Gazdag nyugdíjasok, kalandvágyó fiatalok - így utaznak az amerikaiak

A turisztikai területen piackutatással is foglalkozó Eye for Travel nevű vállalat az IXI Services tanácsadó céggel közösen készített egy részletes elemzést az amerikaiak utazási szokásairól, amely 120 millió amerikai háztartás jellemzőit figyelembe véve készült. A tanulmány olyan témákat boncolgat, mint például mennyit és hova utaznak az amerikaiak, és hogyan változtak a tendenciák az elmúlt években.

Az ország aktuális gazdasági, társadalmi és szociális helyzete természetesen hatással van annak turizmusára is. A munkahely, az életkor és a lakóhely pedig mind befolyással bír, ha utazásról van szó. A 2008-as világválság óta az Egyesült Államok produkálja az egyik leggyorsabb ütemű GDP-növekedést a fejlett országok közül, ami az amerikaiak utazási kedvét is pozitívan befolyásolja. Ráadásul az elmúlt évek alatt a 2009-es 10%-os munkanélküliséget sikerült lecsökkenteniük 4,7%-ra, és várhatóan 2016-ban is tudják tartani az 5% alatti értéket. Bár a válság óta a vásárlói kedv megcsappant, egy lassú növekedés már látszódik, ami pozitív képet vetít előre minden ágazatra, beleértve a turizmust is. Erősíti az utazási kedvet, hogy a dollár értéke erősödött számos más, főbb valutával szemben.

A tanulmány szerint az amerikaiak szívesebben utaznak országon belül, mint a határon túl. Az elmúlt három évben a háztartások 23%-a utazott külföldre. A belföldi utazás egyik oka, hogy az ország nagysága, változatossága és földrajzi adottságai már önmagában is számtalan vonzó úti célt kínál, Amerikából külföldre utazni ráadásul általában sok időt vesz igénybe, ami szintén a belföldi utak javára billenti a mérleget.

A határon túlra utazó amerikaiak legtöbbje, 35,8%-a Mexikót választja, ez majdnem a duplája a második helyen lévő Kanadának (18,3%). Ezt követi 18%-kal Európa, a Karib-térség (10,5%), Ázsia (6,9%), Közép-Amerika (3,9%), Dél-Amerika (2,7%), a Közel-Kelet (2,6%), Óceánia (0,9%) és Afrika (0,6%). Mexikó dominanciája 2011 óta folyamatosan emelkedik. Európán belül leginkább a nyugati országokba utaznak az amerikaiak, a legnépszerűbb körükben Franciaország. A legtöbben júliusban, a legkevesebben februárban utaznak, de sokan kelnek még útra márciusban és decemberben, ami a tavaszi szünetnek, a hálaadásnak és a karácsonynak tudható be.

Az Eye for Travel kor és jövedelem alapján is elemezte az utazóközönséget. Nem meglepő módon a magas, kétszázezer dollár és afölötti éves átlagkeresetűek utaznak a legtöbbet határon túlra. Több mint kétszer annyit, mint az alacsony, ötvenezer dollár vagy az alatti jövedelemmel rendelkezők. A korosztályban vezetnek a 35 év alattiak, annak ellenére, hogy a jövedelmi elosztást nézve nem ők keresnek a legtöbbet. Az Y-generáció mutatja a legnagyobb érdeklődést a külföldi országok iránt, és ez a tendencia az elmúlt három évben folyamatosan növekszik.

Az amerikaiak nem preferálják a hosszú nyaralásokat, ez a munka szabályozására vezethető vissza. Az Egyesült Államok ugyanis a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) egyetlen tagállama, ahol a munkavállalók nem rendelkeznek államilag garantált fizetett szabadsággal. Egy másik felmérés arra is rávilágított, hogy egy tipikus munkaévben az amerikaiak összesen 175 millió szabadnapot nem vesznek igénybe, melyre a munkaszerződésük alapján egyébként jogosultak lennének. Az amerikai dolgozók a munkahelyen eltöltött első évben átlagosan 8,1 nap szabadságot vesznek ki, 25 év után ez az arány évi 15,7 napra emelkedik. Az amerikai turisták nemzetközi utazásai átlagosan 3-14 napig tartanak. Jellemzően kevesebb, mint 3 hónappal, de több mint egy héttel az utazás előtt foglalják le utazásaikat.

A IXI Services és Eye for Travel fókuszcsoportos vizsgálata hat, korban és keresetben eltérő csoport utazási szokásait vizsgálta az elmúlt három évre visszamenőleg.

Az első csoport az úgynevezett „Hitelfogyasztók” csoportja. 20-34 éves korosztály, többségük egyedülálló és gyermektelen. Ahogy a nevük is sugallja, az átlagnál hajlamosabbak a hitelfelvételre. Éves átlagjövedelmük 35-100 ezer dollár. A többi csoporthoz képest ők utaztak a legkevesebbet külföldre. Ha mégis mennek, akkor Mexikó és a Bahamák a fő célpont. 72,8%-uk mondta azt, hogy ha találnak egy helyet, ami nagyon megtetszik nekik, akkor rendszeresen visszajárnak oda.

A következő csoportot a 30-49 év közötti, családos, külvárosban élők alkotják, átlag éves jövedelmük 60-200 ezer dollár. Ők elérhetők az online platformokon, de árérzékenyek, tehát a legkedvezőbb utazási lehetőséget keresik. A biztonság és a kényelem fontos számukra. Az USA-n kívül Mexikóba és Kanadába utaztak a legtöbben.

A következő táborba a 60 év fölötti, 40-150 ezer dollár éves jövedelemmel rendelkezők tartoznak. Az utazási szokásaik konzervatívak a többi csoporthoz viszonyítva, ami megmutatkozik az úti cél kiválasztásánál is. A kényelmet és a hagyományos ügyintézést részesítik előnyben, Mexikó és Kanada náluk is vezeti a listát.

A következő csoportot az Y-generáció tagjai alkotják, akik kalandvágyók és szívesen mennek külföldre. Átlagosan 75-250 ezer dollár jövedelemmel rendelkeznek. A legtöbben felsőfokú végzettségűek, és náluk a legnagyobb a foglalkoztatottsági arány. Ők a hagyományos ügyintézéssel ellentétben az online lebonyolítást preferálják, önmaguk szervezik az utakat és gyűjtik az információkat. Ez a csoport az, akiket utazási döntéseikben a legkevésbé befolyásolnak a biztonsági aggályok.

A „Bőkezű családokhoz” tartoznak a 35-50 évesek, 100-250 ezer dolláros éves átlagkeresettel. Jelentős részük az interneten tájékozódik az úti célról és online is foglalja le az utazásait. Ők az aktív pihenést részesítik előnyben.

A következő csoportba az 55-75 éves, nyugdíjas vagy nyugdíj előtt álló, magas jövedelemmel vagy sok félretett pénzzel rendelkező világutazók alkotják. Ők utaztak a legtöbbet külföldre az elmúlt három évben (42,9%). A legtöbben Mexikóban jártak, a sort Olaszország, Kanada, majd ismét egy európai ország, Franciaország folytatja. A kényelmet és a luxust helyezik előtérbe és nem sajnálnak költeni rá, rendszeresen olvassák és nézik az online utazási oldalakat és ajánlatokat.


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.