A LESZ megalakította a sztrájkbizottságot, és immár a munkabeszüntetés árnyékában folytatódnak az egyeztetések.
A Malév Ground Handlingnél – a Malév-csoport stabilan nyereséggel működő tagvállalatánál – az év végén lejárt a kollektív szerződés, amelyet a legutóbb 11 napos sztrájk eredményeképp sikerült kiharcolni. A LESZ azt szeretné, hogy néhány változtatással újabb három évre kössék újra az egyezséget. A cégvezetés azonban kezdetben is csupán fél, ma pedig folyosói értesülések szerint már csak negyed évre hajlandó elkötelezni magát e feltételek mellett.
A szakszervezet azt is szeretné, hogy a cégvezetés őrizze meg a beosztott munkavállalók bérének és cafetéria-juttatásainak értékét, és ne csak a menedzsment bérét és juttatásait növelje folyamatosan, áll a közleményben. Ez azért is megkerülhetetlen kérdés, mert a cégnél – hiába termelt folyamatosan nyereséget – immár öt éve nem volt alapbér-emelés, egyszer-egyszer a cafetéria formájában kaptak, általában az inflációnál kisebb mértékű „emelést” a munkavállalók. Most ez is veszélybe került.
Limburger Lóránt, aki az elmúlt hat évben a Malév GH-t vezette, az utóbbi időszakban pedig már az egész Malév-csoport első embere, az első egyeztetés óta semmit nem változtatott álláspontján, sérelmezi a LESZ. A szakszervezet felkészült a munkabeszüntetésre, és sztrájkbizottságot hozott létre. Remélik, hogy elkerülhető a repülőtér forgalmát valószínűleg megállító tiltakozás, de a fenti feltételekből nem tudnak engedni, olvasható a közleményben.
A LESZ a megoldási lehetőségeket a menedzseri létszám csökkentésében és a vezetői juttatások lefaragásában látja. A sztrájk-egyeztetések a holnap kezdődhetnek.