A magyar utaztatók még a Facebook-botránytól sem félnek!

Dagad az adatvédelmi botrány. Ennek ellenére úgy tűnik, a Facebook a turizmus szereplői számára is megkerülhetetlen.

A Facebook komoly viták kereszttüzébe került, amióta kiderült, hogy a Cambridge Analytica nevű cég 87 millió Facebook felhasználó személyes adataihoz nyert hozzáférést, hogy azokat Donald Trump 2016-os választási kampányában használják fel.

„A felhasználók körében már a közösségi oldal elhagyására buzdító mozgalom is indult. Több híresség, köztük Cher és az Apple társalapítója Steve Wozniak is bejelentette, hogy törölte a Facebook profilját” – adta hírül a Travel Weekly.

Az utóbbi években az utazási irodák marketingmixébe világszerte alaposan beágyazódott a szóban forgó közösségi oldal. A Travel Weekly magazin 2017-es ágazati felméréséből az derül ki, hogy a marketing- és ügyfélszerzési célból közösségi oldalakat használó utaztatók 93 százaléka a Facebook-ot választja, amely toronymagasan a legnépszerűbb ebben a műfajban. A legközelebbi versenytársat, a LinkedIn, az utaztatóknak csak 37 százaléka használja üzleti célokra. A gigantikus mennyiségű user miatt a Facebook érthetően nagyon vonzó piac. Egy tavaly decemberi adat szerint 1,4 milliárdos napi és 2,1 milliárdos havi felhasználói szám jellemezte ezt a közösségi médiát. Nem csoda hát, ha az ágazat résztvevői lélegzetvisszafojtva lesik, hogyan reagálnak a mostani botrányra a Facebook felhasználók. Miközben a legtöbben úgy gondolják, az idő dönti majd el, hogy az FB marketingértéke csorbát szenved-e, aggódó hangok bőven akadnak.

„Túl korai kongatni a vészharangot, de az aggodalom jogos – véli Andy Ogg az Ogg Marketing Group és a Travel Professional News feje. A Facebook alaposan megrongálta a belé vetett bizalmat, amelyet visszanyerni nagyon nehéz, ha egyszer már odalett. Most itt a kiváló alkalom, hogy a több lábon állás jegyében a szolgáltatók más közösségi platformokra is fókuszáljanak. Ilyen például az Instagram, - jóllehet a Facebook érdekeltségi körébe tartozik - de az utaztatók számára jó választás lehet a Pinterest, a Twitter vagy a Yelp is.”

A Phocuswright elemzője, Mark Blutstein szerint a botrány eredményeként lesz, aki törli majd a Facebook profilját, de hogy valóban milyen mértékű visszaesést fog ez okozni a felhasználók számában napi és havi bontásban, csak akkor derül ki, ha a közösségi oldal nyilvánosságra hozza a következő negyedéves forgalmi adatait.

Az utazási ügynökségeket tömörítő nemzetközi szövetség, a CCRA marketing igazgatója, Maggie Fischer arról számolt be, hogy egyelőre egy tagjuk sem jelezte, hogy tartanának a Facebook-botrány esetleges hatásaitól. Hozzátette, kétli, hogy bármely ügynökség elhagyná az oldalt, hiszen messze a legmeghatározóbb marketingeszköz a közösségi média piacán.

Az utazási irodák számára marketing feladatokat végző – többek között a Facebookra is a nevükben posztoló - Passport Online munkatársa, Marilyn Macallair leszögezte, eddig minden a régi kerékvágásban halad, ami a Facebook-os bejegyzésekre vonatkozó ügyfélkéréseket illeti. „Ez az adatvédelmi botrány a vészcsengő, amire oda kell figyelnünk. A tendenciákat nézve, borítékolva volt egy ekkora mértékű adatlopás egy ilyen jelentőségű médiánál. Ugyanakkor annyira beépült az oldal az utaztatók tudatába és marketing eszköztárába, hogy ezek a hullámok alapvetően nem rengetik meg a szokott ügymenetet” – tette hozzá. „Hiszen az FB messze a legjobb csatorna, hogy emberek tömegeit érjük el kortól, nemtől, iskolázottságtól, stb. függetlenül. Ráadásul nemcsak az elérés mértéke az egyedülálló, hanem az is, hogy mennyire célzottan érhetők el a kívánt célcsoportok. A fejemben semmilyen más ennyire hatékony marketingeszköz nem létezik jelenleg – emeli ki Macallair.

„Ügyfeleink – légitársaságok és utaztatók – véleményeit összegezve, elmondható, hogy a hazai szakma nem tart attól, hogy komoly változást hozna a jelenlegi válság” – mondta el kérdésünkre Illyés Márton, az Open, Click and Convert online médiaügynökség értékesítési és üzletfejlesztési vezetője. „Kétféle felhasználó van ugyanis. Az egyik, aki eddig is tudatosan és gondosan odafigyelt az adatvédelemre. Az ő személyes adataik ezúttal sem kerültek avatatlan kezekbe. A másik a felületes user, akit viszont korábban sem túlzottan érdekelt, hogy visszaélhetnek a személyes adataival. A botrány hatására egyébként a Facebook számos óvintézkedést is bevezetett már, úgyhogy az adatvédelem jóval kevesebb problémára adhat mostantól alkalmat. Ügyfeleink tehát úgy látják, hogy napjaink botránya nem tántorítja el az FB felhasználókat, sem pedig az azt marketing célokra használó szolgáltatókat, hiszen nincs még egy ilyen tömeges elérést nyújtó csatorna, amely a közösségi oldalt kiválthatná. Ezzel együtt továbbra sem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a saját emaillista kiépítésénél biztonságosabb és hatékonyabb csatorna aligha létezik. A hatalmas saját adatbázisunk előnye, hogy nincs kiszolgáltatva egy harmadik fél – esetlegesen hiányos - adatvédelmi gyakorlatának, jól nyomon követhetők általa ügyfeleink felhasználói szokásai, ráadásul üzemeltetésének költségei is rendkívül alacsonyak” – hangsúlyozza a szakember.

 

Forrás: Turizmus Online


December, az év egyik legszebb időszaka Dubajban is

December, az év egyik legszebb időszaka Dubajban is 

Az év végéhez közeledve leginkább az ünnepi készülődéssel, és programokkal kapcsolatos információkat szeretnénk megosztani, hiszen Dubajban is nagyon várt ünnep a karácsony.
A Mikulás nem kitaláció, tényleg élt, és úgy tűnik, most megtalálták a sírját

A Mikulás nem kitaláció, tényleg élt, és úgy tűnik, most megtalálták a sírját 

A Mikulás legendája Szent Miklós püspök nyomán indult el.
Group travel: next stop the Grand Est!

Group travel: next stop the Grand Est! 

The Grand Est is a must-see destination for group travel lovers. With its historic cities and unspoilt natural landscapes, this rich, diverse region offers an unrivalled range of experiences.
HOTCO 2025: a szállodai befektetések legújabb trendjei

HOTCO 2025: a szállodai befektetések legújabb trendjei 

2025 januárjában ismét Bécs ad otthont a Közép- és Kelet-európai vendéglátóipar egyik legjelentősebb eseményének, a HOTCO-nak.
Görögország elérhetőbbé teszi a kikötőket és a kompokat a fogyatékkal élők számára

Görögország elérhetőbbé teszi a kikötőket és a kompokat a fogyatékkal élők számára 

Jelenleg 13 intézkedést hajtanak végre a hozzáférhetőség javítása érdekében négy fő pillérre helyezve a hangsúlyt.
Nyitva ismét a Notre-Dame – megtartották az első misét

Nyitva ismét a Notre-Dame – megtartották az első misét 

Több mint öt évvel a pusztító tűzvész után vasárnap megtartották az első misét az újjáépített párizsi Notre-Dame székesegyházban.
Közeleg az idei Nobel-díj átadás – Stockholm igazi turistamágnes

Közeleg az idei Nobel-díj átadás – Stockholm igazi turistamágnes 

December elején erős turista vonzereje van a Nobel-hétnek: ugyanis mindig december 10-én van a díjátadó, de már előtte is belföldi és külföldi látogatók tízezrei zarándokolnak Stockholmba.
Karácsonyi vásárok – nyári napsütésben

Karácsonyi vásárok – nyári napsütésben 

A karácsonyi vásárokról általában ugyanaz jut eszünkbe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. De lehet másképp is ünnepelni.
Így utaznak a magyarok idén karácsonykor

Így utaznak a magyarok idén karácsonykor 

Sokkal inkább utaznak távolabbi úti célra a karácsonyi időszakban a magyarok, mint az év egyéb időszakaiban – mutatják a az egyik vezető utazástechnológiai vállalat foglalási adatai.
Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel

Jó hangulatú karácsonyi partival zárta sikeres évét a Slovakia Travel 

Szlovákiába utazni jó ötlet – így hangzik az ország fő turisztikai szlogenje, amelyet most kiegészít egy másik: az egyik friss, angol nyelvű nívós prospektus címe szerint az ország közel van és meglepetésekkel vár.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.