A vezető hazai utazási utazásszervezők – Neckermann, IBUSZ, Kartago Tours, OTP Travel, Sun & Fun – képviselőit szólaltatta meg az RTK Klub legutóbbi Brand Mánia című műsorában. A szervezett turizmus forgalma évi 200 milliárd forint – emelte ki Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője.
Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője elmondta, hogy a hazai lakosságnak körülbelül az egyharmada utazik évente, közülük 20% engedhet meg magának külföldi nyaralást. Ennek a 20%-nak a 75-80%-a autóval utazik elsősorban Horvát- és Olaszországba. A maradék az, aki repülős üdülésre vállalkozik.
A belföld szervezett forgalom 9-10%-kal, a kiutas piac pedig 15%-kal nőhet idén, hangsúlyozta Szigetvári József.
Az úti célokat illetően egyaránt javulásra számít Törökország, Tunézia és Egyiptom vonatkozásában Molnár Judit és dr. Füri Mihályné, a Kartago Tours ügyvezetője. Nyerő szezon lesz – emelte ki Nemes Mariann, a Sun & Fun marketingmenedzsere, aki elmondta, hogy náluk várhatóan 30%-kal jobb lesz az idei szezon, mint a kiváló 2015-ös nyár, és 60%-kal erősebb, mint a tavalyi.
A trendeket illetően Békefi Veronika, a Neckermann ügyvezetője azt hangsúlyozta, hogy egyre többen választanak távoli úti célokat nyáron is, az új légi járatoknak köszönhetően például a Kanári-szigeteknek már négy szigetén nyaralhatnak a magyarok. Az ellátást illetően már nem csak a két végletet, az all inclusive, illetve az önellátó apartmanos elhelyezést keresek honfitársaink, hanem újra népszerűek a félpanziós üdülések, főleg a görög és spanyol üdülőhelyeken.
A legnépszerűbb repülős úti cél Görögország és Spanyolország lesz idén nyáron, ugyanakkor Törökország tavalyhoz képest jól prosperál, hangzott el a műsorban. A görögországi Kos szigete, amely tavaly érintett volt a migránsválság által, az idén visszatért – Békefi Veronika.
Az utazásszervezők többsége mégis óvatos a jövőt illető becslésekkel kapcsolatban. A műsorban szóba került a digitalizáció előre törése is, elhangzott, hogy az összes foglalás 65%-a immár az interneten történik, az utazással kapcsolatban információgyűjtés pedig már 90%-ban a világhálón zajlik.
A megkérdezett irodák képviselői bizakodóak a szakma jövőjét illetően. Molnár Judit szerint olyan úti célokat, programokat ajánljon az iroda, ahová kell a szakmai tudás, ahol nem lehet például könnyen angolul boldogulni – ezeket az úti célokat ezentúl is elsősorban irodáknál fogják lefoglalni az utasok. Ugyanígy megkerülhetetlenek az utazási irodák a charteres üdülések esetében. Kell az online és mellé egy szakmai tanácsadó, fogalmazott Békefi Veronika.
Jelentős érv az utazási irodák mellett a magyarországi perelhetőség és az utasok rendelkezésére álló szakmai segítség – emelte ki Füri Mihályné. „Ha bármi probléma van, legyen kihez fordulni” – sorolta tovább az előnyöket Molnár Judit, aki hozzátette, hogy előszeretett fordulnak utazási irodákhoz a kisgyerekes családok.