Végleges búcsú a sátraktól Ferihegyen

Ettől a héttől kezdve már a 2B terminálról induló utasok is igénybe vehetik az egyszerűsített beszállókapukat (angolul: Basic Boarding Gates vagy BBG) a budapesti repülőtéren. A 2A Terminál előtti beton előtéren már több mint egy hete működik az új rendszer, amely megvédi az utasokat az időjárás viszontagságaitól.

Nem kevesebb, mint nyolc egyszerűsített beszállókapu várja a betonon azoknak a légitársaságoknak az utasait, amelyek a 2A Terminálról indulnak a schengeni zónába. Jelenleg öt diszkont légitársaság választotta a beszállításnak ezt a módját, vagyis a Wizz Air, a Ryanair, az easyJet, a Jet2.com és a holland Transavia. Ettől a héttől kezdve a nem-schengeni 2B Terminálon is megnyílt a könnyűszerkezetes csarnok a betonon, itt 4 új kapu várja az utasokat.

A Budapest Airport a Malév csődje nyomán volt kénytelen tavaly május végén bezárni az 1. Terminált és átalakítani a 2. Terminálon az utasbeszállítás rendjét a megváltozott légitársasági igényeknek megfelelően. A gyalogos beszállítás jelentős mértékben lerövidíti az utasszállító gépek fordulóidejét, így a diszkont légitársaságok pl. az érkezéstől számított harminc percen belül el tudják indítani az újabb járatot. Ennek révén pontosabban tudják tartani a menetrendet, csökkennek az üzemeltetés költségei – így lehet alacsonyabb szinten tartani a jegyárakat.

„Az első napok üzemeltetési tapasztalatai azt mutatják, hogy mind az utasok, mind a légitársaságok szempontjából beváltak az új, egyszerűsített beszállókapuk, teljes sikert arattak.” – hangsúlyozta Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: „Ezzel az új módszerrel a tavalyi évhez képest jelentősen előreléptünk a komfort terén, az utasok lényegesen kényelmesebben várakozhatnak a gépek közvetlen közelében. Azt máris látjuk, hogy az új kapuk révén érezhetően javultak a járatok indulási pontosságának a mutatói és az öt érintett légitársaság mindenben számíthat a folyamatos támogatásunkra.”

Az új beszállítási mód elvben minden légitársaság előtt nyitva áll, a tapasztalatok szerint azonban ezt elsősorban a diszkont légitársaságok veszik igénybe. A repülőtéri szolgáltatások köre ezzel mindenképpen kibővült, hiszen az légitársaságok – profiljuk szerint – választhatnak a beszállító folyosós (utashidas), a buszos és az egyszerűsített (gyalogos) beszállítás között. Az új, könnyűszerkezetes csarnokokban átlagosan kb. tíz-húsz percet várakoznak az utasok a beszállítás előtt. A csarnok mellett egyszerű mosdók is találhatók, rövidesen a nyári melegben hűtés és szellőzés, télen pedig melegítés teszi kellemesebbé a várakozást. Az új csarnokok megépítéséig használt ideiglenes sátrakat már végleg elbontotta a Budapest Airport.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.