Míg 2003-ban megközelítette az 54 milliárd forintot a repülőtéri illetékek nélkül számított IATA repülőjegy-forgalom Magyarországon, addig 2004-ben már csak 50 milliárdos, 2005-ben, a mélyponton pedig 48,7 milliárdos volt a forgalom. Ehhez képest a 2006-os 51 milliárd forintos értékesítés biztatónak tűnik. Sárdi Géza BSP system manager szerint a növekedésben közre játszhatott az is, hogy az utasok egy része visszapártol a fapadosoktól a hagyományos légitársaságokhoz. Az IATA rendszerében jelenleg 60 légitársaság szerepel Magyarországon, míg egy évvel ezelőtt csupán 55 ilyen volt. Az IATA-lokációk száma az utóbbi egy év során 269-ről 276-ra nőtt. Egy jegy átlagos értéke (adók és illetékek nélkül) 89 115 forint volt. Megdöbbentő, hogy az idehaza kiállított jegyek után beszedett adók összege meghaladja a 13 milliárd forintot, vagyis a jegyekért kifizetett összeg 25 százalékát. A lokációk számát tekintve a különböző GDS-ek sorrendje a következőképp alakult 2006-ban: Amadeus 40,1%, Galileo 32,2%, Worldspan 24,8%, Sabre, 3%. Sárdi Géza kiemelte továbbá, hogy idén januártól hazánkban is havonta kétszer kell fizetniük az IATA-tag utazási irodáknak az eladott jegyek után, Európa legtöbb országában eddig is ez volt a megszokott gyakorlat. Általánosságban javult a fizetési fegyelem, és tavaly nem került csődbe egyik ügynök sem. A jövőről szólva felhívta a figyelmet, hogy 2008 januárjától az összes IATA-tag légitársaságnál megszűnik a papírjegy, továbbá egyre több légitársaság vezeti be a kétdimenziós kóddal ellátott (barcoded) beszállókártyát.
Tavaly újra nőtt itthon a repülőjegyforgalom
Két évig tartó mélyrepülés után, 2006-ban újra nőtt a magyarországi IATA repülőjegy-értékesítés.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.