Bejrútba indított járatok száma növekedésének köszönhetően (14 Air France által és további 14 kódmegosztás alapján MEA által üzemeltetett járat). Május 3-tól az Air France újraindítja a Párizs-Abu Dhabi járatot, mely heti öt alkalommal közlekedik, de a Dubaiba tartó járatokat 12-ről (2009. nyarán) heti 7-re csökkentik.
Utoljára, de nem utolsósorban a Karib-térségben Havanna napi rendszerességű B747-400-as járattal érhető el (egy új járat hozzáadása), és növekszik a férőhelyek száma a Cayenne járaton egy nagyobb repülőgép beállításával (B777-300). Az Indiai-óceán területén az Air France eggyel csökkentette járatai számát Reunion irányába (heti 9 járat).
Nemzetközi középtávú menetrend (4,7%-os csökkenés)
A télen bevezetett középtávú hálózatra vonatkozó kapacitás-kiegyenlítési program tovább folytatódik az idén nyáron a Párizs-Charles de Gaulle repülőtérről induló járatokra tekintetében a járatok gyakorisága és a repülőgépek mérete közötti egyensúly módosításával. Az összeköttetések minőségének fenntartása mellett felfüggesztésre kerülnek a csomópontokon kívüli járatok a nagy járatsűrűséggel rendelkező célállomások irányába, mint amilyen Amszterdam, Barcelona, Frankfurt, Genf és Madrid. Három járat felfüggesztésre kerül: Párizs-CDG-Munster (2009 decemberétől), Párizs-CDG-Trieszt, valamint Párizs-CDG-Shannon tavaly téltől. Nyáron növelik a Párizs-VDG-Dublin járat gyakoriságát 6-ról napi 7 járatra, és az Athén járatot csökkentik 5-ről napi 4 járatra.
Lyonból induló újabb járatot vezetnek be Barcelonába (összesen napi 3 járat). Koppenhágába közvetlen napi járatot indítanak strasbourgi leszállás nélkül. Az Amszterdamba közlekedő a járatok gyakoriságát viszont csökkentik (napi 3 járat), csak úgy, mint a Hamburgba indított járatokét (napi 2 járat).
Franciaország és Hollandia között még mindig napi 12 járat áll rendelkezésre a Párizs-CDG és Amszterdam Schiphol repülőterek között (6 Air France járat és 6 KLM járat), és egy további járatot vezettek be Strasbourg és Amszterdam között (napi 3 járat), valamint Nizza és Amszterdam között (napi 4 járat).
Az Alitalivával kötött partnerségi megállapodás keretében a Franciaország és Olaszország közötti menetrend kialakításán dolgoznak. A Párizs és Milánó közötti azonos járatsűrűség biztosítására az Air France 4 járatot működtet Párizs-CDG-Malpensa között. Párizs-CDG-Linate között az Air France 3 járatot, míg az Alitalia 4 járatot üzemeltet, és Párizs-Orly-Linate útvonalon az Alitalia 2 járatot nyújt. Rómába összesen napi 12 járat közlekedik, amiből hatot az Air France, és hatot az Alitalia üzemeltet. Az Alitalia egy új napi járatot vezet be Párizs-CDG-Bari útvonalon.
Új szolgáltatás kerül bevezetésre Londonból Párizs-Orly-ba (napi 6 járat), miután kapacitáscsökkentés történt a Strasbourgba, Nizzába és Párizs-CDG repülőtérre tartó járatok esetében. Az Air France kereskedelmi megállapodást kötött az Alitaliával a Milánóba induló járat és a Baboo-val a Genfbe közlekedő járatok tekintetében. Kereskedelmi megállapodást kötöttek a Tarommal a Bukarest-Lyon és Bukarest-Nizza járat tekintetében.
Belföldi menetrend (2,2%-os csökkenés)
A télen bevezetett kiigazítások mellett kevés változás éri a belföldi hálózatot. A Párizs-CDG repülőtérről induló járatok közül felfüggesztésre került egy Pau járat (napi 3 járat), és a Párizs-Orly-ból induló járatok esetén a Lannion szolgáltatás (2010. januártól) és a Limoges szolgáltatás. A Lyonból induló járatok közül megszünt a Rouen-ba tartó járat, valamit egy járattal csökkentették a Le Havre járat gyakoriságát (napi 3 járat). A Strasbourgba tartó járatok gyakoriságát ötről háromra csökkentették a Koppenhágába tartó járat felfüggesztése mellett.