Frankfurti repülőtér: 30 percre csökkenő átszállási idő

„A” terminálja meghosszabbításával olyan utasforgalmi résszel bővül Frankfurt-Main repülőtere, ahol az átszállási idő akár 25-30 percre csökkenhet.

Frankfurt-Main repülőtér - Párizs Charles de Gaulle-hoz hasonlóan igencsak - megosztja az utazóközönséget, de csóválja akár rosszalóan fejét az eltévedt utas, vagy legyen elégedett, Frankfurt légi kikötője elkerülhetetlen. Jól tudta ezt a mindenkori üzemeltető is, és szolgáltatásait az igények növekedéséhez igazította. Az eredményképpen megvalósuló tagolt terminálszerkezet pedig valóban vegyes érzelmeket vált ki az utazóközönségből. Mondják, Frankfurt olyan, hogy nem a reptér megy percekig a repülő mellett, hanem a repülő percekig mellette. Ugyanakkor mint mindegyiknek, ennek is megvan a maga logikája.

Mint Münchenben

„Őrület” - szisszen fel egy koros amerikai asszony, amikor elindul az A és B terminálokat összekötő folyosóra vezető lépcsőn. „Atyaisten!” - kiált fel egy fiatal lány, ahogy belép a folyosóra, amelynek sci-fi-t idéző belsejében azon sem lepődne meg az ember, ha az istenező lánnyal szemben Darth Vader éj fekete köpenye lebbenne egy csapat birodalmi gárdista fehér háttere előtt, ahogy a Nagyúr a B terminálra rohan.

Frankfurtban sokan rohannak a roppant épületrendszer egyik végéből a másikba. Ennek a rohanásnak kíván véget vetni az üzemeltető Fraport a Lufthansával vállvetve az utazóközönség számára hivatalosan október 10-én átadandó A+ terminállal.

Az A+ átszálló terminálon elsősorban tengerentúli járatok utasai szállnának át schengeni járatokra és fordítva. Sőt, a Lufthansa második számú hub-jával, Münchennel vetekedő, akár 25-30 perces átszállási időket tervez kínálni terminálon belül - újságolta Andreas Bartels, a Lufthansa kommunikációs igazgatója.

A négyszintes, csupa üveg épületben külön emeleteken zajlik majd a schengeni és nem-schengeni forgalom. Úgy tervezik, a reggeli órákban az észak-amerikai, délután a schengeni és ázsiai forgalomra koncentrálnának.

Még 6 millió utas

Az A+ megnyitásával Frankfurt amúgy sem jelentéktelen utasforgalmi kapacitása tervek szerint évente további 6 millióval nő. Frankfurt tavaly 56 millió utassal zárta az évet, az emelkedés mértéke a Turizmus Online által a helyszínen megkérdezettek szerint 2-4% lehet; 2020-ra már több mint 88 millió utassal számolnak. Az A terminál agorafóbiásokat talán zavarba ejtő, közel 800 méteres meghosszabbításában 7 széles törzsű állóhely létesült, ebből négy az A380-asokat is kiszolgálja. De nem akármelyik légitársaságét; az A+-t kizárólag a Lufthansa használja majd.

7L/25R+A+

A közel 750 millió euróból megvalósuló beruházásnak 2009 szeptemberében látott neki a Fraport és a Lufthansa. A tervezés azonban nem csupán az A+-ról szól, hanem szerves része annak a fejlesztési koncepciónak, mely magában foglalja a reptér 2011-ben átadott negyedik kifutópályáját, melynek „lehajtójáról” majdhogynem az A+-hoz gurul a gép. A negyedik pálya (iránya szerint 7L/25R) fokra pontosan párhuzamos a két fő futópályával, de olyan távolságra tőlük, hogy azokkal egyidejűleg műszeres megközelítésre is alkalmas, ez nagyban növeli a leszállások - akár óránként 120 - számát.

Várni csak igényesen!

Az új terminálfejlesztés forrásainak túlnyomó részét a Fraport teremtette elő, míg a darumadárral ékesített égi fuvaros az 5 business és első osztályú váró kialakításának „potom” 42 millió euróját tette hozzá a közös ügyhöz. Nos, a várókat látva - bár még lázas munka folyik - indokolható az elköltött összeg.

„Itt ezer négyzetméteren összesen 100 főnek van hely” - büszkélkedik kísérőnk a first class utasok várójában. A váróban zuhanyzók, fürdőkádak, dolgozószobák és első osztályú ellátás mellett még egy remek szivarszoba is várja a gomolygó füst szerelmeseit. A várók világán túl pedig a kereskedelmi területen a prémium márkák uralják a porondot; közel 10 ezer négyzetméteren lehet magas minőségű divatárut vásárolni, vagy jó helyen falatozni.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.