A felmondás oka, hogy a kereskedelmi partner a fizetési felszólítást követően sem egyenlítette ki mintegy 50 millió forintos tartozását, továbbá a felszólítás ellenére a szerződésben kifogásolt pénzügyi garanciális elemek sem kerültek módosításra.
A Delfino figyelmen kívül hagyta a Malév fizetési felszólítását és a bankgaranciára vonatkozó kérelmét, érdemi válasz a cégtől egyetlen felszólításra sem érkezett a megadott határidőre. Így a Malév úgy határozott, hogy 2010. december 27-i hatállyal felmondja szerződését kereskedelmi partnerével.
Természetesen a magyar légitársaság szolgáltatásainak körét és minőségét a kereskedelmi partner személyében történt változás nem befolyásolja, a Malév az érintett országokban elérhető eddigi szolgáltatásokat és lehetőségeket továbbra is változatlanul biztosítja utasainak. A korábban megvásárolt vagy foglalt jegyek tehát ennek megfelelően érvényesek, utasaink az ünnepi időszak alatt sem tapasztalhatnak majd negatív változást.
Az utasok részletes tájékoztatást a Malév a nap 24 órájában hívható telefonos ügyfélszolgálati számán (+36-40-21-21-21) valamint a Malév honlapján (www.malev.hu) kaphatnak