Új terminál előnyeit élvezhetik a SAA utasai

A South African Airways (SAA) legfőbb hubja a Johannesburgban található O.R. Tambo nemzetközi repülőtér, ahova hetente 550 járata érkezik meg a légitársaságnak. Szeptember óta utasaik egy új nemzetközi érkezési terminál előnyeit élvezhetik a repülőtéren.

„Rendes film nem is nyert?" – kérdezte csodálkozva az egyik magyar filmprodukciós cég képviselője a Kreatív tudósítóját Cannes-ban a reklámfesztivál zárógálája utáni éjszakán. Ő ugyan úgy értette, hogy az ezúttal megosztva, két munkának kiadott filmes Grand Prix-ket két speciális trükkökre épülő videó kapta, de a kérdés úgy is értelmes lett volna, ha a hagyományos, félperces tévéhirdetéseket hiányolta volna.

A két filmes nyertes a Cadbury agyonajnározott Gorilla vírusszpotja (Fallon London), illetve a Microsoft Halo 3 című aliengyilkolós Xbox-játékának újszerű kampánya (McCann Worldgroup San Francisco) lett. Az itthon kevésbé ismert, de a Halo 3-at minden idők legerősebb eladásokkal nyitó videójátékává tevő promóhadjárat az integrált Grand Prix-t is elvitte: a 2500-as években játszódó történetét trailereken kívül többek között a veteránokról szóló fiktív dokumentumfilmekkel és emléktáblákkal promózták.

{video|id=432|width=425|height=344}

Az újszerűséget díjazó Titanium kategóriában az Uniqlo japán ruhamárka Uniqlock című kampánya (Projector Tokyo) nyert. A kedvesen funkciótlan ötlet lényege, hogy táncoló japán lányokról szóló widgeteket lehetett blogokba fűzni, amelyek aztán egyben az időt is mutatták, az ázsiai lányokat szerepeltető blogokat pedig összeszedték a kampány site-ján.

A kreatívszakma keblére ölelte a P&G-t, tarolt a BBDO
A díjazott munkák után járó pontszámok alapján az év hirdetője az a P&G lett, amelynek vezetői köszönőbeszédükben hosszasan hálálkodtak a cannes-i közönségnek, hogy az elmúlt években, a P&G nagy eszmélése után segítettek a célnak megfelelően kreatívabbá tenni a hirdetéseket. (Bernhard Glock, a cég elnökhelyettese néhány hete Budapesten beszélt ugyanerről, az akkori tudósításunkban bőven szerepelnek példák.)

Az év ügynöksége a BBDO New York lett az ALMAPBBDO Sao Paulo és a DDB London előtt, a hálózatok versenyét szintén a BBDO nyerte a DDB-t és a Saatchi & Saatchi-t beelőzve. A legjobb filmprodukciós cég az amerikai MJZ.

Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.