Míg 2003-ban megközelítette az 54 milliárd forintot a repülőtéri illetékek nélkül számított IATA repülőjegy-forgalom Magyarországon, addig 2004-ben már csak 50 milliárdos, 2005-ben, a mélyponton pedig 48,7 milliárdos volt a forgalom. Ehhez képest a 2006-os 51 milliárd forintos értékesítés biztatónak tűnik. Sárdi Géza BSP system manager szerint a növekedésben közre játszhatott az is, hogy az utasok egy része visszapártol a fapadosoktól a hagyományos légitársaságokhoz. Az IATA rendszerében jelenleg 60 légitársaság szerepel Magyarországon, míg egy évvel ezelőtt csupán 55 ilyen volt. Az IATA-lokációk száma az utóbbi egy év során 269-ről 276-ra nőtt. Egy jegy átlagos értéke (adók és illetékek nélkül) 89 115 forint volt. Megdöbbentő, hogy az idehaza kiállított jegyek után beszedett adók összege meghaladja a 13 milliárd forintot, vagyis a jegyekért kifizetett összeg 25 százalékát. A lokációk számát tekintve a különböző GDS-ek sorrendje a következőképp alakult 2006-ban: Amadeus 40,1%, Galileo 32,2%, Worldspan 24,8%, Sabre, 3%. Sárdi Géza kiemelte továbbá, hogy idén januártól hazánkban is havonta kétszer kell fizetniük az IATA-tag utazási irodáknak az eladott jegyek után, Európa legtöbb országában eddig is ez volt a megszokott gyakorlat. Általánosságban javult a fizetési fegyelem, és tavaly nem került csődbe egyik ügynök sem. A jövőről szólva felhívta a figyelmet, hogy 2008 januárjától az összes IATA-tag légitársaságnál megszűnik a papírjegy, továbbá egyre több légitársaság vezeti be a kétdimenziós kóddal ellátott (barcoded) beszállókártyát.
Tavaly újra nőtt itthon a repülőjegyforgalom
Két évig tartó mélyrepülés után, 2006-ban újra nőtt a magyarországi IATA repülőjegy-értékesítés.

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus
Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup
A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz
Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás
Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.

Ült már szállítórepülő fedélzetén?
A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között
Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet
Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe
Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell
Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra
A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.