Újabb 21 FLIRT motorvonat érkezik a MÁV-START-hoz

Összesen 21 FLIRT típusú elővárosi villamos motorvonat szállításáról írt alá szerződést szerdán a MÁV-START Zrt. és a márciusban kiírt közbeszerzés nyertese, a Stadler Bussnang AG. A járműveket egyenként 5,788 millió euróért szállítja a Stadler. Az első vonatokat ez év októberében szállítja le a gyártó, míg az utolsó járművek 2016 decemberéig érkeznek Magyarországra. A korszerű, akadálymentes, hatékony energiafelhasználású motorvonatok Budapest elővárosában szolgálják majd az utazóközönséget.

A közbeszerzést a MÁV-START két különálló részre bontva írta ki. A pályázók egymástól függetlenül tehettek ajánlatot hat, illetve tizenöt darab motorvonat szállítására. Ennek oka az volt, hogy hat jármű beszerzését még az ebben az évben záródó Közlekedés Operatív Program, míg tizenöt vonat vásárlását az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból fedezik. Ennek megfelelően a Stadler az első hat motorvonatot 2015 októberéig, a további tizenötöt pedig 2016 decemberéig adja át a személyszállító vasútvállalatnak. A MÁV-START ezzel a beszerzéssel 2016 végére már 123 FLIRT vonattal fog rendelkezni.

A magyar vasút képletes történelemkönyvébe vastag betűkkel kerül be ez a nap, hiszen újabb 21, korszerű villamos motorvonattal gazdagodik a járműflottánk – mondta Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója.

A Stadler 10 éves hazai jelenléte során összesen 133, magas hazai hozzáadott értékű vonatot értékesített, ebből 123-at a MÁV részére. Büszkék vagyunk, hogy az évek során a Magyar Államvasutak újkori történetének egyik legjelentősebb beszállítójává válhattunk, mondta el Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója.

Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük pedig 160 km/óra. A motorvonatok a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 km/h sebességgel közlekedhessenek.


Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.
A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival

A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival 

Közölték, hogy népszerű alternatívaként érdemes számításba venni a buszos utaztatást különböző útvonalakon.
Újra van közvetlen járat Lyon és Budapest között

Újra van közvetlen járat Lyon és Budapest között 

Jelenleg 40 ezer forint körüli áron kínálják a retúr repülőjegyeket az útvonalra.
Orbán Viktor bejelentése a ferihegyi reptér megvételéről

Orbán Viktor bejelentése a ferihegyi reptér megvételéről 

A kormány reményei szerint a ferihegyi repülőtér napokon belül visszakerül többségi állami tulajdonba.
Európa repülőterei nagyobb uniós támogatást kérnek a karbonsemlegesség támogatásához

Európa repülőterei nagyobb uniós támogatást kérnek a karbonsemlegesség támogatásához 

Egy uniós finanszírozás lenne a feltétele a későbbi karbonsemlegességnek.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.