A légitársaság elkötelezett amellett, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse szén-dioxid-intenzitását.
Mint írják, a vállalat fenntarthatósági stratégiájának szerves részét képezi a flotta megújítása. Folyamatosan bővítik repülőgép-állományukat, a régi modelljeiket pedig a legmodernebb technológiájú típusokra cserélik. Csak 2023-ban 32 darab ultramodern, Airbus A321neo ípusú repülőgéppel egészítették ki flottájukat.
A légitársaság jelenleg 195 Airbus repülőgépet üzemeltet: átlagéletkoruk 4,3 év, amely jóval alacsonyabb az európai légi közlekedési iparágban megtalálható gépek körülbelül 10 éves átlagéletkoránál.
Az ultrafapados kialakította fenntartható repülőgép-üzemanyagra („sustainable aviation fuel”: SAF) vonatkozó stratégiáját, amely magába foglalja az olyan gyártókkal kötött jövőbeli átvételi megállapodásokat, mint a Neste és a Cepsa. A légitársaság 2023-ban, története során először fektetett be 5 millió font értékű összeget egy brit bioüzemanyag-gyártó vállalatba, a Firefly-ba, és részt vett a CleanJoule, egy amerikai bioüzemanyaggal foglalkozó startup vállalkozás 50 millió dolláros támogatásában is. 2023 májusában a Wizz Air volt az első magyarországi légitársaság, amely kereskedelmi forgalomban tesztelte a SAF-ellátást a budapesti repülőtéren, és öt járatot üzemeltetett Budapestről 35 százalékos SAF-keverékkel.
A tavalyi év folyamán a budapesti repülőtéren a Menzies Aviationnel és a római Fiumicino repülőtéren az Aviation Services-szel közösen teljesen elektromos földi kiszolgálást indítottak el. Így a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként akár 80-85 százalékkal is csökkenthetik a földi kiszolgálási folyamatból származó szén-dioxid-kibocsátást.
redlemon