Megkezdték a Jakartát és Bandungot (Indonézia harmadik legnagyobb városát) összekötő, nagysebességű vasútvonal építését, amely akár 350 kilométer per órás utazást is lehetővé tesz a két város között. Az átszámítva körülbelül 1618 milliárd forintos projekt az egyik fő eleme egy, a rozzant indonéz infrastruktúra fejlesztését célzó programnak. A régóta esedékes terveket Joko Widodo indonéz elnök is teljes mellszélességgel támogatja.
Tömegközlekedési rendszer hiányában az egyre tehetősebb lakosság Indonéziában jelentős mértékben az egyéni közlekedési eszközök használatára kényszerül, ami a nagyvárosokban nyomasztó közúti állapotokat idézhet elő.
Joko azt reméli, hogy a nagysebességű vasút országszerte az egyéb tömegközlekedési megoldások iránti keresletet is ösztönözni fogja, valamint a városközi közlekedés és áruforgalom felgyorsításával a gazdasági növekedést is jelentősen serkenti majd.
A Japán és Kína közötti, heves ajánlattételi küzdelem után végül az utóbbi nyert megbízást a tervek kivitelezésére. A vasúti közlekedés technológiai fejlettségét tekintve immár globálisan is éllovas Kína egyben világszerte a legkiterjedtebb expresszvonat-hálózattal büszkélkedhet. A népköztársaság emellett a Fülöp-szigeteket is ellátja vasúti kocsikkal, illetve újabban némi gördülőállománnyal (kötött pályán mozgó járművek) is hozzájárul az ország központi gyorsvasúthálózatának (Manila Metro Rail Transit System) helyrepofozásához.
Forrás: Get Real Philippines
Forrás: GyártásTrend