Az elmúlt hetekben gyakran fordult elő, hogy az eladott jegyeket napokon belül törölték. A belga fogyasztóvédelmi hatóság naponta több tucatnyi panaszt kap. Szerintük a légitársaságok így próbálnak pénzhez jutni a működésük fenntartásához, adja hírül az euronews portál.
"Két dolgot világosan kell látni. Egyrészt nagyon alacsonyak az árak, viszont aztán törlik a járatot. A másik dolog az, ha próbáljuk átfoglalni a járatot, akkor már 50-100 szoros árakat látunk. Vagyis ezzel a stratégiával próbálnak pénzt szerezni a cégek" - mondta egy fogyasztóvédő, Jean-Philippe Ducart.
Az Euronews több légitársaságot is megkeresett. Egyikük, a TUI azt közölte, nem kereskedelmi érdekből törölnek járatokat, hanem azt próbálják elkerülni, hogy szinte üres gépekkel repüljenek.
"Mindenképpen visszafizetjük a törölt jegyek árát, vagyis a pénz nem sokáig marad a számlánkon" - mondta a TUI szóvivője, Piet Demeyere.
A Brussels Airlines szerint a kereslet hiánya miatt töröltek néhány járatot, de ezek azonos áron átfoglalhatóak.
Az Európai Bizottság is sok panaszt kap a karantén-időszak utáni foglalások ügyében. Az igazságügyi biztos azt mondta, pert fontolgatnak a légitársaságoknak falazó tagállamok ellen.
"A vásárlónak joga van visszatérítést vagy utalványt kérni. Már készülünk a kötelezettségszegési eljárásokra, és ha szükség van rá, a bíróság elé visszük az ügyet néhány tagállammal szemben, akik figyelmen kívül hagyták az uniós jogot", mondta az unió igazságügyi biztosa, Didier Reynders.
A bizottság a válság kezdetén lazított a járattörlések szabályain, hogy így segítsék a légitársaságokat.
Forrás: Euronews