Eközben a Volán-társaságok átlagos jegyáremelésének mértéke legfeljebb hat százalék lehet. Azaz, a távolságiautóbusz-jegyek drágulása még a kormány 2007-re szóló hivatalos prognózisaiban szereplő 6,2 százalékos inflációt sem ellensúlyozza majd. A vasút és a Volán viteldíjainak eltérő emelése ettől függetlenül az első lépés lehet a helyközi személyszállítási szolgáltatások tarifáinak kiegyenlítése felé. A Népszabadság értesüléseit a szakminisztériumban egyelőre nem kommentálták. Így arra sincs válasz: a többlépcsős díjkiegyenlítés mikor és milyen mértékű tarifaváltozásokkal folytatódik majd. Papírforma szerint mindenesetre a vonatok és az autóbuszok jegyárainak közelítésére a legközelebbi alkalom 2008 eleje lenne. Ennek ellenére nem zárható ki, hogy a szakminisztérium esetleg áldását adja évközi díjkorrekciókra is. Továbbá hamarosan kormány elé kerülhet az utazási kedvezményrendszer átalakításának terve is. Ennek fő csapásiránya - a rendszer egyszerűsítésén, egységesítésén túl - a kedvezményezettek körének és a kedvezmények mértékének csökkentése lenne. A Népszabadság értesülései szerint a változások ellenére a 65 év felettiek, illetve a vasutasok és családtagjaik a jövőben is ingyen utazhatnak majd. Azonban a tárca tervei szerint januártól meghatároznák, hogy az ingyenes utazásra jogosultak évente hányszor vehetik igénybe a százszázalékos állami jegyártámogatást. Azoknak akik a rendelkezésükre álló kvótánál többször indulnának útnak, egy új kedvezményt vezetnének be. (www.nol.hu)
Több lépcsőben drágulhat a vonat- és a buszjegy
Átlagosan 16 százalékkal emelheti viteldíjait januárban a MÁV és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV), ha a kormány szabad utat ad a gazdasági tárca készülő helyközi személyszállítási tarifa rendelettervezetének.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.