Frankfurti repülőtér: 30 percre csökkenő átszállási idő

„A” terminálja meghosszabbításával olyan utasforgalmi résszel bővül Frankfurt-Main repülőtere, ahol az átszállási idő akár 25-30 percre csökkenhet.

Frankfurt-Main repülőtér - Párizs Charles de Gaulle-hoz hasonlóan igencsak - megosztja az utazóközönséget, de csóválja akár rosszalóan fejét az eltévedt utas, vagy legyen elégedett, Frankfurt légi kikötője elkerülhetetlen. Jól tudta ezt a mindenkori üzemeltető is, és szolgáltatásait az igények növekedéséhez igazította. Az eredményképpen megvalósuló tagolt terminálszerkezet pedig valóban vegyes érzelmeket vált ki az utazóközönségből. Mondják, Frankfurt olyan, hogy nem a reptér megy percekig a repülő mellett, hanem a repülő percekig mellette. Ugyanakkor mint mindegyiknek, ennek is megvan a maga logikája.

Mint Münchenben

„Őrület” - szisszen fel egy koros amerikai asszony, amikor elindul az A és B terminálokat összekötő folyosóra vezető lépcsőn. „Atyaisten!” - kiált fel egy fiatal lány, ahogy belép a folyosóra, amelynek sci-fi-t idéző belsejében azon sem lepődne meg az ember, ha az istenező lánnyal szemben Darth Vader éj fekete köpenye lebbenne egy csapat birodalmi gárdista fehér háttere előtt, ahogy a Nagyúr a B terminálra rohan.

Frankfurtban sokan rohannak a roppant épületrendszer egyik végéből a másikba. Ennek a rohanásnak kíván véget vetni az üzemeltető Fraport a Lufthansával vállvetve az utazóközönség számára hivatalosan október 10-én átadandó A+ terminállal.

Az A+ átszálló terminálon elsősorban tengerentúli járatok utasai szállnának át schengeni járatokra és fordítva. Sőt, a Lufthansa második számú hub-jával, Münchennel vetekedő, akár 25-30 perces átszállási időket tervez kínálni terminálon belül - újságolta Andreas Bartels, a Lufthansa kommunikációs igazgatója.

A négyszintes, csupa üveg épületben külön emeleteken zajlik majd a schengeni és nem-schengeni forgalom. Úgy tervezik, a reggeli órákban az észak-amerikai, délután a schengeni és ázsiai forgalomra koncentrálnának.

Még 6 millió utas

Az A+ megnyitásával Frankfurt amúgy sem jelentéktelen utasforgalmi kapacitása tervek szerint évente további 6 millióval nő. Frankfurt tavaly 56 millió utassal zárta az évet, az emelkedés mértéke a Turizmus Online által a helyszínen megkérdezettek szerint 2-4% lehet; 2020-ra már több mint 88 millió utassal számolnak. Az A terminál agorafóbiásokat talán zavarba ejtő, közel 800 méteres meghosszabbításában 7 széles törzsű állóhely létesült, ebből négy az A380-asokat is kiszolgálja. De nem akármelyik légitársaságét; az A+-t kizárólag a Lufthansa használja majd.

7L/25R+A+

A közel 750 millió euróból megvalósuló beruházásnak 2009 szeptemberében látott neki a Fraport és a Lufthansa. A tervezés azonban nem csupán az A+-ról szól, hanem szerves része annak a fejlesztési koncepciónak, mely magában foglalja a reptér 2011-ben átadott negyedik kifutópályáját, melynek „lehajtójáról” majdhogynem az A+-hoz gurul a gép. A negyedik pálya (iránya szerint 7L/25R) fokra pontosan párhuzamos a két fő futópályával, de olyan távolságra tőlük, hogy azokkal egyidejűleg műszeres megközelítésre is alkalmas, ez nagyban növeli a leszállások - akár óránként 120 - számát.

Várni csak igényesen!

Az új terminálfejlesztés forrásainak túlnyomó részét a Fraport teremtette elő, míg a darumadárral ékesített égi fuvaros az 5 business és első osztályú váró kialakításának „potom” 42 millió euróját tette hozzá a közös ügyhöz. Nos, a várókat látva - bár még lázas munka folyik - indokolható az elköltött összeg.

„Itt ezer négyzetméteren összesen 100 főnek van hely” - büszkélkedik kísérőnk a first class utasok várójában. A váróban zuhanyzók, fürdőkádak, dolgozószobák és első osztályú ellátás mellett még egy remek szivarszoba is várja a gomolygó füst szerelmeseit. A várók világán túl pedig a kereskedelmi területen a prémium márkák uralják a porondot; közel 10 ezer négyzetméteren lehet magas minőségű divatárut vásárolni, vagy jó helyen falatozni.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.