Kedves Marianna, az SQ légitársaságot hazánkban képviselő Tensi Aviation munkatársa a rendezvényen elmondta, hogy a jelenleg 104 darab, átlagosan hétéves repülőgéppel rendelkező légitársaság tovább bővíti flottáját, előrendelés vagy lízing szerződés formájában 188 Airbus és Boeing széles törzsű repülőgéppel. Két leányvállalata, a fapados Scoot 20 B787-re, a regionális SilkAir pedig 54 B737-esre adott le megrendelést.
Megújult kabinbelső
Elhangzott, hogy tavaly nyáron elkezdődött a megújult kabintermékek bevezetése. A SIA közel 150 millió USA dollárt költött az új kabintermékekre a 8 legújabb B777-300ER gépen. Hamarosan debütál az új kabinbelső a 70 darab A350-esen is. A cél a legmagasabb szintű utaskiszolgálás. Az új first class kabinban 208 cm hosszú teljes értékű ágy, 61 cm-es képernyő, prémiumkategóriás Bose fülhallgató és új szórakoztató rendszer működik. Több mint 230 HD-minőségű mozifilm, 340 TV program, 790 CD és 80 interactive játék és internet kapcsolat jellemzi az új szórakoztató rendszert. Megújult a 42 üléses business class is, ahol 201 cm hosszú, teljes mértékben ággyal alakítható ülések, még több tárolóhely és 46 cm-es képernyő várja az utasokat. A 228 üléses turistaosztályon 3-3-3 a konfiguráció. Az ülések 47 cm szélesek, a háttámla 117 fokban dönthető. Az újfajta, oldalpárnákkal erősített háttámla egészséges háttartást biztosít.
Lesz Premium Economy
Hamarosan debütál a légitársaságnál a Premium Economy szolgáltatás, amely 2-4-2-es konfigurációt jelent. A szolgáltatás része a pezsgő- és borkínálat a repülés teljes ideje alatt, a 35kg feladható poggyász, elsőbbség a check-in pultnál, csomagfeladásnál és beszállításkor. Idén augusztusban kezdik bevezetni fokozatosan, szeptember végétől a Münchenből és Frankfurtból induló járatokon is foglalható. Megtudtuk azt is, hogy az Airbus A380-as óriásgép, amelyet elsőként állított flottájába a Singapore Airlines, ma már tucatnyi útvonalon közlekedik, így például Szingapúr és Sydney, London, Tokió, Zürich, Frankfurt, New York vagy Auckland között.
Honnan hová?
A legegyszerűbben a Münchenből vagy Franfurtból induló SIA-járatokat vehetik igénybe a magyar utasok. Münchenből naponta Boeing 777-300ER-es közlekedik, míg Frankfurtból napi két járat közül lehet válogatni, ezek egyike B777-es, a másik A380-as. A SIA legnagyobb erőssége természetesen az ázsiai és ausztráliai járathálózat. Ausztráliába heti 114 járat indul Szingapúrból, Új-Zélandra pedig heti 19 járatuk közlekedik. Ezen felül a Virgin Australia légitársasággal való együttműködésük jegyében további több mint 40 úti cél érhető el. Szingapúr Changi repteréről minden főbb ázsiai desztináció elérhető az SQ járataival: Balira napi négy-öt járat repül, hetente 121 járat Szingapúr és Malajzia között. Heti 35 járat Szingapúr és Vietnám, heti 42 járat Szingapúr és Indokína között, heti 86 járat Thaiföldre.
Ingyenes városnézés, esőerdő, vízesés
A világ legtöbbet díjazott repülőtere ingyenes kétórás szingapúri városnézést ad az SQ-utasoknak legalább ötórás várakozás esetén. A reptéren rengeteg vásárlási lehetőség, Science Center, Internet Café, Skyplex, zuhanyzó, játszótér, fitness, életmód központ, szabadtéri területek (uszoda, Cactus Garden, Heliconia Garden), mini-szupermarket működik. A Singapore Stopover Holiday program keretében kedvezményes szállodai árakat és ingyenes hoteltranszfert vehetnek igénybe az utasok, ráadásul számos látnivalót ingyen nézhetnek meg.
A Changi reptér egyébként a világ 6. legforgalmasabb repülőtere, amely tavaly 54,1 millió utast szolgált ki. Ez különösen annak fényében szép teljesítmény, hogy a városállamnak 5 millió lakosa van. Évente 16 ezer magyar utas fordul meg a repülőtéren. 2017-ben adják át az új, 4-es terminált, 2018-ban pedig egy vadonatúj repülőtér debütál, a Jewel Changi Airport. A grandiózus beruházásról csak annyit érdemes megjegyezni, hogy helyet kap benne egy csöppnyi trópusi esőerdő és egy vízesés is. Nem mellesleg a jelenlegi reptér 66 milliós éves kapacitása a Jewel révén 135 milliósra nő majd.
A hely, ahol nincs se Hilton, se McDonald's
Az est hátralevő részében hallhattunk a varázslatos Cook-szigetek szépségéről, majd bemutatkozott az egyik legnagyobb ausztráliai beutaztató iroda, az AOT Group. A szó szerint a világ végén található Cook-szigetekről kiderült, hogy 30 évvel ezelőttig Új-Zélandhoz tartozott, de továbbra is elsősorban onnan vagy Los Angelesből lehet a legegyszerűbben eljutni ide. Az ország különlegessége, hogy maori őslakosai őrzik hagyományaikat, nincsenek nagy hotelmárkák, a szálláshelyek választéka mégis széles a hátizsákosok igényeitől az ötcsillagos hotelekig.