Megnyitó beszédében Niklas Andreen, a Travelport kelet-európai regionális menedzsere kiemelte, hogy térségünkben az utóbbi években 20%-os volt a forgalomnövekedés, miközben Nyugat-Európában csupán 3,5%-ot regisztráltak. Érdekes ugyanakkor, hogy a mobiltelefon-penetráció 2008-ban Kelet-Európában már magasabb volt, mint nyugaton. A Travelport a térség különböző kultúráihoz eltérő megoldásokkal alkalmazkodik. Régiónkban három központot hoznak létre, egyet Moszkvában, egyet Varsóban, a harmadikat pedig Budapesten, közben egy 20-30 fős regionális értékesítési csapat felállításán fáradoznak. A Worldspantől átvett munkatársak többségére számítanak a jövőben is, bár elképzelhető, hogy a korábbitól eltérő beosztást kínálnak nekik.
Armine Meier kereskedelmi vezérigazgató a Travelportot, mint turisztikai márkacsaládot mutatta be. A tavaly óta a cégcsoporthoz tartozó két GDS-t márkának tekintik, és a jövőben egyre inkább a Travelport, mint márka erősítésén fáradoznak.
145 országban 63 ezer utazási iroda használja a Travelport termékeit. Különösen jó a GDS-ek fapados tartalma, az easyjettől az Aer Linguson át az Air Asiáig. 2007-ben 270 szállodavállalat 430 márkáját lehetett foglalni rendszereiken. Számtalan innovációval igyekeznek az utazási irodák munkáját hatékonyabbá tenni, ilyen például a Travelport e-pricing, amelynek segítségével rugalmasan lehet keresni alternatív kiindulási és érkezési repülőteret, illetve indulási és érkezési dátumot. Fontos segítség a rapid reprice termék is, amellyel könnyen, gyorsan lehet módosítani és újra kiállítani korábban kiállított jegyeket. Sőt a foglalások alkalmával a megrendelőt még arról is tájékoztatni lehet a Carbon Tracker segítségével, hogy mekkora környezeti terheléssel jár az utazása. Jövőre tervezik bevezetni az univerzális desktop programot az utazási irodai partnereik számára. Ezen a felületen egyszerre láthatják összes munkájukat a jegyeladók a foglalásoktól kezdve a riportokon át a levelezésig. Az elképzelések szerint a termék jelentősen javíthatja majd az iroda termelékenységét. A jövőben is business to business megoldásokat kínálnak, és nem tervezik a nagyközönség felé való nyitást.