A brit költés felét a digitális adja 2015-ben

Az Emarketer szerint 2015-ben Nagy-Britanniában a 16,2 milliárd fontos reklámtorta felét a digitális költés teszi majd ki, ilyen először történhet a világon - írja a Guardian.

Az Emarketer elemzése szerint 2015-ben a brit reklámköltés összesen 16,2 milliárd font lesz, a digitális költés pedig ennek felét, 8,1 milliárd fontot tesz majd ki. Ez a 2014-es digitális költéshez képest 12 százalékos növekedést jelent.

A kutatócég szerint a digitális terület fő motorját még mindig az okoseszközök, főleg a telefonok és a tabletek terjedése adja, amelynek értéke 3,3 milliárd font a cég számítása alapján, ez 45 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Érdekes egyébként megfigyelni, hogy 2012-ben még arról írtunk (a Brand Republic nyomán), hogy a Pricewaterhousecoopers elemzése szerint 2016-ra a digitális költés a piac felét uralni fogja, amelynek összértékét 8,75 milliárd fontra becsülték.

Az Emarketer egyik elemzője szerint ez mérföldkő a reklámipar életében, és szerinte ez annak köszönhető, hogy a brit piac nagyon gyorsan adaptálta az online és mobilhirdetési megoldásokat, másrészt mivel a brit médiában jelentős a reklámmentes tévé- és rádiócsatornák száma, mindig is magas volt az online aránya a reklámtortában. A költés volumene régóta első a világon, globálisan 30 százalék alatt van a digitális költés átlagos értéke.

Az előrejelzések szerint 2018-ra Kína (2015-re 43,6 százalékos becslés) átveszi ebben a tekintetben az első helyet, és ott a reklámtorta 57,2 százalékát, Nagy-Britanniában viszont csak 56,5 százalékát alkotja majd a digitális költés.

 

 


Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.