A brit költés felét a digitális adja 2015-ben

Az Emarketer szerint 2015-ben Nagy-Britanniában a 16,2 milliárd fontos reklámtorta felét a digitális költés teszi majd ki, ilyen először történhet a világon - írja a Guardian.

Az Emarketer elemzése szerint 2015-ben a brit reklámköltés összesen 16,2 milliárd font lesz, a digitális költés pedig ennek felét, 8,1 milliárd fontot tesz majd ki. Ez a 2014-es digitális költéshez képest 12 százalékos növekedést jelent.

A kutatócég szerint a digitális terület fő motorját még mindig az okoseszközök, főleg a telefonok és a tabletek terjedése adja, amelynek értéke 3,3 milliárd font a cég számítása alapján, ez 45 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Érdekes egyébként megfigyelni, hogy 2012-ben még arról írtunk (a Brand Republic nyomán), hogy a Pricewaterhousecoopers elemzése szerint 2016-ra a digitális költés a piac felét uralni fogja, amelynek összértékét 8,75 milliárd fontra becsülték.

Az Emarketer egyik elemzője szerint ez mérföldkő a reklámipar életében, és szerinte ez annak köszönhető, hogy a brit piac nagyon gyorsan adaptálta az online és mobilhirdetési megoldásokat, másrészt mivel a brit médiában jelentős a reklámmentes tévé- és rádiócsatornák száma, mindig is magas volt az online aránya a reklámtortában. A költés volumene régóta első a világon, globálisan 30 százalék alatt van a digitális költés átlagos értéke.

Az előrejelzések szerint 2018-ra Kína (2015-re 43,6 százalékos becslés) átveszi ebben a tekintetben az első helyet, és ott a reklámtorta 57,2 százalékát, Nagy-Britanniában viszont csak 56,5 százalékát alkotja majd a digitális költés.

 

 


Felmérés készült az osztrákok utazási szokásairól

Felmérés készült az osztrákok utazási szokásairól 

Az osztrákok töretlen utazási kedve a gazdasági kihívások ellenére is töretlen.
Gigászi méretű attrakció Zakopanéban

Gigászi méretű attrakció Zakopanéban 

Január 29-én megnyílt Zakopane egyik fő téli attrakciója, a hólabirintus.
Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció

Osztrák Szállodaszövetség: így utazik a Z generáció 

A vendéglátás és a turizmus világa jelentős átalakuláson megy keresztül, amit az új generáció elvárásai is formálnak.
Így telelünk mi: hegyek, hó és digitális fizetés

Így telelünk mi: hegyek, hó és digitális fizetés 

Egy új felmérés szerint a magyarok közel fele tervezi téli szabadságát a hegyekbe.
Utazási trendek 2025-re

Utazási trendek 2025-re 

A tavaszi szünet és húsvét időszakára látható egy kiugrás, és már jó pár honfitársunk megvette a repülőjegyét nyárra is.
Hamarosan turisztikai vásár Pozsonyban

Hamarosan turisztikai vásár Pozsonyban 

Január vége az utazási élmények jegyében zajlanak.
Ha idén Rómába készül, érdemes erről tudnia!

Ha idén Rómába készül, érdemes erről tudnia! 

Ugyanis a következő napokon 2025-ben minden múzeum belépőjegy váltása nélkül látogatható.
Nizzának elege van a turistahajókból

Nizzának elege van a turistahajókból 

Egyre nagyobb problémát jelent a Nizzába érkező turistahajók utasai által okozott szennyezés valamint a túlturizmus által okozott infrastruktúra-terhelés.
Új vezető a máltai kongresszusi iroda élén

Új vezető a máltai kongresszusi iroda élén 

A VisitMalta Incentives & Meeting új igazgatója Alaine Ciantar.
Közel a Fehér Házhoz – washingtoni látogatás

Közel a Fehér Házhoz – washingtoni látogatás 

Donald Trump elnöki beiktatásának apropóján laptársunk, a szintén a Klasszis Média által kiadott Privátbankár Világjáró rovata ezúttal washingtoni utazásra invitálta olvasóit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.