Frankfurti repülőtér: 30 percre csökkenő átszállási idő

„A” terminálja meghosszabbításával olyan utasforgalmi résszel bővül Frankfurt-Main repülőtere, ahol az átszállási idő akár 25-30 percre csökkenhet.

Frankfurt-Main repülőtér - Párizs Charles de Gaulle-hoz hasonlóan igencsak - megosztja az utazóközönséget, de csóválja akár rosszalóan fejét az eltévedt utas, vagy legyen elégedett, Frankfurt légi kikötője elkerülhetetlen. Jól tudta ezt a mindenkori üzemeltető is, és szolgáltatásait az igények növekedéséhez igazította. Az eredményképpen megvalósuló tagolt terminálszerkezet pedig valóban vegyes érzelmeket vált ki az utazóközönségből. Mondják, Frankfurt olyan, hogy nem a reptér megy percekig a repülő mellett, hanem a repülő percekig mellette. Ugyanakkor mint mindegyiknek, ennek is megvan a maga logikája.

Mint Münchenben

„Őrület” - szisszen fel egy koros amerikai asszony, amikor elindul az A és B terminálokat összekötő folyosóra vezető lépcsőn. „Atyaisten!” - kiált fel egy fiatal lány, ahogy belép a folyosóra, amelynek sci-fi-t idéző belsejében azon sem lepődne meg az ember, ha az istenező lánnyal szemben Darth Vader éj fekete köpenye lebbenne egy csapat birodalmi gárdista fehér háttere előtt, ahogy a Nagyúr a B terminálra rohan.

Frankfurtban sokan rohannak a roppant épületrendszer egyik végéből a másikba. Ennek a rohanásnak kíván véget vetni az üzemeltető Fraport a Lufthansával vállvetve az utazóközönség számára hivatalosan október 10-én átadandó A+ terminállal.

Az A+ átszálló terminálon elsősorban tengerentúli járatok utasai szállnának át schengeni járatokra és fordítva. Sőt, a Lufthansa második számú hub-jával, Münchennel vetekedő, akár 25-30 perces átszállási időket tervez kínálni terminálon belül - újságolta Andreas Bartels, a Lufthansa kommunikációs igazgatója.

A négyszintes, csupa üveg épületben külön emeleteken zajlik majd a schengeni és nem-schengeni forgalom. Úgy tervezik, a reggeli órákban az észak-amerikai, délután a schengeni és ázsiai forgalomra koncentrálnának.

Még 6 millió utas

Az A+ megnyitásával Frankfurt amúgy sem jelentéktelen utasforgalmi kapacitása tervek szerint évente további 6 millióval nő. Frankfurt tavaly 56 millió utassal zárta az évet, az emelkedés mértéke a Turizmus Online által a helyszínen megkérdezettek szerint 2-4% lehet; 2020-ra már több mint 88 millió utassal számolnak. Az A terminál agorafóbiásokat talán zavarba ejtő, közel 800 méteres meghosszabbításában 7 széles törzsű állóhely létesült, ebből négy az A380-asokat is kiszolgálja. De nem akármelyik légitársaságét; az A+-t kizárólag a Lufthansa használja majd.

7L/25R+A+

A közel 750 millió euróból megvalósuló beruházásnak 2009 szeptemberében látott neki a Fraport és a Lufthansa. A tervezés azonban nem csupán az A+-ról szól, hanem szerves része annak a fejlesztési koncepciónak, mely magában foglalja a reptér 2011-ben átadott negyedik kifutópályáját, melynek „lehajtójáról” majdhogynem az A+-hoz gurul a gép. A negyedik pálya (iránya szerint 7L/25R) fokra pontosan párhuzamos a két fő futópályával, de olyan távolságra tőlük, hogy azokkal egyidejűleg műszeres megközelítésre is alkalmas, ez nagyban növeli a leszállások - akár óránként 120 - számát.

Várni csak igényesen!

Az új terminálfejlesztés forrásainak túlnyomó részét a Fraport teremtette elő, míg a darumadárral ékesített égi fuvaros az 5 business és első osztályú váró kialakításának „potom” 42 millió euróját tette hozzá a közös ügyhöz. Nos, a várókat látva - bár még lázas munka folyik - indokolható az elköltött összeg.

„Itt ezer négyzetméteren összesen 100 főnek van hely” - büszkélkedik kísérőnk a first class utasok várójában. A váróban zuhanyzók, fürdőkádak, dolgozószobák és első osztályú ellátás mellett még egy remek szivarszoba is várja a gomolygó füst szerelmeseit. A várók világán túl pedig a kereskedelmi területen a prémium márkák uralják a porondot; közel 10 ezer négyzetméteren lehet magas minőségű divatárut vásárolni, vagy jó helyen falatozni.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.