A felmérést az idei év áprilisában és májusában készítette a cég, a kérdőíveket világszerte több mint 5500 ügyfél töltötte ki. A szakemberek arra keresték a választ, hogy a turisták hogyan készítenek utazási terveket. A válaszokból az derült ki, hogy az internetes fórumok nagyon népszerűek, a megkérdezettek 34 százaléka mondta azt, hogy ilyen forrásból tájékozódik, mielőtt útra kelne.
A blogok és az utazási információkkal foglalkozó független weboldalak a második helyre futottak be: a felmérés résztvevőinek 28 százaléka néz ilyen oldalakat. Az online információforrásokat - fórumok, blogok és weboldalak, telefonra vagy tabletre is telepíthető applikációk - a megkérdezettek összesen több mint 70 százaléka használja tájékozódásra.
“Nem meglepő, hogy egyre több és több turista bízik leginkább az online elérhető információkban. Amikor az utazók az internetet használják tájékozódásra, hozzáférhetnek tapasztaltabb társaik megosztott tudásához, ráadásul úgy, hogy csak a számukra szükséges, hasznos információra szűrnek. Ilyen egyszerűen korábban sosem lehetett előzetesen tájékozódni egy-egy úti cél sajátosságairól” - mondta John Brown, az Agoda.com ügyvezető igazgatója.
A legmegbízhatóbb információforrások
Internetes fórumok 34%
Blogok, független weboldalak 28%
Helyi lakosok tanácsai 13%
Nyomtatott útikönyvek 12%
Utazási applikációk 9%
Egyéb 4%
A válaszadóknak csupán 12 százaléka jelölte meg leginkább megbízható forrásként az útikönyveket.
A felmérésben világszerte részt vevő 5500 utazó egyébként kifejezetten hajlandó élményeit, tapasztalatait - legyenek azok akár jók, akár rosszak - megosztani másokkal az interneten. Közülük 79 százalék mondta azt, hogy küldött értékelést (például egy szállodáról) ilyen céllal létrehozott felületre, esetleg blogokban, közösségi médiafelületeken (Facebook, Twitter) számolt be tapasztalatairól (ebben a felmérésben a válaszadók csak egy állítást jelölhettek meg).
Megosztja utazási tapasztalatait az interneten?
Nem 21%
Igen, értékeléseket küldök 38%
Igen, a közösségi médiában 25%
Igen, blogokban, fórumokon 16%
Forrás: Turizmus Online