Meglepő eredményt hozott a Scope nevű jótékonysági alapítvány közvélemény-kutatása, amelybe 1500 olyan embert vontak be, akik rendszeresen használják a közösségi médiát. Bár ezek az oldalak sok pozitívummal rendelkeznek, a válaszadók mintegy fele csúnyának, visszataszítónak tartja saját magát, kétharmaduk pedig azért féltékeny másokra, mert azok szerinte sokkal ügyesebbek, tehetségesebbek. A közösség médiát használók többsége szórakoztatónak tartja az ilyen oldalakat, és örül, hogy a szoros kapcsolatokat alakíthat ki másokkal, ugyanakkor minden harmadik megkérdezett azt mondta, hogy ő csak magányosabb lesz attól, ha látja, hogy a többiek - rajta kívül - milyen jól összejönnek a világhálón.
A kutatás arra is rámutatott, hogy az idősebb korosztályokhoz képest a fiatalok háromszor nagyobb valószínűséggel ismerik el, hogy függők lettek, vagyis nem tudnak elszakadni a közösségi médiahasználattól. Ugyanakkor öt fiatalból kettő úgy véli, boldogabb lenne, ha meg tudna szabadulni a függőségétől.
A felmérés szerint minden második megkérdezett utálja, ha mások a személyes életükről, az érzelmeikről posztolnak a közösségi oldalakon.
A Scope nevű, fogyatékkal élőket támogató alapítvány egy adománygyűjtő esemény előfutáraként készíttette a felmérést. A Digital Detox Weekend nevű kampány keretében arra kérik az embereket, hogy töltsenek 48 órát mindenféle technikai kütyü nélkül. A rendezvénnyel arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy a fogyatékkal élőknek milyen sok segítséget jelent, ha például iPad-dal tudják vezérelni a háztartásuk egy részét, például akár a bejárati ajtót.
Forrás: ameriport.hu