Több mint 100 járatot töröltek Gatwick-en

Sarkvidékivé kezdenek válni az időjárási körülmények Angliában, ahol ismét budapesti járatokat is törölni kellett, s megint elromlott egy Eurostar expresszvonat a Csatorna-alagútban.

Anglia középső és déli vidékein - ahol előző nap fél méteres hó esett - csütörtök reggel mínusz 18 fokot mértek, ami 20 fokkal hidegebb az ilyenkor szokásos hajnali hőmérsékletnél. A londoni Gatwick repülőtérre közlekedő csütörtök délelőtti Malév-járatot ismét törölték. A Malévot is képviselő londoni ügynökségnél az MTI-nek csütörtökön elmondták: az előző napi járattörlések nyomán "amennyi utast csak lehetett", átszállítottak Gatwickről a Heathrow repülőtérre, ahonnan a British Airways közlekedtet járatokat Ferihegyre, de így is "számos utas" a Gatwick repülőtéren töltötte az éjszakát. Az ügynökség szóvivője a gatwicki helyzetet illusztrálandó elmondta: előző este egy Malév-járatnak sikerült leszállnia Gatwicken, de az utasoknak öt órát kellett várniuk, mire elhagyhatták a repülőgépet, mert a behavazott légikikötőben nem volt biztonságosan használható, szabad repülőgépparkoló. Az illetékes szerint csütörtökön megpróbálnak egy menetrenden kívüli járatot beiktatni a Londonban maradt budapesti utasok elszállítására, de ez "egyelőre nem garantált".

A londoni magyar főkonzulátuson az MTI érdeklődésére csütörtökön elmondták, hogy magyar utas eddig nem kért konzuli segítséget a járattörlések miatt. Gatwicken csütörtökön összesen 136 járatot töröltek, mert a rendkívüli hidegben folyamatosan jegesedik a kifutópálya. Közben újra elromlott egy Eurostar szuperexpressz a Csatorna-alagút London felé vezető szakaszában. A vonatot, amely Brüsszelből indult, egy műszaki mentőegység vontatta ki az alagútból. A 300 kilométeres sebességgel közlekedő, futurisztikus formatervezésű szerelvények közül karácsony előtt egyszerre öt állt le az angol partok felé vezető alagútszakaszban, összesen több mint kétezer utassal. A vonatok Párizsból és Brüsszelből tartottak London felé, amikor egymás után elromlottak. Az utasok többsége akkor 12-16 órát töltött az alagút mélyén. A vizsgálat azóta kiderítette, hogy a villamos mozdonyok elektronikai berendezéseit a rendkívül hideg, havas külső időjárás és az alagút meleg, párás levegője közti különbség tette tönkre. A Eurostar szóvivője azonban csütörtökön közölte, hogy ezúttal nem elsősorban a nagy hideg, hanem "pályaműszaki gondok" okozták a leállást. A szerelvényeket üzemeltető társaság ugyanakkor bejelentette azt is, hogy a rendkívüli időjárás miatt a menetrendhez képest korlátozott számú járatot tud csak elindítani a következő napokban, és lehetségesek késések, sőt törlések is. Angliában és Walesben tízezer iskolában szünetel a tanítás. Az autópályák szinte kihaltak, mivel a járművezetők jelentős része megfogadta a hatóságok tanácsát, és nem kelt útra autójával. A december közepe óta tartó, évtizedek óta példátlan keménységű brit tél vége egyelőre nem látszik: a meteorológia csütörtöki előrejelzése szerint legalább egy hétig még folytatódik a sarkvidéki időjárás. (MTI)


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.