A tematikus év kezdetén a DZT elindította új microsite-ját a „Fenntartható utazás Németországban” témában, melyet ide kattintva lehet elérni.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Az utazások megnövekedett száma, a klímaváltozás és a felhasználók igényeinek folyamatos növekedése miatt a fenntartható ajánlatok létfontosságúak egy desztináció jövője szempontjából a nemzetközi versenyben. Ezért Németország márkamagjában célzottan ültetjük el a fenntarthatóság aspektusát.”
A DZT rendszerezetten fel- és kiépítette kompetenciáját a fenntarthatóság témában, tudását különböző formákban partnerei rendelkezésére bocsátja és összeköti kompetenciáit saját hálózatán belül. Egy három oszlopon alapuló stratégia keretén belül a DZT részt vesz a konkrét fenntartható ajánlatok és projektek fejlesztésében, mint például a fenntartható turisztikai desztinációk versenyén vagy a „Fenntarthatóság a németországi turizmusban” vezérfonalának kidolgozásában.
A második oszlop a kommunikációs stratégia – ezzel a DZT elülteti a fenntarthatóság aspektusát a márka magjában. A DZT folyamatosan bemutatja Németország magas standardját nemzetközi workshopokon és konferenciákon. A belső fenntarthatósági indítvány mint harmadik oszlop konzekvensen optimalizálja a DZT aktivitásait ökológiai, ökonómiai és szociális szempontokból, illetve a belső munkafolyamatokat is.
A németországi beutazás legnagyobb értékesítési rendezvényét, a GTM-et a DZT 2012-óta zöld meetingként rendezi meg. A DZT eredményei leellenőrizhetők a Green Globe tanusítvány, az Ökoprofit-vállalat Frankfurt elismerés által, illetve a német kormány által támogatott energiahatékonyság-hálózat részeként.
Forrás: Turizmus Online