Az Emarketer elemzése szerint 2015-ben a brit reklámköltés összesen 16,2 milliárd font lesz, a digitális költés pedig ennek felét, 8,1 milliárd fontot tesz majd ki. Ez a 2014-es digitális költéshez képest 12 százalékos növekedést jelent.
A kutatócég szerint a digitális terület fő motorját még mindig az okoseszközök, főleg a telefonok és a tabletek terjedése adja, amelynek értéke 3,3 milliárd font a cég számítása alapján, ez 45 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.
Érdekes egyébként megfigyelni, hogy 2012-ben még arról írtunk (a Brand Republic nyomán), hogy a Pricewaterhousecoopers elemzése szerint 2016-ra a digitális költés a piac felét uralni fogja, amelynek összértékét 8,75 milliárd fontra becsülték.
Az Emarketer egyik elemzője szerint ez mérföldkő a reklámipar életében, és szerinte ez annak köszönhető, hogy a brit piac nagyon gyorsan adaptálta az online és mobilhirdetési megoldásokat, másrészt mivel a brit médiában jelentős a reklámmentes tévé- és rádiócsatornák száma, mindig is magas volt az online aránya a reklámtortában. A költés volumene régóta első a világon, globálisan 30 százalék alatt van a digitális költés átlagos értéke.
Az előrejelzések szerint 2018-ra Kína (2015-re 43,6 százalékos becslés) átveszi ebben a tekintetben az első helyet, és ott a reklámtorta 57,2 százalékát, Nagy-Britanniában viszont csak 56,5 százalékát alkotja majd a digitális költés.
Forrás: Kreatív Online