A IATA szerkesztőségünkhöz eljutatott közleménye szerint, 11 ezer utas kérdeztek meg az utazással kapcsolatos elvárásaikról.
Az eredmények azt mutatják, hogy a válaszoló utasok 82 százaléka szeretne okostelefonján is használható, biometrikus adatot tartalmazó digitális útlevelet, amelyet lehetőség szerint minden egyes reptéri ellenőrző ponton használhatnának. A biometrikus azonosítást az utasok 64 százaléka már így is használja a repülőtereken – olvasható a közleményben.
Az IATA hangsúlyozta, hogy a biometrikus adatokon alapuló egyazonosítós utazásnak már megvannak a technikai feltételei, a kormányoknak kell ezt a folyamatot tovább lendítenie.
A felmérés eredményei szerint, már az utasok egyre több mindent saját maguk szeretnének intézni a repülőtéren: 68 százalékuk saját maga állítaná elő a lehetőleg digitális poggyász szalagot és 48 százalékuk maga is adná fel egy önkiszolgáló pultnál. A beszállításnál az utasok 72 százaléka szeretne önbeléptető kapukat.
Az utasok mindezek mellett a leginkább a valós idejű információt értékelnék a legjobban, a megkérdezettek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jó lenne, ha a képesek lennének a járat státuszát folyamatosan nyomon követni, 50 százalékuk a feladott poggyászáról is pontosan tudni szeretné, hogy éppen hol van.
Az utasok az utasbiztonsági és határellenőrzésekkel vannak a legkevésbé megelégedve.
Forrás: Turizmus Online / MTI