Anglia középső és déli vidékein - ahol előző nap fél méteres hó esett - csütörtök reggel mínusz 18 fokot mértek, ami 20 fokkal hidegebb az ilyenkor szokásos hajnali hőmérsékletnél. A londoni Gatwick repülőtérre közlekedő csütörtök délelőtti Malév-járatot ismét törölték. A Malévot is képviselő londoni ügynökségnél az MTI-nek csütörtökön elmondták: az előző napi járattörlések nyomán "amennyi utast csak lehetett", átszállítottak Gatwickről a Heathrow repülőtérre, ahonnan a British Airways közlekedtet járatokat Ferihegyre, de így is "számos utas" a Gatwick repülőtéren töltötte az éjszakát. Az ügynökség szóvivője a gatwicki helyzetet illusztrálandó elmondta: előző este egy Malév-járatnak sikerült leszállnia Gatwicken, de az utasoknak öt órát kellett várniuk, mire elhagyhatták a repülőgépet, mert a behavazott légikikötőben nem volt biztonságosan használható, szabad repülőgépparkoló. Az illetékes szerint csütörtökön megpróbálnak egy menetrenden kívüli járatot beiktatni a Londonban maradt budapesti utasok elszállítására, de ez "egyelőre nem garantált".
A londoni magyar főkonzulátuson az MTI érdeklődésére csütörtökön elmondták, hogy magyar utas eddig nem kért konzuli segítséget a járattörlések miatt. Gatwicken csütörtökön összesen 136 járatot töröltek, mert a rendkívüli hidegben folyamatosan jegesedik a kifutópálya. Közben újra elromlott egy Eurostar szuperexpressz a Csatorna-alagút London felé vezető szakaszában. A vonatot, amely Brüsszelből indult, egy műszaki mentőegység vontatta ki az alagútból. A 300 kilométeres sebességgel közlekedő, futurisztikus formatervezésű szerelvények közül karácsony előtt egyszerre öt állt le az angol partok felé vezető alagútszakaszban, összesen több mint kétezer utassal. A vonatok Párizsból és Brüsszelből tartottak London felé, amikor egymás után elromlottak. Az utasok többsége akkor 12-16 órát töltött az alagút mélyén. A vizsgálat azóta kiderítette, hogy a villamos mozdonyok elektronikai berendezéseit a rendkívül hideg, havas külső időjárás és az alagút meleg, párás levegője közti különbség tette tönkre. A Eurostar szóvivője azonban csütörtökön közölte, hogy ezúttal nem elsősorban a nagy hideg, hanem "pályaműszaki gondok" okozták a leállást. A szerelvényeket üzemeltető társaság ugyanakkor bejelentette azt is, hogy a rendkívüli időjárás miatt a menetrendhez képest korlátozott számú járatot tud csak elindítani a következő napokban, és lehetségesek késések, sőt törlések is. Angliában és Walesben tízezer iskolában szünetel a tanítás. Az autópályák szinte kihaltak, mivel a járművezetők jelentős része megfogadta a hatóságok tanácsát, és nem kelt útra autójával. A december közepe óta tartó, évtizedek óta példátlan keménységű brit tél vége egyelőre nem látszik: a meteorológia csütörtöki előrejelzése szerint legalább egy hétig még folytatódik a sarkvidéki időjárás. (MTI)