A magyar utaztatók még a Facebook-botránytól sem félnek!

Dagad az adatvédelmi botrány. Ennek ellenére úgy tűnik, a Facebook a turizmus szereplői számára is megkerülhetetlen.

A Facebook komoly viták kereszttüzébe került, amióta kiderült, hogy a Cambridge Analytica nevű cég 87 millió Facebook felhasználó személyes adataihoz nyert hozzáférést, hogy azokat Donald Trump 2016-os választási kampányában használják fel.

„A felhasználók körében már a közösségi oldal elhagyására buzdító mozgalom is indult. Több híresség, köztük Cher és az Apple társalapítója Steve Wozniak is bejelentette, hogy törölte a Facebook profilját” – adta hírül a Travel Weekly.

Az utóbbi években az utazási irodák marketingmixébe világszerte alaposan beágyazódott a szóban forgó közösségi oldal. A Travel Weekly magazin 2017-es ágazati felméréséből az derül ki, hogy a marketing- és ügyfélszerzési célból közösségi oldalakat használó utaztatók 93 százaléka a Facebook-ot választja, amely toronymagasan a legnépszerűbb ebben a műfajban. A legközelebbi versenytársat, a LinkedIn, az utaztatóknak csak 37 százaléka használja üzleti célokra. A gigantikus mennyiségű user miatt a Facebook érthetően nagyon vonzó piac. Egy tavaly decemberi adat szerint 1,4 milliárdos napi és 2,1 milliárdos havi felhasználói szám jellemezte ezt a közösségi médiát. Nem csoda hát, ha az ágazat résztvevői lélegzetvisszafojtva lesik, hogyan reagálnak a mostani botrányra a Facebook felhasználók. Miközben a legtöbben úgy gondolják, az idő dönti majd el, hogy az FB marketingértéke csorbát szenved-e, aggódó hangok bőven akadnak.

„Túl korai kongatni a vészharangot, de az aggodalom jogos – véli Andy Ogg az Ogg Marketing Group és a Travel Professional News feje. A Facebook alaposan megrongálta a belé vetett bizalmat, amelyet visszanyerni nagyon nehéz, ha egyszer már odalett. Most itt a kiváló alkalom, hogy a több lábon állás jegyében a szolgáltatók más közösségi platformokra is fókuszáljanak. Ilyen például az Instagram, - jóllehet a Facebook érdekeltségi körébe tartozik - de az utaztatók számára jó választás lehet a Pinterest, a Twitter vagy a Yelp is.”

A Phocuswright elemzője, Mark Blutstein szerint a botrány eredményeként lesz, aki törli majd a Facebook profilját, de hogy valóban milyen mértékű visszaesést fog ez okozni a felhasználók számában napi és havi bontásban, csak akkor derül ki, ha a közösségi oldal nyilvánosságra hozza a következő negyedéves forgalmi adatait.

Az utazási ügynökségeket tömörítő nemzetközi szövetség, a CCRA marketing igazgatója, Maggie Fischer arról számolt be, hogy egyelőre egy tagjuk sem jelezte, hogy tartanának a Facebook-botrány esetleges hatásaitól. Hozzátette, kétli, hogy bármely ügynökség elhagyná az oldalt, hiszen messze a legmeghatározóbb marketingeszköz a közösségi média piacán.

Az utazási irodák számára marketing feladatokat végző – többek között a Facebookra is a nevükben posztoló - Passport Online munkatársa, Marilyn Macallair leszögezte, eddig minden a régi kerékvágásban halad, ami a Facebook-os bejegyzésekre vonatkozó ügyfélkéréseket illeti. „Ez az adatvédelmi botrány a vészcsengő, amire oda kell figyelnünk. A tendenciákat nézve, borítékolva volt egy ekkora mértékű adatlopás egy ilyen jelentőségű médiánál. Ugyanakkor annyira beépült az oldal az utaztatók tudatába és marketing eszköztárába, hogy ezek a hullámok alapvetően nem rengetik meg a szokott ügymenetet” – tette hozzá. „Hiszen az FB messze a legjobb csatorna, hogy emberek tömegeit érjük el kortól, nemtől, iskolázottságtól, stb. függetlenül. Ráadásul nemcsak az elérés mértéke az egyedülálló, hanem az is, hogy mennyire célzottan érhetők el a kívánt célcsoportok. A fejemben semmilyen más ennyire hatékony marketingeszköz nem létezik jelenleg – emeli ki Macallair.

„Ügyfeleink – légitársaságok és utaztatók – véleményeit összegezve, elmondható, hogy a hazai szakma nem tart attól, hogy komoly változást hozna a jelenlegi válság” – mondta el kérdésünkre Illyés Márton, az Open, Click and Convert online médiaügynökség értékesítési és üzletfejlesztési vezetője. „Kétféle felhasználó van ugyanis. Az egyik, aki eddig is tudatosan és gondosan odafigyelt az adatvédelemre. Az ő személyes adataik ezúttal sem kerültek avatatlan kezekbe. A másik a felületes user, akit viszont korábban sem túlzottan érdekelt, hogy visszaélhetnek a személyes adataival. A botrány hatására egyébként a Facebook számos óvintézkedést is bevezetett már, úgyhogy az adatvédelem jóval kevesebb problémára adhat mostantól alkalmat. Ügyfeleink tehát úgy látják, hogy napjaink botránya nem tántorítja el az FB felhasználókat, sem pedig az azt marketing célokra használó szolgáltatókat, hiszen nincs még egy ilyen tömeges elérést nyújtó csatorna, amely a közösségi oldalt kiválthatná. Ezzel együtt továbbra sem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a saját emaillista kiépítésénél biztonságosabb és hatékonyabb csatorna aligha létezik. A hatalmas saját adatbázisunk előnye, hogy nincs kiszolgáltatva egy harmadik fél – esetlegesen hiányos - adatvédelmi gyakorlatának, jól nyomon követhetők általa ügyfeleink felhasználói szokásai, ráadásul üzemeltetésének költségei is rendkívül alacsonyak” – hangsúlyozza a szakember.

 

Forrás: Turizmus Online


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.