Részletes nyári menetrend az Air France-KLM-nél

A férőhely-kilométerek tekintetében az Air France 2010 nyarán nyújtott szolgáltatásai kismértékű, 0,9%-os csökkenést mutatnak 2009. nyári időszakhoz képest.

A nyári szezon végén a teljes hosszú távú flottát (a Karib-térségben és Indiai-óceán területén működő Boeing 777-es repülőgépek és a szolgálatban lévő A380-as repülőgépek kivételével) felszerelik az új Premium Voyageur kabin osztállyal. Az economy és a business osztály közötti kabint, a Premium Voyageur osztályt a nagyobb kényelmet igénylő ügyfeleknek kínálják a business osztálynál elérhetőbb áron. A kabint új székekkel szerelik fel, amik 40%-al több helyet nyújtanak a Voyageur (economy) osztályhoz képest. A hosszú távú hálózaton a rendelkezésre álló kapacitás keveset változik (0,1%-os növekedés). Érdemes megjegyezni, hogy a Premium Voyageur osztály bevezetése nélkül a kapacitás 3,2%-al növekedett volna. A középtávú hálózaton rendelkezésre álló kapacitás 3,7%-al csökken. Az ágazat eredményei folyamatosan csökkentek az utóbbi években, és ez tovább romlott a gazdasági világválság következtében. Az Air France gazdasági modelljét tovább kellett fejleszteni az ügyféligények jobb kielégítése és ugyanakkor a költségek csökkentése céljából. A 2009-ben ebben a kontextusban indított módosítási terv a járatok célállomásonkénti gyakorisága és a repülőgépek átlagos mérete közötti jobb egyensúlyt eredményezte.

Repülőgép-flotta

Az Air France 2009. óta az egyetlen A380-as repülőgépet üzemeltető európai légitársaság. Ezt a típust kezdetben a New York járaton, majd a Johannesburg járaton vezették be februárban, de a nyári szezon végéig összesen négy ilyen repülőgép fog működni az Air France hálózatában. Tokió lesz a következő célállomás, amit A380-as repülőgéppel nyújtott járatokkal érnek el a nyár végén. A középtávú hálózaton a menetrend módosítása 16 repülőgép kivonását eredményezte az Air France és leányvállalati flottájából. Ugyanakkor az Air France fokozatosan vezeti be az új, könnyebb és nagyobb lábteret nyújtó üléseket a rövidtávú járatain (A319, A320 és A321).

Hosszú távú hálózat (0,1 %-os növekedés)

Észak Amerikában az Air France három új járatot vezet be San Francisco-ba a nyári csúcsszezonban (június 22. – szeptember 4.), így összesen heti tíz járatot nyújt majd. A Delta felfüggeszti a harmadik Atlantába, fő csomópontjába közlekedő járatát, így napi három járatot üzemeltet Párizsból, beleértve az Air France által üzemeltetett B747-400 járatot is.

Latin-Amerikában az Air France egy újabb járatot vezet be Santiagóba szeptembertől kezdődően, így a chilei fővárosba összesen heti hat járatot közlekedtet majd. 12 járat indul hetente Sao Paulóba, mely járatokat B777-es repülőgépekkel üzemeli az Air France, de szeptemberre már a tizenharmadik járat bevezetését tervezik. A Venezuelában dúló válság és a bolivar elértéktelenedésének következtében a Caracasba tartó járatokat kisebb kapacitású repülőgépekkel üzemeltetik (A330-200).

Ázsiában Tokió fogadja majd az A380-as repülőgépet a szezon végén, amikor heti két járat üzemel majd (egy A380 és egy B777-300 repülőgéppel). Addig is az Air France tovább üzemelteti a heti 27 járatát, beleértve a közös üzemeltetési megállapodás keretében a JAL által nyújtott 7 járatot is. Indiában a Bangalore szolgáltatás heti hétről hat járatra csökken.

Afrikában a kapacitás 2,9%-al növekedett a több célállomás felé bevezetett kiegészítő járatoknak köszönhetően, mint amilyen Bangui a Közép-Afrikai Köztársaságban (heti 2 járat), Lomé Togóban (heti 4 járat), Pointe Noire és Brazzaville Kongóban (heti 4 járat) és Libreville, feltéve, ha a gaboni hatóságoktól sikerül megszerezni a forgalmi jogokat (heti 5 járat). Az Air France új célállomást vezet be Bata, Egyenlítői-Guinea irányába (feltéve, ha sikerül megszerezni a forgalmi jogokat). Heti két járatot nyújtanak majd Batába Malabón keresztül, ahová viszont napi rendszerességű szolgáltatást vezetnek be. A nyári csúcsszezonban szétválasztják az Ouagadougou (napi egy járat) és Niamey (heti 3 járat) szolgáltatást. A Johannesburg járatot napi rendszerességgel működtetik A380-as repülőgéppel a B777-el nyújtott heti 12 járat helyett. A Labdarúgó-világbajnokság öt hete alatt az Air France további napi 3 járatot indít ezen célállomás irányába.

A középtávú hálózaton erőteljes kapacitás-növekedés történt (5%-os növekedés) a Bejrútba indított járatok száma növekedésének köszönhetően (14 Air France által és további 14 kódmegosztás alapján MEA által üzemeltetett járat). Május 3-tól az Air France újraindítja a Párizs-Abu Dhabi járatot, mely heti öt alkalommal közlekedik, de a Dubaiba tartó járatokat 12-ről (2009. nyarán) heti 7-re csökkentik.

Utoljára, de nem utolsósorban a Karib-térségben Havanna napi rendszerességű B747-400-as járattal érhető el (egy új járat hozzáadása), és növekszik a férőhelyek száma a Cayenne járaton egy nagyobb repülőgép beállításával (B777-300). Az Indiai-óceán területén az Air France eggyel csökkentette járatai számát Reunion irányába (heti 9 járat).

Nemzetközi középtávú menetrend (4,7%-os csökkenés)

A télen bevezetett középtávú hálózatra vonatkozó kapacitás-kiegyenlítési program tovább folytatódik az idén nyáron a Párizs-Charles de Gaulle repülőtérről induló járatokra tekintetében a járatok gyakorisága és a repülőgépek mérete közötti egyensúly módosításával. Az összeköttetések minőségének fenntartása mellett felfüggesztésre kerülnek a csomópontokon kívüli járatok a nagy járatsűrűséggel rendelkező célállomások irányába, mint amilyen Amszterdam, Barcelona, Frankfurt, Genf és Madrid. Három járat felfüggesztésre kerül: Párizs-CDG-Munster (2009 decemberétől), Párizs-CDG-Trieszt, valamint Párizs-CDG-Shannon tavaly téltől. Nyáron növelik a Párizs-VDG-Dublin járat gyakoriságát 6-ról napi 7 járatra, és az Athén járatot csökkentik 5-ről napi 4 járatra.

Lyonból induló újabb járatot vezetnek be Barcelonába (összesen napi 3 járat). Koppenhágába közvetlen napi járatot indítanak strasbourgi leszállás nélkül. Az Amszterdamba közlekedő a járatok gyakoriságát viszont csökkentik (napi 3 járat), csak úgy, mint a Hamburgba indított járatokét (napi 2 járat).

Franciaország és Hollandia között még mindig napi 12 járat áll rendelkezésre a Párizs-CDG és Amszterdam Schiphol repülőterek között (6 Air France járat és 6 KLM járat), és egy további járatot vezettek be Strasbourg és Amszterdam között (napi 3 járat), valamint Nizza és Amszterdam között (napi 4 járat).

Az Alitalivával kötött partnerségi megállapodás keretében a Franciaország és Olaszország közötti menetrend kialakításán dolgoznak. A Párizs és Milánó közötti azonos járatsűrűség biztosítására az Air France 4 járatot működtet Párizs-CDG-Malpensa között. Párizs-CDG-Linate között az Air France 3 járatot, míg az Alitalia 4 járatot üzemeltet, és Párizs-Orly-Linate útvonalon az Alitalia 2 járatot nyújt. Rómába összesen napi 12 járat közlekedik, amiből hatot az Air France, és hatot az Alitalia üzemeltet. Az Alitalia egy új napi járatot vezet be Párizs-CDG-Bari útvonalon.

Új szolgáltatás kerül bevezetésre Londonból Párizs-Orly-ba (napi 6 járat), miután kapacitáscsökkentés történt a Strasbourgba, Nizzába és Párizs-CDG repülőtérre tartó járatok esetében. Az Air France kereskedelmi megállapodást kötött az Alitaliával a Milánóba induló járat és a Baboo-val a Genfbe közlekedő járatok tekintetében. Kereskedelmi megállapodást kötöttek a Tarommal a Bukarest-Lyon és Bukarest-Nizza járat tekintetében.

Belföldi menetrend (2,2%-os csökkenés)

A télen bevezetett kiigazítások mellett kevés változás éri a belföldi hálózatot. A Párizs-CDG repülőtérről induló járatok közül felfüggesztésre került egy Pau járat (napi 3 járat), és a Párizs-Orly-ból induló járatok esetén a Lannion szolgáltatás (2010. januártól) és a Limoges szolgáltatás. A Lyonból induló járatok közül megszünt a Rouen-ba tartó járat, valamit egy járattal csökkentették a Le Havre járat gyakoriságát (napi 3 járat). A Strasbourgba tartó járatok gyakoriságát ötről háromra csökkentették a Koppenhágába tartó járat felfüggesztése mellett.


Ilyenről még nem is hallottunk, pedig Bécsben már élesben tesztelik

Ilyenről még nem is hallottunk, pedig Bécsben már élesben tesztelik 

Kísérleti projekt indult az osztrák fővárosban – igencsak különleges témában.
Hidrogénhajtású repülőgép tervet mutatott be az Airbus

Hidrogénhajtású repülőgép tervet mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Ismert hazai szállodás szakemberek a magyar hajózási startup-nál

Ismert hazai szállodás szakemberek a magyar hajózási startup-nál 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.