Újabb kompjárat indulhat a Balatonon

A jövő héten zárul az a közbeszerzési eljárás, amelynek eredményeként megbízást kaphat egy szakértői csapat arra, hogy még az idén mérje fel, milyen környezetvédelmi, gazdasági és közlekedési előnyökkel járhat a Badacsony-Fonyód között régóta tervezett második balatoni kompjárat beindítása.

Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a részletes megvalósíthatósági tanulmánynak november végéig kell elkészülnie.

Több évnyi előkészítő munka után tavaly év elején sikerült uniós támogatást nyerni a projekt elindítására. A közbeszerzési pályázat kiírása a szükséges egyeztetések, valamint az irányító szervezetnél történt személycserék miatt elhúzódott, így a tavalyi helyett az idei szezont fogják felmérni a szakértők. Egy teljes hajózási évad vizsgálatára van szükség ahhoz, hogy eldönthessék, gazdaságosan fenntartható lenne-e, illetve mekkora újabb turisztikai vonzerőt teremtene az üdülőrégióban egy második balatoni kompjárat beindítása. A projektnek vannak támogatói és ellenzői, ezért különösen fontos, hogy kizárólag szakmai alapon dőljön el, milyen előnyökkel, estleges hátrányokkal járna a megvalósulása, és ezek miként aránylanak egymáshoz - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Korábban sem régiós szinten, sem részeire bontva nem sikerült uniós támogatást nyerni a beruházáshoz, így valóságos áttörésnek számított, amikor egy éve mind a kormányzat, mind az irányító hatóság támogathatónak ítélte létjogosultsága esetén a projektet. Ennek eredményeként a megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséhez száz százalékos, maximum 50 millió forintig terjedő uniós támogatást nyert a terv. A Fonyód-Badacsony között tervezett kompátkelő az előtanulmányok szerint csökkentené a szántódi rév és a Tihanyi-félsziget, valamint a Balaton nyugati településeinek terhelését, közvetlenebb összeköttetést biztosítva a déli part mentén haladó M7-es autópálya és az északi part között. Az 5,5 kilométeres távot az új kompjárat 20 perc alatt tenné meg. A meglévő kikötők, utak átalakítása, hajók beszerzése, valamint a járulékos infrastrukturális beruházások 7 milliárd forintba kerülnének.

Amennyiben támogatandónak bizonyul a projekt, a második balatoni kompjárat beindításához további két évre lenne szükség, vagyis leghamarabb 2014-tól közlekedhetne Badacsony és Fonyód között - mondta Horváth Gyula.

Forrás: MTI


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.