A közbeszerzést a MÁV-START két különálló részre bontva írta ki. A pályázók egymástól függetlenül tehettek ajánlatot hat, illetve tizenöt darab motorvonat szállítására. Ennek oka az volt, hogy hat jármű beszerzését még az ebben az évben záródó Közlekedés Operatív Program, míg tizenöt vonat vásárlását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból fedezik. Ennek megfelelően a Stadler az első hat motorvonatot 2015 októberéig, a további tizenötöt pedig 2016 decemberéig adja át a személyszállító vasútvállalatnak. A MÁV-START ezzel a beszerzéssel 2016 végére már 123 FLIRT vonattal fog rendelkezni.
A magyar vasút képletes történelemkönyvébe vastag betűkkel kerül be ez a nap, hiszen újabb 21, korszerű villamos motorvonattal gazdagodik a járműflottánk – mondta Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója.
A Stadler 10 éves hazai jelenléte során összesen 133, magas hazai hozzáadott értékű vonatot értékesített, ebből 123-at a MÁV részére. Büszkék vagyunk, hogy az évek során a Magyar Államvasutak újkori történetének egyik legjelentősebb beszállítójává válhattunk, mondta el Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója.
Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.
Forrás: Turizmus Online