Elsőként Czeiszing Miklós, a budapesti képviselet vezetője köszöntötte a főként utazási szegmens képviselőiből kikerülő meghívottakat, aki egyben emlékeztette a publikumot arra, hogy utoljára személyesen éppen a most is főszereplő Maritim-lánc 50 éves fennállását ünnepelték hasonló körben - két évvel ezelőtt.
Majd átadta a szót Ulla Schultz asszonynak, a német szállodalánc nemzetközi értékesítési irodavezetőjének, aki bemutatta cégüket.
Odahaza "leg", amely külföldön is terjeszkedik
A prezentáció során elhangzott, hazájukban 25, frekventált helyeken lévő taggal rendelkeznek, és ezzel ők a legnagyobb családi tulajdonban lévő német szállodalánc. Ezen kívül a Maritim tulajdona még 13 háznak szerte a világban. Többek közt Albániában (Tirana,) Bulgáriában (Albena), China több tartományában, Máltán, Mauritius-on, Spanyolországban (Tenerife) rendelkeznek saját szállodával. Terveik közt szerepel a hollandiai Amszterdamban a közeljövőben egy újabb háznyitás.
Mitől különleges és vonzó vendégeik számára?
Mint Ulla Schulz elmondta, Németországban kizárólag négy csillagos házakat üzemeltetenek, mégpedig azon elgondolásból, hogy szállodáik hatalmas méreteinél fogva sok incentive rendezvényt foglalnak be náluk - és a gyógyszeripari cégek fő partnereik közé tartoznak. Ott pedig előírás, hogy ennél magasabb hotelekben nem tarthatják rendezvényeiket.
Megtudtuk azt is, a lokáció szállodáik esetében szintén meghatározó: városi szálláshelyeik mindig központi helyen találhatók. Valamint munkavállalóik régóta velük vannak, a Maritim híres arról, hogy alacsony náluk a fluktuáció.
A jó gasztronómiára, valamint arra, hogy mindenütt minőségi wellness-t kínáljanak- szintén odafigyelnek.
Számok, adatok, remények
A német nyelvű szállodás prezentációt követően Czeiszing Miklós, a DZT magyarországi képviseletének vezetője mutatta be rövid eddig végzett munkájukat. Beszélt a covid időszakát végigkísérő kampányaikról, valamint azokat az adatokat ismertette, amelyek reményre adnak okot az elkövetkezőkben. Elhangzott többek között, hogy bár a németországi beutazás mintegy 70 százalékos visszaesést szenvedett el az elmúlt időszakban, azonban az idei nyári adatok már jóval biztatóbbak: egyértelműen javuló tendenciát mutatnak a 2020. évben mért adatokhoz képest. Az sem meglepő, hogy a magyar beutazási piacon is megjelennek egyre nagyobb számban a német turisták, hiszen most alapvetően az öreg kontinensen való utazást részesítik előnyben a németek, nem pedig a távoli, egzotikus országok felkeresését. És itt a képviseletvezető kiemelte azt az örvendetes tényt is, hogy a szakmai eseményen is jelen lévő utazási irodák is egyre kedvezőbb helyzetbe kerülnek, hiszen a mai világban sokan választják a biztonságos, csoportosan szervezett utazásokat, körútakat, mintsem hogy egyedül vágjanak neki az ismeretlennek.
Forrás: Turizmus Online