A brit költés felét a digitális adja 2015-ben

Az Emarketer szerint 2015-ben Nagy-Britanniában a 16,2 milliárd fontos reklámtorta felét a digitális költés teszi majd ki, ilyen először történhet a világon - írja a Guardian.

Az Emarketer elemzése szerint 2015-ben a brit reklámköltés összesen 16,2 milliárd font lesz, a digitális költés pedig ennek felét, 8,1 milliárd fontot tesz majd ki. Ez a 2014-es digitális költéshez képest 12 százalékos növekedést jelent.

A kutatócég szerint a digitális terület fő motorját még mindig az okoseszközök, főleg a telefonok és a tabletek terjedése adja, amelynek értéke 3,3 milliárd font a cég számítása alapján, ez 45 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Érdekes egyébként megfigyelni, hogy 2012-ben még arról írtunk (a Brand Republic nyomán), hogy a Pricewaterhousecoopers elemzése szerint 2016-ra a digitális költés a piac felét uralni fogja, amelynek összértékét 8,75 milliárd fontra becsülték.

Az Emarketer egyik elemzője szerint ez mérföldkő a reklámipar életében, és szerinte ez annak köszönhető, hogy a brit piac nagyon gyorsan adaptálta az online és mobilhirdetési megoldásokat, másrészt mivel a brit médiában jelentős a reklámmentes tévé- és rádiócsatornák száma, mindig is magas volt az online aránya a reklámtortában. A költés volumene régóta első a világon, globálisan 30 százalék alatt van a digitális költés átlagos értéke.

Az előrejelzések szerint 2018-ra Kína (2015-re 43,6 százalékos becslés) átveszi ebben a tekintetben az első helyet, és ott a reklámtorta 57,2 százalékát, Nagy-Britanniában viszont csak 56,5 százalékát alkotja majd a digitális költés.

 

 


Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.
Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus

Utasbiztosítások és a közel-keleti konfliktus 

Utasbiztosítási feltételek a közel-keleti konfliktus árnyékában.
Magyar vályogkemence Chicagóban

Magyar vályogkemence Chicagóban 

A Paradigma Ariadné is ott van a 2025-ös Chicagói Építészeti Biennálé (CAB) kiállítói között.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.