Vége az olcsó repülőutaknak bécsi indulással

Bécsből nem lesznek többé igazán olcsó repülők, és a budapesti járat is megszűnhet.

Az Ausztriából induló, vagy oda érkező repülőkre ezentúl nem lehet 40 eurónál olcsóbban jegyet eladni. A szuperolcsó fapados repülésnek például Bécsben, azaz a Ryanair és a Wizz Air egyik bázisán hamarosan vége lesz, írja a g7 hirportál.

Az osztrák nemzeti légitársaság, az AUA ugyanis csak úgy menekülhetett meg a csődtől, hogy végre kell hajtania egy több elemből álló zöld programot. A légi közlekedés teljes leállása, és a nagy légitársaságok megmentésének kényszere soha vissza nem térő lehetőséget adott a kormányok kezébe, hogy az ágazat sokat kritizált környezetszennyezését csökkentsék. A lehetőséggel nem sok ország élt, de az osztrákoknak szinte kötelező volt beleállni a zöld szervezetek követeléseibe, hiszen az ottani zöld párt jelenleg a kormánykoalíció oszlopos tagja. Ahogy az Euractiv összefoglalója írja, az AUA összesen 600 millió euró juttatásban részesül, ebből 150 milliót a szintén megmentésre szorult német Lufthansa, vagyis fő tulajdonosa biztosít. További 150 millió eurót tol be a cégbe az osztrák állam (az adófizetők pénzéből), a maradék 300 millió eurót pedig osztrák bankok fogják hitelezni, akár 90 százalékig felfuttatható állami garancia mellett.

Cserébe az AUA-nak sok mindent kell teljesítenie. A légitársaságnak 2030-ra a 2018-as érték 50 százalékára kell csökkentenie a károsanyag-kibocsátását, például úgy, hogy az üzemanyag felhasználást évente 1,5 százalékkal kell hatékonyabbá tenni, a rövid- és középtávú járatoknál pedig 2 százalékra kell növelni az alternatív üzemanyagok arányát.

Dömpingellenes szabályokat is hoztak, tehát általánosságban is csökkenteni akarják a légiforgalmat. Ennek részeként előírják, hogy ezentúl költség alatt nem lehet jegyet értékesíteni, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 40 euró alá nem mehetnek a jegyárak. A jegyekre egységes 12 eurós adót vetnek ki, de a 350 kilométernél rövidebb járatoknál 30 euró lesz a terhelés. Kivételt képeznek az olyan ultrarövid utak, amelyek a hosszabb, átszállásos utazások részei.

A zöldek egyébként 12 eurónál magasabb adót szerettek volna kivetni, ezzel a tervükkel azonban elbuktak. A 40 eurós minimum megjelenése a nyugat-dunántúli magyarok mellett érzékenyen érintheti a Pozsonyban és környékén lakó szlovák utasokat is, hiszen többnyire nekik is Bécs a kézenfekvő fapados reptér.

Minden olyan repülőjáratot tehát meg kell szüntetni, amely kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal. Nem világos egyelőre, hogy ez a kötelezettség csak az AUA-ra vonatkozik, vagy minden piaci szereplőre, de az biztos, hogy ebbe az időtartományba még Budapest is belefér, hiszen a vonatok egy része 5-10 perccel kevesebb mint 3 óra alatt teszi meg a távot.

Az új szabály gyakorlatilag beszünteti az osztrák belföldi légiközlekedés jelentős részét, mert a nagyvárosok közül Bécsből csak Innsbruck nem érhető el vonattal 3 órán belül. München azonban már kiesik a körből, ez a fontos, de szintén nem túl hosszú távú járatkapcsolat megmaradhat.

Forrás: g7.hu


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.