Fehér csempe helyett izzó vörös, terrakotta, bézs és barna színek fogadják a hévízi szálloda megújult gyógyászati részlegében, a Vitálium Medical Wellness Centrumban a vendégeket. A korábbi kettő helyett négy munkaállomást alakítottak ki a recepcióban, amely lehetővé teszi a személyre szabott tanácsadást. A váró színválasztása, a selyemvörös és makaszári ében a kezelésekre való felkészülést szolgálja. A 800 ezer eurós beruházás keretében önálló medical wellness pavilonban kaptak helyet a masszázs-kezelők. A 11 szobában letisztult színek és formák fogadják a vendégeket. A lomi-lomi, ájurvéda és thai masszázs kezelőhelyiségeibe zuhanykabint építettek, a díszítőelemek pedig ázsiai hangulatot varázsolnak. A gyógyvizes és vizes kezelőhelyiségekben a meleg, légies kék és az indigókék lett a domináns szín. Újdonságnak számít az iszapfürdő és a Kalifornia-kád. Az utóbbiban a fények és aromák mellett kedvenc zenéiket is élvezhetik a felfrissülni vágyók. A zene rezgése a kád membránjainak segítségével jut a vízbe, és rezgeti meg a kádban ülők minden porcikáját. Az elektroterápia napsárgával, az iszapkezelők barna-bézs színekkel egészültek ki. Az utóbbiban újdonság a NASA által fejlesztett, úgynevezett Barrisol fólia, amelyet a kezelőágyak fölé helyeztek el. A fólia különleges módon töri és szórja a fényt, olyan, mintha minden ágy fölött a nap bocsátaná ki fényét. Az iszapkezelők száma és a gimnasztikaterem kapacitása is megduplázódott. A beruházáshoz uniós támogatásra is pályázott a szálloda, pályázatukat befogadták.
A főépület szobái is ráncfelvarráson estek át. Október végére minden szoba új szőnyeget, függönyöket kap, és minden matracot kicserélnek az ágyakban. Tervben van egy új beautyrészleg létrehozása is. 2009 végére pedig új, körülbelül ötven fő befogadására alkalmas gyógymedence épül. Így nem csodálkozunk Könnyid László szállodaigazgató szavain: „A Hotel Európa fitben sosem a fejlesztések elején, vagy végén, hanem mindig a közepén tartunk.”
Komplexebb kínálatra lenne szükségAlapvetően pozitívan látja Hévíz jövőjét Josef Mutsch, az egyik legrégebbi és legjelentősebb hévízi beutaztató, a Mutsch Ungarn Reisen tulajdonosa. Az utazási iroda 1996 óta hoz gyógyvendégeket Magyarországra, tavaly 65 ezer vendégéjszakájuk volt Hévízen, chartereik Frankfurtból, Düsseldorfból és Hamburgból érkeznek Sármellékre. Vendégeik jellemzően a 60–65 éves német gyógyturisták, akik évente két alkalommal is eljönnek Hévízre. Hévíz és a régió jövője attól függ, hogy milyen irányban és milyen ütemben lesz képes fejlődni. Egyre több gyógy- és wellness-szálloda nyílik évről évre, a piac egyre nagyobb, így fontos, hogy komplex és tanúsított minőségű terméket kínáljanak Hévízen, osztotta meg lapunkkal Josef Mutsch. A hévízi gyógyvíz és a rá épülő kúrák Európában egyedülállók, a szállodai kínálat színvonalas, az infrastruktúrának azonban javulnia kellene, tette hozzá. Az 50 év alatti, prevenciós és rekreációs céllal utazókból nem válnak sajnos visszatérő vendégekké Hévízen. Ehhez több kerékpárútra, Nordic Walking pályára és olyan útvonalhálózatra lenne szükség, amellyel könnyen elérhetővé válna számukra akár Keszthely, akár a környező borospincék, véli a szakember. |
Követhető minőség
Lutz Lungwitz, a Német Medical Wellness Szövetség (DMWV) elnöke és Stephan Ritter, a DMWV elnökségi tagja is gratulált a fejlesztésekhez. „– Az irány azért is üdvözlendő, mert a várakozások szerint 2010-re kétmillió körül lesz Németországban azoknak az utazóknak a száma, akiknek egyik fő motivációja az egészségmegőrzés és a regeneráció” – hangsúlyozta Lutz Lungwitz. Az elnök szerint a medical wellness a jövő trendje, amelynek három kulcsszavát a minőség, a megbízhatóság és a nyomon követhetőség jelenti. A medical wellness fogalmát így határozták meg: „Egy orvosilag ellenőrzött wellnessprogram, amely az egészséges életvitel módszereit kombinálja a gyógyászati tevékenységgel. A hagyományos gyógymódtól abban is eltér, hogy esetében mindig az egyén áll a középpontban, szerepet kap az alternatív gyógyászat, valamint a prevenció meghatározó jellegű.” A medical wellnessé a jövő, tette hozzá az elnök, hiszen egyre nagyobb teret nyernek az egészségpénztárak. Januártól a korábbinál többet fizetnek az egészségbiztosítóknak Németországban egy törvénymódosításnak köszönhetően. Egy piramis szintjeivel is leírható a medical wellness, vázolta fel Lutz Lungwitz. Legalul a biztonságos egészségügyi ellátás áll, megelőző jelleggel. Erre épülnek az egyént középpontba helyező és a vendéget egységként tekintő kezelések. Mindezt az élményszerű vendéglátás koronázza meg, a piramis csúcsán pedig a minőség található.
„– A medical wellness tagsághoz számos követelményt állított a szövetség a szállodák elé: orvos a szállodában, nyitó konzultáció, a vendéget egységként kezelni (test, szellem), a tartózkodást követően is használható eredmények, államilag elismert képzésből származó bizonyítvány, megfelelő színvonalú fizikai környezet, a vendég aktív bevonása. A szövetség létrehozott egy olyan kritériumrendszert, amelyhez igazodhatnak a hotelek, és amellyel bizonyíthatják, hogy megfelelő minőségű, ellenőrizhető terméket kínálnak. A Szövetség a kódexben minden területet igyekezett lefedni és standardizálni, hogy a minősítés valóban minőségi garancia legyen” – emelte ki Stephan Ritter. A minősítést a TÜV Rheinland közreműködésével végzik, három évre ítélik oda, és évente felülbírálják. A szövetség célja, hogy létrehozzon egy olyan márkát, amely megkülönböztetheti a medical wellness szállodák közül azokat, amelyeknek a szolgáltatási színvonala a többiekéhez képest is kiemelkedő. Ezek a prémiumházak viselhetik a jövőben a Leading Medical Wellness Hotels & Resorts márkajelzést.