300 ezer euró jut idén a V4 országok turizmusának támogatására

A turizmust is befolyásoló migránskérdés és a terrorfenyegetettség kihívásai felértékelik a régiós összefogásokat, melyek különösen sikeres példája a Visegrádi Együttműködés országainak 2004 óta tartó turisztikai együttműködése – hangsúlyozta Lepsényi István államtitkár azon a sajtótájékoztatón, melyet a V4 országok turisztikai együttműködésének eredményeiről, terveiről tartottak Prágában, a tagországok magas szintű turisztikai kormányzati vezetőinek és marketingszervezeteinek éves csúcstalálkozóján. A V4-ek közös turisztikai akciótervében idén különös hangsúllyal szerepel régiónk mint biztonságos úti cél népszerűsítése.

A Visegrádi Együttműködés soros elnökségét Csehország adja június 30-ig, így a tagországok hagyományos turisztikai csúcstalálkozójának Prága adott otthont. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2004 óta működik együtt, hogy közösen növeljék a távoli piacokról érkező vendégeik számát. Február 16-án a V4 országok marketingvezetői vitatták meg ez évi terveiket, majd a rá következő napon a turisztikai állami vezetők erősítették meg szándékukat a tanácskozás jegyzőkönyvének ünnepélyes aláírásával, a 2016-ra szóló közös marketingterv teljesítésére.

Verseny helyett együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára az eseményen emlékeztetett rá: az elmúlt évek tapasztalatai bebizonyították, hogy különösen a távoli piacokon nem a versenyé, hanem az együttműködésé kell, hogy legyen a főszerep. Napjainkban, amikor a régiók szerepe egyre inkább felértékelődik, összehangolt munkával még jobb eredmények elérésére lehetünk képesek közösen. Az orosz vendégforgalom valamennyi tagországot érintő visszaesésének megállítása mellett a távol-keleti piacok közös megszólítása is hatékonyabb a V4-ek együttes fellépésével.

A magyar turizmus újabb rekordévének számaiban, kiváló eredményeiben vitathatatlan szerepe van a V4-es együttműködésnek. Mindezt jól mutatja, hogy a kiemelt V4 célpiacokról, Kínából és Indiából érkező turistaforgalom bővült a legdinamikusabban Magyarországon a tavalyi évben.

Fókuszban a kínai turisták

A vendégekért folyó globális versenyben a legfőbb küldőpiaccá előlépett Kína turistáinak megnyerése áll a célkeresztben. A több mint 10 éves múltra visszatekintő V4-es kooperáció példaértékű lehet a csupán 2014 óta működő Kína – közép- és kelet-európai országok együttműködése számára is. Ez fordítva is igaz: a Kína-KKE együttműködés a visegrádi országok számára is jó lehetőséget kínál arra, hogy a világ legnagyobb küldőpiacán egységes alrégióként, négy országot lefedő programcsomagok révén még erőteljesebben vétessék észre magukat – tette hozzá az államtitkár.

Erre kiváló alkalmat teremt egyébként, hogy a 2016. március 3-6. között Budapesten megrendezésre kerülő Utazás kiállítás díszvendége Kína lesz. Lepsényi István a turisztikai csúcstalálkozón megragadta az alkalmat arra is, hogy a rendezvényre invitálja a V4 országok turisztikai kormányzati és marketingvezetőit.

A Magyar Turizmus Zrt. keretein belül működő Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ házigazdájaként Magyarország a 16 közép- és kelet-európai ország és Kína részvételével szakmai konferenciát szervez, valamint lehetőséget biztosít a turisztikai üzleti szakemberek piaci kapcsolatainak bővítésére is.

A V4-ek turisztikai tanácskozásának témái között a turizmus és biztonság kérdésének összegfüggései mellett, magyar felvetésre, a megosztáson alapuló gazdaság turizmust érintő kihívásai is hangsúlyosan szerepeltek.

Közös munka Amerikában és Ázsiában

A V4 országok 2016. évi közös turisztikai marketingtervét szintén február 16-án, a csúcstalálkozó keretében írták alá. A dokumentumot magyar részről dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója látta el kézjegyével. A közös szakmai tevékenység az amerikai és az ázsiai kontinensre terjed ki, ezeken belül az Amerikai Egyesült Államokban, Latin-Amerikában, Oroszországban, a FÁK-országokban, Kínában, Indiában, Dél-Koreában, egyes délkelet-ázsiai országokban és a Perzsa-öböl menti országokban valósítanak meg közös marketingakciókat a négy ország turisztikai marketingszervezetei.

Az akciók között elsősorban szakmai prezentációk és workshopok, roadshow-k, lakossági promóciós kampányok és tanulmányutak szerepelnek. Ezek mellett fontos feladat a Discover Central Europe website karbantartása, a V4 régióba irányuló turisztikai vendégforgalom mérésére szolgáló statisztikai adatgyűjtés és feldolgozás, a közös brandépítés és termékfejlesztés folytatása.

Mobilapplikáció az egyéni utazóknak

A magyar kezdeményezésre 2014-ben elindított termékfejlesztésnek, a visegrádi országok fővárosainak felkeresését egyéni utazók számára megkönnyítő városnéző mobiltelefonos alkalmazásnak már több nyelvi verziója (orosz, kínai) is elkészült. Az újabb verziók fejlesztéséért továbbra is Magyarország a felelős. A konkrét feladatokat és a hozzájuk kapcsolódó költségeket is tartalmazó 2016-os marketingtervben a mobilapplikáció fejlesztése mellett Magyarország egy több várost érintő kanadai, egy moszkvai és egy szentpétervári roadshow, valamint két sajtótanulmányút megszervezését vállalta magára.

Dr. Faragó Péter a szakmai egyeztetés során kiemelte, hogy az invitatív marketingtevékenység mellett a turisztikai bevételek növelése, valamint a turisztikai kis- és középvállalkozások üzletszerzésének elősegítése a közös cél. A vezérigazgató a szakmai konferencián javaslatot tett arra, hogy a távoli országok piacain végzett marketingaktivitások mellett a V4 országok egymás közötti forgalmának a növelése is kiemelt cél legyen.

Több mint 300 ezer euró a régió turizmusának támogatására

Mintegy 302 ezer eurót költ az idén közösen a négy visegrádi ország a régió idegenforgalmának támogatására - közölte Klára Dostálová, a cseh regionális fejlesztési miniszter helyettese szerdán Prágában, miután Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia képviselői aláírták az együttműködésről szóló megállapodást.

A támogatás a visegrádi térség népszerűsítésére és képviseletére szolgál, elsősorban Ázsiában. "A visegrádi országok közös népszerűsítésének a távoli országokban, mint például Indiában, Kínában és általában Ázsiában van értelme. Ugyanakkor régiónk számára az Egyesült Államok, Kanada vagy Brazília is kezdenek érdekesek lenni. Dél-Amerika szintén érdeklődik régiónk iránt. Ezek az országok gazdasági növekedést mutatnak ki, és nő a turizmus iránti érdeklődés. Akcióink ezért kiemelten ezekre a távoli célpontokra irányulnak" - fejtette ki Klára Dostálová.

Elmondta, hogy tavaly a V4-ek népszerűsítésére szánt összeg az ideinél magasabb, 346 ezer euró volt. "Nem az a cél, hogy költségvetésünket minden évben növeljük. Tavaly azért volt magasabb a keret, mert akkor kezdtük el propagálni a Discover Central Europe márkát" - mutatott rá a cseh miniszterhelyettes.

Az idei év egyik kiemelt feladata visszahódítani a gazdasági válság miatt Közép-Európát jórészt elhagyó orosz vendégeket. Ennek érdekében a V4-ek részt vesznek több idegenforgalmi vásáron Oroszországban és volt szovjet köztársaságokban - derült ki a találkozón.

Forrás: MTI


Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?