A DZT internetes megjelenése jó értékelést kapott a Közösségi média integráció területén: ma a közösségi oldalakon való megosztás, illetve a felhasználók által generált tartalom az a két faktor, amelyek a használók szemszögéből meghatározzák az online marketing hosszú távú sikerét. Ezen a területen a DZT például kiemelkedőt alkotott ifjúsági kampányával. A jól hozzáférhető, elegendő mélységű tartalmak, az akadálymentesség, az interaktív térképek, a soknyelvűség és az aktuális rendezvények garantálják, hogy a DZT weboldala a Tartalom kategóriában is jó pozíciót érhetett el.
A német portál szintén jó eredménnyel zárt a keresőfunkcióknál, amelyek nemcsak szintax-logikával, hanem szinonimákkal és fonetikával is dolgoznak. A Mobil & Táblagépek kategóriában a DZT jelenleg új funkciók fejlesztésén dolgozik, így ebben a kategóriában nem kapott értékelést.
Az oldal tartalmi része is jó eredményt ért el. Inspiráció & Dizájn témakörben a weboldal az érzelmekre ható képi világgal és az olyan hasznos funkciókkal, mint például az e-brosúrák vagy az utazásszervező szerzett jó pontokat.
„A felmérés eredménye alátámasztja stratégiánkat, miszerint a lehető legkorábban be kell lépni az online világba, konzekvensen össze kell kötni egymással a digitális kommunikációs lehetőségeket, és minden szegmenst folyamatosan fejleszteni kell tovább. A www.germany.travel oldal ma már sokkal több, mint a nemzetközi turisták egy közkedvelt információforrása. A portál összeköti egymással a végfelhasználókra szabott információkat és az utazásszervezéshez szükséges praktikus alkalmazásokat. A közösségi hálón zajló interaktív kommunikáció kapujaként a DZT online megjelenése erős sokszorosító hatással bír: a DZT összes nemzetközi közösségi médiacsatornáinak potenciális hatásköre eléri az 1,4 milliárd felhasználót” – magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.
Intenzíven növekszik a felhasználók száma
A DZT 2013-ban 6,5 millió látogatót regisztrált oldalain – ez 22 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. A kattintások számánál különösen nagy növekedés volt tapasztalható a városi utazások (plusz 31 százalék), az UNESCO-világörökségek (plusz 17 százalék), illetve a karácsonyi vásárok (plusz 50 százalék) tematikus oldalakon. A kereslet átlagon felül növekedett Hollandiából, az Amerikai Egyesült Államokból, Nagy-Britanniából és Franciaországból – ezek az országok mind a tíz legfontosabb küldőpiac közé tartoznak az úticél Németország számára.
A www.germany.travel turisztikai portál piacspecifikus tartalmakat kínál akár 30 különböző nyelven. Németországot több mint 600 videó, 265 modern, 360 fokos panorámakép és több mint 12 ezer fotó mutatja be vizuálisan. A hetente frissülő hírek és a folyamatos frissítések miatt a portál mindig aktuális és élettel teli.
Forrás: Turizmus Online