A bejelentéssel több évnyi vita végére került pont: a BAA nevű üzemeltető cég helyi lakossági és zöld szervezetekkel állt bírósági perekben a harmadik kifutópálya megépítése ügyében. A bővítéssel a már most is Európa legforgalmasabb repülőterének számító Heathrow kapacitása évi 450 ezer járatról 575 ezerre növekedett volna. Colin Matthews, a BAA vezetője közleményében úgy fogalmazott: "Elismerjük a kormányzati politika fontosságát egy olyan jelentős és ellentmondásos kérdésben, mint a kifutópálya-kapacitás (...) A Heathrow ugyanakkor fontos szerepet játszik Nagy-Britanniában, és munkahelyek ezreit biztosítja (...) Továbbra is fenntartjuk, hogy a kapacitásbővítés erősítené az ország globális kereskedelmi kapcsolatait, amelyektől gazdaságunk és versenyképességünk is függ".
A BAA közlése szerint felfüggesztik a Londontól 80 kilométerre északra fekvő Stansted repülőtér bővítésére vonatkozó terveket is. A Skóciában és Angliában repülőtereket üzemeltető BAA a Grupo Ferrovial SA nevű spanyol cég vezette konzorcium tulajdona. A Heathrow bővítésének lefújását üdvözölte többek között a Greenpeace. Csütörtöki közleményükben hangsúlyozzák: már a kezdetektől fogva azzal érveltek, hogy a harmadik kifutópálya megépítése "esztelen melléfogás olyan időkben, amikor éppenséggel a szén-dioxid-lábnyomunk csökkentésén kellene dolgoznunk". A Greenpeace szerint a civil szervezetekből, helyi lakosokat tömörítő csoportokból és az érintett települések önkormányzataiból álló szövetség nagyszabású, több éven át húzódó tiltakozása ért most célba. A tiltakozó kampány fontos lépése volt a zöld szervezet által elindított Airplot (repülőtelek) kampány, amelynek lényege, hogy a bővítés által érintett területen található telkeken a szimpatizánsok haszonélvezeti jogot vásároltak a bővítés megakadályozása céljából.
Stoll Barbara, a Greenpeace klíma és energia kampányfelelőse szerint a Heathrow bővítésének hatására közel annyival nőtt volna a repülésből származó szén-dioxid-kibocsátás, mint a 40 milliós Kenya teljes kibocsátása. A zöldek felemlegetik azt is, hogy a Heathrow-n megforduló gépek nagy része korántsem repül teljes kihasználtság mellett, továbbá hogy a Delta és a British Airways is azok közé a légitársaságok közé tartozik, amelyek direkt repülnek üres gépekkel, hogy ne veszítsék el a helyüket a Heathrow-n. A "ghost-flights"-ra (szellemjáratokra) keresztelt jelenség nem korlátozódik a londoni repülőtérre, számos más légikikötőben is meghatározó részük van a forgalomban - hívják fel a figyelmet. A Greenpeace szerint bár a repülőterek bővítésének trendje világszerte erősödik, a mostani sikeres fordulat sokat lendít az éghajlatváltozás elleni küzdelmen. "Végre igen magas szinten nyert elismerést az a tény, hogy a légi közlekedés különösen és aránytalan módon járul hozzá az ember okozta éghajlatváltozáshoz. Ez fontos figyelmeztetés a tervbe vett hazai repülőterek engedélyezői, és minden repülőgéppel közlekedő számára”- idézi a közlemény Stoll Barbarát. (MTI)