300 ezer euró jut idén a V4 országok turizmusának támogatására

A turizmust is befolyásoló migránskérdés és a terrorfenyegetettség kihívásai felértékelik a régiós összefogásokat, melyek különösen sikeres példája a Visegrádi Együttműködés országainak 2004 óta tartó turisztikai együttműködése – hangsúlyozta Lepsényi István államtitkár azon a sajtótájékoztatón, melyet a V4 országok turisztikai együttműködésének eredményeiről, terveiről tartottak Prágában, a tagországok magas szintű turisztikai kormányzati vezetőinek és marketingszervezeteinek éves csúcstalálkozóján. A V4-ek közös turisztikai akciótervében idén különös hangsúllyal szerepel régiónk mint biztonságos úti cél népszerűsítése.

A Visegrádi Együttműködés soros elnökségét Csehország adja június 30-ig, így a tagországok hagyományos turisztikai csúcstalálkozójának Prága adott otthont. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2004 óta működik együtt, hogy közösen növeljék a távoli piacokról érkező vendégeik számát. Február 16-án a V4 országok marketingvezetői vitatták meg ez évi terveiket, majd a rá következő napon a turisztikai állami vezetők erősítették meg szándékukat a tanácskozás jegyzőkönyvének ünnepélyes aláírásával, a 2016-ra szóló közös marketingterv teljesítésére.

Verseny helyett együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára az eseményen emlékeztetett rá: az elmúlt évek tapasztalatai bebizonyították, hogy különösen a távoli piacokon nem a versenyé, hanem az együttműködésé kell, hogy legyen a főszerep. Napjainkban, amikor a régiók szerepe egyre inkább felértékelődik, összehangolt munkával még jobb eredmények elérésére lehetünk képesek közösen. Az orosz vendégforgalom valamennyi tagországot érintő visszaesésének megállítása mellett a távol-keleti piacok közös megszólítása is hatékonyabb a V4-ek együttes fellépésével.

A magyar turizmus újabb rekordévének számaiban, kiváló eredményeiben vitathatatlan szerepe van a V4-es együttműködésnek. Mindezt jól mutatja, hogy a kiemelt V4 célpiacokról, Kínából és Indiából érkező turistaforgalom bővült a legdinamikusabban Magyarországon a tavalyi évben.

Fókuszban a kínai turisták

A vendégekért folyó globális versenyben a legfőbb küldőpiaccá előlépett Kína turistáinak megnyerése áll a célkeresztben. A több mint 10 éves múltra visszatekintő V4-es kooperáció példaértékű lehet a csupán 2014 óta működő Kína – közép- és kelet-európai országok együttműködése számára is. Ez fordítva is igaz: a Kína-KKE együttműködés a visegrádi országok számára is jó lehetőséget kínál arra, hogy a világ legnagyobb küldőpiacán egységes alrégióként, négy országot lefedő programcsomagok révén még erőteljesebben vétessék észre magukat – tette hozzá az államtitkár.

Erre kiváló alkalmat teremt egyébként, hogy a 2016. március 3-6. között Budapesten megrendezésre kerülő Utazás kiállítás díszvendége Kína lesz. Lepsényi István a turisztikai csúcstalálkozón megragadta az alkalmat arra is, hogy a rendezvényre invitálja a V4 országok turisztikai kormányzati és marketingvezetőit.

A Magyar Turizmus Zrt. keretein belül működő Kína-KKE Turisztikai Koordinációs Központ házigazdájaként Magyarország a 16 közép- és kelet-európai ország és Kína részvételével szakmai konferenciát szervez, valamint lehetőséget biztosít a turisztikai üzleti szakemberek piaci kapcsolatainak bővítésére is.

A V4-ek turisztikai tanácskozásának témái között a turizmus és biztonság kérdésének összegfüggései mellett, magyar felvetésre, a megosztáson alapuló gazdaság turizmust érintő kihívásai is hangsúlyosan szerepeltek.

Közös munka Amerikában és Ázsiában

A V4 országok 2016. évi közös turisztikai marketingtervét szintén február 16-án, a csúcstalálkozó keretében írták alá. A dokumentumot magyar részről dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója látta el kézjegyével. A közös szakmai tevékenység az amerikai és az ázsiai kontinensre terjed ki, ezeken belül az Amerikai Egyesült Államokban, Latin-Amerikában, Oroszországban, a FÁK-országokban, Kínában, Indiában, Dél-Koreában, egyes délkelet-ázsiai országokban és a Perzsa-öböl menti országokban valósítanak meg közös marketingakciókat a négy ország turisztikai marketingszervezetei.

Az akciók között elsősorban szakmai prezentációk és workshopok, roadshow-k, lakossági promóciós kampányok és tanulmányutak szerepelnek. Ezek mellett fontos feladat a Discover Central Europe website karbantartása, a V4 régióba irányuló turisztikai vendégforgalom mérésére szolgáló statisztikai adatgyűjtés és feldolgozás, a közös brandépítés és termékfejlesztés folytatása.

Mobilapplikáció az egyéni utazóknak

A magyar kezdeményezésre 2014-ben elindított termékfejlesztésnek, a visegrádi országok fővárosainak felkeresését egyéni utazók számára megkönnyítő városnéző mobiltelefonos alkalmazásnak már több nyelvi verziója (orosz, kínai) is elkészült. Az újabb verziók fejlesztéséért továbbra is Magyarország a felelős. A konkrét feladatokat és a hozzájuk kapcsolódó költségeket is tartalmazó 2016-os marketingtervben a mobilapplikáció fejlesztése mellett Magyarország egy több várost érintő kanadai, egy moszkvai és egy szentpétervári roadshow, valamint két sajtótanulmányút megszervezését vállalta magára.

Dr. Faragó Péter a szakmai egyeztetés során kiemelte, hogy az invitatív marketingtevékenység mellett a turisztikai bevételek növelése, valamint a turisztikai kis- és középvállalkozások üzletszerzésének elősegítése a közös cél. A vezérigazgató a szakmai konferencián javaslatot tett arra, hogy a távoli országok piacain végzett marketingaktivitások mellett a V4 országok egymás közötti forgalmának a növelése is kiemelt cél legyen.

Több mint 300 ezer euró a régió turizmusának támogatására

Mintegy 302 ezer eurót költ az idén közösen a négy visegrádi ország a régió idegenforgalmának támogatására - közölte Klára Dostálová, a cseh regionális fejlesztési miniszter helyettese szerdán Prágában, miután Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia képviselői aláírták az együttműködésről szóló megállapodást.

A támogatás a visegrádi térség népszerűsítésére és képviseletére szolgál, elsősorban Ázsiában. "A visegrádi országok közös népszerűsítésének a távoli országokban, mint például Indiában, Kínában és általában Ázsiában van értelme. Ugyanakkor régiónk számára az Egyesült Államok, Kanada vagy Brazília is kezdenek érdekesek lenni. Dél-Amerika szintén érdeklődik régiónk iránt. Ezek az országok gazdasági növekedést mutatnak ki, és nő a turizmus iránti érdeklődés. Akcióink ezért kiemelten ezekre a távoli célpontokra irányulnak" - fejtette ki Klára Dostálová.

Elmondta, hogy tavaly a V4-ek népszerűsítésére szánt összeg az ideinél magasabb, 346 ezer euró volt. "Nem az a cél, hogy költségvetésünket minden évben növeljük. Tavaly azért volt magasabb a keret, mert akkor kezdtük el propagálni a Discover Central Europe márkát" - mutatott rá a cseh miniszterhelyettes.

Az idei év egyik kiemelt feladata visszahódítani a gazdasági válság miatt Közép-Európát jórészt elhagyó orosz vendégeket. Ennek érdekében a V4-ek részt vesznek több idegenforgalmi vásáron Oroszországban és volt szovjet köztársaságokban - derült ki a találkozón.

Forrás: MTI


Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába?

Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába? 

Évek óta tart szülőhazájában a Jane Austen-láz.
A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.