Gigantikus fejlesztések: a kétezer kilométeres vasút és a fedett város tervei

Ebben az évben az Öböl Menti Együttműködési Tanácsa (GCC) sokkal többet költ az infrastruktúra-fejlesztésre, mint az elmúlt években bármikor. A közös költségvetésének ez a szegmense majdnem 16 százalékot teszi ki. A tagállamok közül egyedül Szaúd-Arábiában csökkent az infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzösszeg.

2014-ben az Öböl Menti Együttműködési Tanácsa (GCC) 86 milliárd dollárt költött az infrastruktúra-fejlesztésére, ami 78 százalékkal több mint tavaly. Az első helyen helyen az Egyesült Arab Emírségek áll: 2013 óta megötszöröződött a fejlesztéssel kapcsolatos szerződéskötések száma, becslések szerint az eddig kötött és megkötés előtt álló, az infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó szerződések értéke elérte 16 milliárd dollárt. Ennek oka, hogy az emírségek nyerte meg a Expo 2020 rendezésének jogát és az ország vezetése szinte mindent megtesz azért, hogy egy színvonalas bemutatóra kerüljön majd sor. Az előzetes kalkulációk szerint 2020-ban - a világkiállítás miatt - az Egyesült Arab Emírségnek 25 millió látogatóra kell felkészülnie. A költségek óriásiak, mivel csak az Expo 2020 körülbelül 50 milliárd dollárba kerülhet.

Fedett utcák Dubajban

Olyan projekteket indítottak el, mint az "acélbarlang", amely ha sikerrel végződik, akkor Dubaj lesz az első város, amelynek csak fedett utcái lensznek és ezekben szabályozni fogják a hőmérsékletet és a páratartalmat. Ezenfelül javítani akarnak a turisztikai és vendéglátóiparon is: jelenleg 14.800 kiadó szoba van az Egyesült Arab Emírségekben, amelynek közel a fele Dubajban található. Abu Dhabi célja, hogy ezt a mennyiséget 2020-ra megduplázzák.

Omán előretör

Amíg az Egyesült Arab Emírségek költi a legtöbbet az infrastruktúrára, addig arányaiban Omán esetében növekedett leginkább az erre szánt pénzösszeg nagysága: tavaly alig 500 milliót költött a szultánság, de 2014 júliusában már 7,5 milliárdnál tart. Maszkat célja ugyanis, hogy Omán legyen a következő évtized legjelentősebb turistaparadicsoma a régióban. Ománban számos nagyszabású projektet hirdettek meg az elmúlt időszakban: az Ománi Kiállítások Központ befejezése, a tengerparti sáv átrendezése, új utak létesítése és szállodák építése. Ha így megy tovább, akkor minden évben 7-10 százalékkal fog növekedni az állami beruházások nagysága csak az infrastruktúrában.

Katar, Bahrein és Kuvait szintén milliárdokat költenek az infrastruktúra-fejlesztésére. Ugyanakkor Szaúd-Arábia esetében visszaesésről lehet beszélni: tavaly ilyenkor 33 milliárd dollárt költettek az infrastruktúrára, amely tartalmazta a 22 milliárd dollár nagyságú rijádi metróprojektet, de idén a becslések szerint még a harmincmilliárd USD-t sem fogja elérni az infrastruktúra szánt pénzösszeg.

Ha a GCC egészét nézzük, akkor a legnagyobb közös projekt az Arab-félsziget monarchiáit összekötő vasút, amelyen vízum nélkül utazhatnak majd a tagállamok állampolgárai. Ebben az évben kezdődött meg a 2170 kilométer hosszú vasútvonal kiépítése, amely összeköti a tagállamait, s előreláthatólag 2018-ra fog készül majd el. Több mint 150 vállalat vesz részt a projektben és körülbelül 15 milliárd dollárba kerül az egész vasúthálózat kiépítése.

Forrás: KeletPort


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.