Megnyitó beszédében Niklas Andreen,
a Travelport kelet-európai regionális
menedzsere kiemelte,
hogy térségünkben az utóbbi években
20%-os volt a forgalomnövekedés,
miközben Nyugat-Európában
csupán 3,5%-ot regisztráltak. Érdekes
ugyanakkor, hogy a mobiltelefon-
penetráció 2008-ban Kelet-Európában
már magasabb volt, mint
nyugaton. A Travelport a térség különböző
kultúráihoz eltérő megoldásokkal
alkalmazkodik. Régiónkban
három központot hoznak létre,
egyet Moszkvában, egyet Varsóban,
a harmadikat pedig Budapesten,
közben egy 20-30 fős regionális értékesítési
csapat felállításán fáradoznak.
A Worldspantől átvett
munkatársak többségére számítanak
a jövőben is, bár elképzelhető,
hogy a korábbitól eltérő beosztást
kínálnak nekik. Armine Meier kereskedelmi
vezérigazgató a Travelportot,
mint turisztikai márkacsaládot
mutatta be. A tavaly óta a cégcsoporthoz
tartozó két GDS-t márkának
tekintik, és a jövőben egyre
inkább a Travelport, mint márka
erősítésén fáradoznak. 145 országban
63 ezer utazási iroda használja
a Travelport termékeit. Különösen
jó a GDS-ek fapados tartalma, az
easyjettől az Aer Linguson át az Air
Asiáig. 2007-ben 270 szállodavállalat
430 márkáját lehetett foglalni
rendszereiken. Számtalan innovációval
igyekeznek az utazási irodák
munkáját hatékonyabbá tenni,
ilyen például a Travelport e-pricing,
amelynek segítségével rugalmasan
lehet keresni alternatív kiindulási
és érkezési repülőteret, illetve
indulási és érkezési dátumot.
Részletes beszámolónkat következő
számunkban olvashatják.
Travelport partnerkonferencia
November végén Visegrádon rendezte meg a Galileo és a Worldspan globális disztribúciós rendszerek anyacége, a Travelport regionális konferenciáját, amelyen a magyar utazási irodák és hazai légitársasági képviseletek mellett román, délszláv és albán szakemberek is részt vettek.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours
Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.